2007-05-13, 20:33
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
När nu Holmén, Ishi och Alexandersson unisont lyckats drabbas av en ordentlig formsvacka är det i princip bara Anders kvar av målskyttarna från förra året.

Lite motvilligt blev jag i dag på gränsen till imponerad av Anders Svensson. Han får så mycket skit och glåpord från alla håll, men han funkar rätt bra på en fotbollsplan. Hans mål i dag var visserligen oförtjänt men det var en glansfull prestation i alla moment.
Citera
2007-05-13, 20:35
Medlem
CS-bögens avatar
Tycker det är lite för tidigt för att kalla Keene för en flopp.
Han har visserligen inte gjort något mål i Allsvenskan än, men i RL och träningsmatcherna har han spelat bra och gjort mål.

Denna match är för övrigt bara att glömma och gå vidare mot TFF och sedan IFK.
Citera
2007-05-13, 20:47
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Han har visserligen inte gjort något mål i Allsvenskan än, men i RL och träningsmatcherna har han spelat bra och gjort mål.

Anledningen kanske kan vara att spelet i RL passar Keene bättre. I Allsvenskan ska IFE föra alla matcher och motståndarna bjuder inte på nåt, medan man i RL kan få backa lite och kontra ibland ā la Gais. Men som du säger så har det gått för kort tid för att han ska dömmas ut.
Citera
2007-05-13, 20:53
Medlem
MeatAbstracts avatar
Jag tror Keene passar som handsken i Elfsborg spelsystem.
Saken är väl att det behövs tempo för att kunna utnyttja Keene. När man spelar så blixtrande snabbt som i Allsvenskan gör sig en medelmåtta som Mattias Svensson bra ifrån sig på topp.

Det krävs en spelare som kan springa sönder ett försvar för att IFE's mittfältare skall kunna fylla på exemplariskt.
Högre tempo och Keene skulle kunna bli riktigt, riktigt vass. Och då tyvärr IFE vassa.
Citera
2007-05-13, 21:36
Medlem
Vagabondens avatar
3D-reklam vid målen?

I flera ligor (Danmark, Spanien, Frankrike) så kan man se tredimensionell reklam vid målen på fotbollsplan. Det ser alltså ut som stora lådor står till höger och vänster om båda målen, men dessa är alltså ditlagda i datorn och ses endast av tv-tittarna.

Varför har vi inte detta i Allsvenskan? Vore ju en ypperlig reklamplats att sälja som inte förstör eller plottrar till fotbollsarenorna.
Citera
2007-05-13, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
I flera ligor (Danmark, Spanien, Frankrike) så kan man se tredimensionell reklam vid målen på fotbollsplan. Det ser alltså ut som stora lådor står till höger och vänster om båda målen, men dessa är alltså ditlagda i datorn och ses endast av tv-tittarna.

Varför har vi inte detta i Allsvenskan? Vore ju en ypperlig reklamplats att sälja som inte förstör eller plottrar till fotbollsarenorna.

De där reklamskyltarna ligger ju ner på marken men ser ut att stå upp från den vinkeln kameran sitter i...
Citera
2007-05-13, 21:44
Medlem
Det enda jag kommer att tänka på är "TIM-mattorna" som är placerade på vardera sida om målet i Serie A.

Vore grymt om något bolag ville ha reklam vid samtliga mål i alla allsvenska matcher så får laget också bonus baserat på antal tittare och åskådare vid matchen.
Citera
2007-05-13, 23:42
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Egentligen är det helt otroligt att vi kan leda serien trots att våra spelare och vår tränare är så usla. Vi är så usla att jag sitter och gråter på nätterna och önskar att demontränaren Norling kunda ta över tränarrollen. Då jävlar, då hade vi, match efter match, kunnat se taktiska finurligheter som ger oss poäng i överflöd. Men tyvärr får jag nöja mig med 11 poäng och serieledning.

Haha ,klockrent

Annars var ju Kingson var en syn för gudarna idag, snacka om gastkramande beslut ibland men hans reflexer är ju grymma.
Citera
2007-05-14, 01:18
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
De där reklamskyltarna ligger ju ner på marken men ser ut att stå upp från den vinkeln kameran sitter i...

Vad jag förstått så ligger de på marken men när standardkameran (den som täcker hela plan) filmar så lägger man in en cgi-box med samma reklam fast tydligare.

Kan dock ha fel.
Citera
2007-05-14, 08:43
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vad jag förstått så ligger de på marken men när standardkameran (den som täcker hela plan) filmar så lägger man in en cgi-box med samma reklam fast tydligare.

Kan dock ha fel.

Jag är tämligen säker på att det är vanliga mattor som ser ut som 3d pga en synvilla när man kollar från rätt vinkel.
Citera
2007-05-14, 10:27
Medlem
Satyricons avatar
"Vi är lite som Arsenal; jävligt hög högstanivå men dippar ibland".

KFF:s Henrik Rydström i dagens Barometern.
Citera
2007-05-14, 10:36
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
"Vi är lite som Arsenal; jävligt hög högstanivå men dippar ibland".

KFF:s Henrik Rydström i dagens Barometern.

Vad lustigt, det är samma koppling som jag gör spontant! Jag menar laget representerar en stad med 30.000 invånare, en arena med löparbanor utan kortsideläktare, spelar en riktig skitfotboll, snittpublik på sisådär 3-4000, har aldrig spelat i Europa, har faktiskt inga meriter överhuvudtaget och spelar i en liga som är rankad 32 i Europa.

Det är Arsenal upp i dagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in