2007-10-16, 13:37
Bannlyst
Landslagsuppehåll är ett helvete. Vem fan bryr sig om världens mest hypade skitkval? Ta ut tungan ur Lagerbäcks röv och rapportera lite från Allsvenskan istället!

BP kommer åka på dyngstryk på söndag. Enda problemet är väl att både Djurgården och GBG kommer väl vinna sina matcher de också
Citera
2007-10-16, 14:07
Medlem
lastninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
BP kommer åka på dyngstryk på söndag. Enda problemet är väl att både Djurgården och GBG kommer väl vinna sina matcher de också

Vi (det vill säga Blåvitt) möter för fan AIK på Råsunda, det är en helvetes match för oss. Tror på MAX en poäng.
Citera
2007-10-16, 14:45
Medlem
Mr Nosemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastninja
Vi (det vill säga Blåvitt) möter för fan AIK på Råsunda, det är en helvetes match för oss. Tror på MAX en poäng.

No fucking way....Den matchen är årets starkaste 2:a, tro mig.

Jag kommer att satsa drygt 20 000 kr på den matchen, så fort man har möjlighet att spela på objektet skall det bästa oddset verifieras, sedan är det bara att se när pengarna dubbleras.
Citera
2007-10-16, 14:49
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Noseman

Jag kommer att satsa drygt 20 000 kr på den matchen, så fort man har möjlighet att spela på objektet skall det bästa oddset verifieras, sedan är det bara att se när pengarna dubbleras.
Hur fan kan du satsa 20 papp på de matchen? Du vet väl om att AS är en jävla blåbärsserie där allt kan hända och det finns inga givna matcher. Men hur som helst skall du ha lycka till det kommer du behöva. Få inte hjärtinfarkt bara om Tamandi får en boll på kuken i 93:e minuten så att det blir 1-1.

Hoppas du har råd att förlora 20 papp.....
Citera
2007-10-16, 14:58
Medlem
lastninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Noseman

Tro mig, jag har sett IFK Göteborg vika ner sig i många viktiga matcher, 2007 kommer inte vara något undantag.
Om vi nu, mot ALLA odds, skulle vinna på Råsunda, så kommer vi tappa poäng mot Trelleborg...
Citera
2007-10-16, 18:18
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastninja
Tro mig, jag har sett IFK Göteborg vika ner sig i många viktiga matcher, 2007 kommer inte vara något undantag.
Om vi nu, mot ALLA odds, skulle vinna på Råsunda, så kommer vi tappa poäng mot Trelleborg...
Gnagarna må lida av hybris, men ni fiskrensare är fan sjukligt pessimistiska
Citera
2007-10-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Über_mensch
Gnagarna må lida av hybris, men ni fiskrensare är fan sjukligt pessimistiska

Det är ju inte för inte som det är så, det finns en god grund till "våran" pessimism.
Citera
2007-10-16, 19:43
Medlem
gorgons avatar
Som född järnkamin känns det både motbjudande samt obehagligt att behöva konstatera att guldet hamnar i spårvagnarnas huvudstad. För känner jag mitt blårandiga lag rätt, kommer säkerligen något att ske som sätter käppar i hjulet för ett eventuellt guldfirande. Att sedan största laget från Göteborg skulle tappa poäng resterande matcher ser jag som minimala och om båda guldkandidaterna hamnar på samma poäng vid summeringen, kommer vi från hufvudstaden knappast ha tillverkat fler mål än Ifk. Visst skall matcherna spelas och bollen är rund, för att nämna några klassiska klyschor. Men det känns mer som verkningslösa lögner då man inbillar sig att alla vägar bär mot stadion…Fy fasiken!!
Citera
2007-10-16, 19:45
Medlem
lastninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Som född järnkamin känns det både motbjudande samt obehagligt att behöva konstatera att guldet hamnar i spårvagnarnas huvudstad. För känner jag mitt blårandiga lag rätt, kommer säkerligen något att ske som sätter käppar i hjulet för ett eventuellt guldfirande. Att sedan största laget från Göteborg skulle tappa poäng resterande matcher ser jag som minimala och om båda guldkandidaterna hamnar på samma poäng vid summeringen, kommer vi från hufvudstaden knappast ha tillverkat fler mål än Ifk. Visst skall matcherna spelas och bollen är rund, för att nämna några klassiska klyschor. Men det känns mer som verkningslösa lögner då man inbillar sig att alla vägar bär mot stadion…Fy fasiken!!

Med andra ord, grattis Kalmar!
Citera
2007-10-16, 22:58
Medlem
frantiks avatar
Jag är inte rädd för att mitt lag (DIF) kommer att förlora, för jag vet med all säkerhet att vi kommer att vinna resterande matcherna. Det jag dock är rädd för är blåvitt och målskillnaden. Tror inte att gnaget lägger sig mot IFK men gnaget har lirat riktigt dåligt dom senaste matcherna och har ingen motivation för att spela resterande matcherna, möjligen UEFA Kval, men jag tror de torskar mot formstarka IFK.
Jag vågar inte spekulera i vilka som vinnar, jag tror på mitt DIF men jag är fan inte 100.
Citera
2007-10-17, 07:16
Medlem
tjohos avatar
Alexandersson missar säsongsavslutningen, riktigt taskigt tillfälle.
Är det så att Kleber köttade guldet till sina 08-kompisar eller kan vi ta det ändå?
Citera
2007-10-17, 08:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Alexandersson missar säsongsavslutningen, riktigt taskigt tillfälle.
Är det så att Kleber köttade guldet till sina 08-kompisar eller kan vi ta det ändå?

Underbar ironi, en snedsparkande bajare tar bort Blåvitts bästa med
en ful kapning. Är han månne DIF-lojal?

Skämt åsido, detta var surt som fan. Nu får vi hoppas att Norling
inte ger DIF guldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här