2007-04-18, 23:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Det hedrar dig inte att du är okunnig om Sveriges överlägset mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna.

Vem fan bryr sig om typ 70 SM-guld i boxning? Vi befinner oss i fotbollsavdelningen, och diskuterar vi fotboll så har, historiskt sett, Djurgården inte varit i närheten av den stabilitet som MFF och IFK (eller AIK heller, för den delen*) har visat.

*Visst, ni har fler SM-guld och det är det som räknas, men storklubbar ska helst ha kontinuitet i högsta serien också.

/feldgrau
Citera
2007-04-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jo du, om vi trampar tillbaka till den tid som du snackar om, alltså förr. Låtom oss ta 50- och 60-talet då du varken fanns eller ens var påtänkt. Det var en epok då "uppstickarna och det plötsliga fenomenet" Djurgårdens IF var som sämst, eller hur? Eller var man "uppstickare och ett plötsligt fenomen" då också? Eller 10- till 1920-talet då inte ens jag var påtänkt, då var DIF också rätt usla. Eller var man "uppstickare och ett plötsligt fenomen" då också?

Dina illa tajmade inlägg präglade av rå okunskap blir allt sämre. Det hedrar dig inte att du är okunnig om Sveriges överlägset mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna. Att du inte ens känner fotbollsdelen av föreningen, devalverar dina inlägg i stil med K-O Feldts "bravader".

4 guld mellan 10 och 20 talet sen är det dött i 35 år så kommer 4 till mellan 50 och 70 talet och sen är det återigen dött i 38 år sen kommer dom 3 senaste, ja jag vet inte jag, är det så jävla mycket att banka sig på bröstet över egentligen?

Vart kommer eran nyvunna hybris och omisskänliga spydighet ifrån förresten?
Citera
2007-04-18, 23:55
Bannlyst
Vad jag vill ha sagt är att Djurgården är Sveriges enda stor- och toppklubb. Därmed sagt att t.e.x IFK Göteborg inte är det.
Citera
2007-04-18, 23:56
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Vad jag vill ha sagt är att Djurgården är Sveriges enda stor- och toppklubb. Därmed sagt att t.e.x IFK Göteborg inte är det.

Vad jag vill ha sagt är:

/feldgrau
Citera
2007-04-18, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vad jag vill ha sagt är:

/feldgrau

Ös på med fler smilies, men det ändrar inte faktum.
Citera
2007-04-19, 00:00
Medlem
Citat:

Du måste lämna din dator ett tag nu Kahn och komma ut och andas verklighetens luft igen för du håller nog på att förlora förståndet totalt
Citera
2007-04-19, 00:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ös på med fler smilies, men det ändrar inte faktum.

Vilket faktum? Det faktum att ni själva tycker att ni är en storklubb, eller det faktum att den åsikten är skrattretande för supportrar till Sveriges riktiga storklubbar?

/feldgrau
Citera
2007-04-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Vilket faktum? Det faktum att ni själva tycker att ni är en storklubb, eller det faktum att den åsikten är skrattretande för supportrar till Sveriges riktiga storklubbar?

/feldgrau

På vilket sätt är ni en - med svenska mått (bör tilläggas då det blir larvigt annars) - storklubb?
Citera
2007-04-19, 00:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
På vilket sätt är ni en - med svenska mått (bör tilläggas då det blir larvigt annars) - storklubb?

17 SM-guld. 5 Svenska Serien-vinster. 4 cupguld. 2 Uefacupguld. Ett antal andra framgångar i europacupspel. 74 säsonger i Allsvenskan. Varav 51 placeringar på topp fem. Etta i maratontabellen för Allsvenskan. Etta i maratontabellen för Svenska Serien. SM-guld i varenda decennium sen grundandet utom 20-talet (när man först bojkottade SM-cupen, och sen delades det inte ut SM-guld under Allsvenskans inledande år), 70-talet och nu eventuellt 00-talet. Det lag vars spelare har spelat flest landskamper för Sverige.

På vilket sätt är ni en storklubb?

Eller så slutar vi mäta kuk och låter andra lags supportrar avgöra, helt enkelt. Av alla svenska lag bortsett från IFK så tycker jag att MFF är på nästan samma nivå som IFK. Därefter får jag nog ranka IFK Norrköping och AIK som "nästan-storklubbar". De tre klubbarna utöver IFK är de jag skulle drista mig till att nämna i samma mening som ordet "storklubb".

Låt oss nu höra vad t ex AIK:are, MFF:are och övriga har att säga.

/feldgrau
Citera
2007-04-19, 00:24
Bannlyst
Citat:
17 SM-guld. 5 Svenska Serien-vinster. 4 cupguld. 2 Uefacupguld. Ett antal andra framgångar i europacupspel. 74 säsonger i Allsvenskan. Varav 51 placeringar på topp fem. Etta i maratontabellen för Allsvenskan. Etta i maratontabellen för Svenska Serien. SM-guld i varenda decennium sen grundandet utom 20-talet, 70-talet och nu eventuellt 00-talet. Det lag vars spelare har spelat flest landskamper för Sverige.

På vilket sätt är ni en storklubb?

/feldgrau

Därav liknelsen med Leeds och Chelsea. Som jag skrev så har ni imponerande meriter, men ingen av dem är särsklit dagsfärska. Ni är numera ett anonymt mittenlag. Ni värvar avbytare från Helsingborg och tvingas lyfta upp spelare från juniorlagen i brist på pengar. Era glansdagar är förbi. Inget varar för evigt.

Ni har ingenting. Ni har inte vunnit SM-guld sen 96 och har i år sålt ~3000 säsongskort. Jojo-laget från Stockholm har tagit över som nummer ett.

edit: Ser nu att du nämner Norrköping. Då ser vi inte på det ur samma perspektiv. Du ser till skillnad från mig ur ett historisk perspektiv.
Citera
2007-04-19, 00:24
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det här börjar bli smått fånigt... Man kan ju inte stirra sig blind på SM-gulden. Självklart är det SM-titlar det handlar om att vinna men för att kunna kalla sig storklubb så måste man ju ha lite mer kontinuitet både på och utanför plan. Med sina 11 SM-guld är Dif en storklubb men inte MFF med sina 15 SM-guld och europeisk succé en långt större kontinuitet på och utanför plan? Göteborg med sina 14 guld samt 2 UEFA-guld samt en semifinal i CL i modern tid är en mindre klubb än Dif? Peking har ju för fan fler guld än Dif! Och hade domaren blåst straff för Dif i slutminuten mot Elfsborg i höstas hade AIK alltså varit en storklubb men är det inte nu? Haha, är du full eller?

Storklubben Dif med 10000 på hemmapremiären stormar fram mot Europa.

Erkänn att du har varit på flaskan ikväll.
Citera
2007-04-19, 00:28
Medlem
Djurgården uppfann fotbollen år 2000 och kan därför räknas som Sveriges största lag.

Eller så ser man MFF, IFK och AIK som de 3 största och räknar med 1900-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in