2007-04-21, 20:57
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
DIF har aldrig hemmamatch i Solna. Premiären hade BP hemmaplan på pappret, som du säkert känner till. I själva verket förlorar vi 4 hemmamatcher den här säsongen, när vi tvingas göra en resa på 23 minuter ut till förorten.
Inte skulle väl en MFF:are påstå att de har hemmaplan i Trelleborg?

Det är tjugo minuter ifrån och Dif hade t.o.m. Råsunda som 'officiell' hemmaplan under en tid, och man har spelat många matcher på Råsunda, så jag ser det som en hemmamatch, för inte var det bara 15 000 BP fans där inte.

Tvingad och tvingad, ingen tvingar apor att gå på fotboll.

Malmö och Trellborg är olika städer och spelar inte på varandras arenor, förutom borta fajt då.
Citera
2007-04-21, 21:36
Medlem
the head honchos avatar
Härlig match av DIF!

Inte mycket i HeIF som imponera, kanske nummer 4, räkan eller vad han nu kallades.

Tabellen just nu:

1. Djurgården
2. Bajen
3. BP

Var är AIK?
Citera
2007-04-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Malmö och Trellborg är olika städer och spelar inte på varandras arenor, förutom borta fajt då.

bönder som bönder....
Citera
2007-04-21, 22:08
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
DIF gjorde HIF svaga, Jonsson var riktigt grym och överglänste
verkligen Henke. All cred till DIF här, dom gjorde HIF dåliga
inte tvärtom.

Det sved att skriva det.....

Cred till dig för detta dock.

Elfsborg har inte imponerat, tycker absolut inte de såg bättre ut än Djurgården i den match jag såg med dem. Så som vi spelade idag så ser jag inget lag i Allsvenskan som definitivt är bättre än oss. Därmed inte sagt att det blir guld. Men med detta spel så ska vi vara med i den översta fjärdedelen av tabellen. Någon av tidningarna skrev att Djurgården "nu toppar tabellen". Synd bara att vi spelat 50% fler matcher än alla andra lag utom ett.

Färdigjiddrat om detta, nu är det Real Madrid på TV4+.

- F.G
Citera
2007-04-21, 22:12
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Någon av tidningarna skrev att Djurgården "nu toppar tabellen". Synd bara att vi spelat 50% fler matcher än alla andra lag utom ett.
lol? Vad ska de skriva då? DIF toppar ju faktiskt tabellen..
Citera
2007-04-21, 22:25
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
nej, jämför med den klassen som man behöver ha för att vinna guld som jag antar ni vill? tror inte ni hade haft en chans mot varken elfsborg eller Malmö...
och demba räddade er ett antal gånger, kanske allsvenskans bästa målvakt.
Det här tycker jag är ett riktigt tramsargument. Spelar inte Dembo också i DIF? Varför ska inte en målvakt räknas in i laget? Om målvakten gör en bra match borde det ju räknas in lika mycket i lagets prestation som om en anfallare gör en bra match.
Citera
2007-04-21, 22:28
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Det här tycker jag är ett riktigt tramsargument. Spelar inte Dembo också i DIF? Varför ska inte en målvakt räknas in i laget? Om målvakten gör en bra match borde det ju räknas in lika mycket i lagets prestation som om en anfallare gör en bra match.

Nejnej! Du har missförstått helt! Här på FB får man välja och plocka ut precis de delar man vill ur lag, statistik och händelser, så att det passar ens egen sinnebild.

/feldgrau
Citera
2007-04-21, 22:51
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny

Dembo var bäst i laget tillsamans med Jonson varför kan man inte lyfta fram spelarna som var bra?
Citera
2007-04-21, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
och demba räddade er ett antal gånger, kanske allsvenskans bästa målvakt.

Pa Dembo Tourray är en av Allsvenskans SÄMSTA målvakter. Många gånger har han ju ren och skär flax när han räddar och gör minst 4-5 tavlor per säsong. Målvaktssidan är packets stora akilleshäl, precis som den är hos Bajen. Den målvakt som är bäst i dagsläget måste ju vara Halmstads Magnus Bahne, där snackar vi om en keeper som har gjort flera kvalificerade räddningar. Daniel Örlund är inte långt efter heller.
Citera
2007-04-21, 23:01
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Pa Dembo Tourray är en av Allsvenskans SÄMSTA målvakter. Många gånger har han ju ren och skär flax när han räddar och gör minst 4-5 tavlor per säsong. Målvaktssidan är packets stora akilleshäl, precis som den är hos Bajen. Den målvakt som är bäst i dagsläget måste ju vara Halmstads Magnus Bahne, där snackar vi om en keeper som har gjort flera kvalificerade räddningar. Daniel Örlund är inte långt efter heller.
Hoho, troll. Hur många matcher har du sett med herr Bahne i mål? Inte många va? 1? 0?
Citera
2007-04-21, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Hoho, troll. Hur många matcher har du sett med herr Bahne i mål? Inte många va? 1? 0?

Troll??
Två matcher har jag sett honom spela. En på tv och en "Live". Hur många har DU sett honom spela?

Pajas.
Citera
2007-04-21, 23:02
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Härlig match av DIF!

Inte mycket i HeIF som imponera, kanske nummer 4, räkan eller vad han nu kallades.

Tabellen just nu:

1. Djurgården
2. Bajen
3. BP

Var är AIK?

Svårt med matematiken ser jag. Men det finns säkert hjälp för dig också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in