2007-03-11, 11:48
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nej, iår ser det betydligt bättre ut där de gamla rävarna fullständigt dominerat försäsongen. Niklas Skoog, Yksel och Junior har varit lysande. En lika bra mittback som Dixon har vi inte haft sedan Majstorovic lämnade oss.

Dock tror jag inte vi vinner iår. Men jag kan lova att vi kommer före AIK. Som en vanlig nykomling hade ni turen att bli underskattade de första 20 omgångarna. Det händer inte igen, och AIK har inte spetskvaliterna till att kamma hem 50 poäng

Men skärp till dig nu, alla vet att AIK är starkare i år än förra året. Och du kan inte vara underskattad ett helt år, efter några omgångar fattar folk att AIK är att räkna med. Du har inte sett våra träningsmatcher. Starkare lag får man leta efter. Men men, vi märker snart vem som har rätt.
Citera
2007-03-11, 12:01
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Men skärp till dig nu, alla vet att AIK är starkare i år än förra året. Och du kan inte vara underskattad ett helt år, efter några omgångar fattar folk att AIK är att räkna med. Du har inte sett våra träningsmatcher. Starkare lag får man leta efter. Men men, vi märker snart vem som har rätt.

....och du har varken sett våra, Elfsborgs eller Kalmar. Så på så sätt håller inte ditt resonemang. Ni kom 2:a ifjol när DIF, Malmö och Göteborg hade sina sämsta säsonger på många många år. Grattis! Så kommer det inte se ut iår.....
Citera
2007-03-11, 12:12
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Vilka vann 2006??

Juventus?

Citat:
Storklubbar var det vi snackade om. De stora klubbarna i England är Arsenal, Manchester United, Chelsea, Tottenham och Newcastle.

Everton tillhör ett mellanskikt med Aston Villa, West Ham och Middlesbrough.

Frågan är vem som gör bort sig här inne lille Klevis, jag tror vi är fler som dagligen skrattar oss magsjuka åt dig och Vagabonden här inne.

Tottenham, Chelsea och Newcastle? Snälla pojk. Everton har vunnit ligan betydligt fler gånger, och hör och häpna...... Det är faktiskt just titlar som betyder något. Inte att man har högst publiksnitt och mest skinnheads ute i landets bonnhålor. Ja, ni är inte heller en storklubb om man ser till meriter. Ni har ju knappt lika många titlar som Everton, som enligt dig inte tillhörde englands storklubbar.
Citera
2007-03-11, 12:15
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Juventus?

Frågan är vem som gör bort sig här inne lille Klevis, jag tror vi är fler som dagligen skrattar oss magsjuka åt dig och Vagabonden här inne.

Tottenham, Chelsea och Newcastle? Snälla pojk. Everton har vunnit ligan betydligt fler gånger, och hör och häpna...... Det är faktiskt just titlar som betyder något. Inte att man har högst publiksnitt och mest skinnheads ute i landets bonnhålor. Ja, ni är inte heller en storklubb om man ser till meriter. Ni har ju knappt lika många titlar som Everton, som enligt dig inte tillhörde englands storklubbar.

Sett till folks reaktioner på dig så tror jag skrattet riktas söderut.
Lovar du att sluta skriva om AIK vinner?
Citera
2007-03-11, 12:15
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Var det inte du som skulle avregga dig om AIK vinner SM-guld förresten?

Jo, det kommer jag göra. Det kunde redan nu ta ett printscreen på.

Seså, öppna champagnen och fira att ni vunnit försäsongen. För några fler segrar kommer det inte blir iår heller!
Citera
2007-03-11, 12:22
Bannlyst
Citat:
Juventus?

http://www.channel4.com/sport/football_italia/scudetto.html

Citat:

Att vara en storklubb handlar inte om att vinna ligan. Det verkar du totalt ha missuppfattat. En storklubb är en klubb med tradition, stort publikfölje och som har haft många stora spelare genom åren och som har figurerat i stora sammanhang genom åren. Frågar du en engelsman om de engelska storlagen så får du exakt de lag jag räknat upp. Men nu känner jag att vi hamnat rejält off topic.

Varför väljer du inte att kommentera det andra jag skrev om 3-0-matchen på Råsunda förra året när vi lekte med er och Åkeby sa att "AIK är allsvenskans bästa lag" och det jag skrev om er försäsong och om att Junior är en överskattad fjant?
Smärtar det att inse att du kommer till korta och att du håller på ett lag som inte är tillräckligt bra?
Citera
2007-03-11, 12:38
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
http://www.channel4.com/sport/football_italia/scudetto.html

Att vara en storklubb handlar inte om att vinna ligan. Det verkar du totalt ha missuppfattat. En storklubb är en klubb med tradition, stort publikfölje och som har haft många stora spelare genom åren och som har figurerat i stora sammanhang genom åren. Frågar du en engelsman om de engelska storlagen så får du exakt de lag jag räknat upp. Men nu känner jag att vi hamnat rejält off topic.

Varför väljer du inte att kommentera det andra jag skrev om 3-0-matchen på Råsunda förra året när vi lekte med er och Åkeby sa att "AIK är allsvenskans bästa lag" och det jag skrev om er försäsong och om att Junior är en överskattad fjant.

Inte ens Inter-fansen ser fjolårets säsong som en "Scudetto-vinst", och det vet du förmodligen också....

Nej, som AIK:are förstår jag att du inte vill räkna titlar när vi pratar om storklubbar. Allt annat vore ju konstigt. Jag redan frågat ett par engelsmän (halva min släkt kommer från ön) vad de tycker om Everton och jag behöver inte berätta vad de antytt, va?

Klevis du är en ärkepajas utan dess like. Det finns nog ingen här inne som har tid, ork eller lust att bemöta dina partiska inlägg. Jag gör det iaf inte. Grattis att ni slog oss på Råsunda när ni spelade för guldet, och vi spelade för....ja Ingenting. Grattis!

Några månader tidigare, när Malmö inte drogs med 5 skador inför varje omgång gick det lite annorlunda.

Du förstår själv att jag inte orkar bemöta din kommentarer som att Junior är en överskattad fjant, va? Tänkte väl det.
Citera
2007-03-11, 13:20
Medlem
Corduners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Lät det inte likadant förra året? Och då gick det ju som det gick...
Vilket ju också kan appliceras på ditt guldtips för Aik.
Citera
2007-03-11, 17:25
Medlem
Made of stones avatar
Hehe det börjar kännas att fotbollssäsongen snart är här. Härligt! Öl, fotboll och sol kan det bli bättre?

Och mitt älskade AIK har sett bra ut i försäsongen, man får hoppas på det bästa i år
Citera
2007-03-11, 17:46
Bannlyst
Malmö har hamnat lite i skymundan. De har ett rätt hyfsat lag ändå med Junior, Johansson, Toivonen, Andersson, Dixon, Järdler och Sandqvist. Om de håller sig hela och har vant sig vid träningsmängden tror jag inte alls att Malmö ligger så långt ner i tabellen som många andra tror.
Citera
2007-03-11, 18:01
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Men jämnför man våra trupper så tror jag knappast mer än 1-2 spelare i AIK hade platsat i Malmö, och de skulle vara någon som kan gå in och hjälpa Dixon i vårt mittförsvar. För på de andra 10 positionerna är vi överlägsna er.

Släpp hybrisen nu.

Skulle säga tvärtom. Ser kanske bara Dixon som skulle gå in bredvid Sandberg. Kanske Jonathan Johansson. Men resten?
Citera
2007-03-11, 19:28
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Malmö har hamnat lite i skymundan. De har ett rätt hyfsat lag ändå med Junior, Johansson, Toivonen, Andersson, Dixon, Järdler och Sandqvist. Om de håller sig hela och har vant sig vid träningsmängden tror jag inte alls att Malmö ligger så långt ner i tabellen som många andra tror.

Håller med helt. Fast resonemanget kan ju egentligen appliceras på de flesta andra lagen också utom redan super-hypade AIK och förväntade vinnarna Elfsborg. Jag menar, så som förra säsongen artade sig så skulle det inte förvåna mig ett dugg om Djurgården, Helsingborg, IFK, Kalmar eller Hammarby står som vinnare i höst med hjälp av lite tur.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in