2007-04-18, 15:40
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Blåvitt ser förvisso skakigast ut av storlagen efter "hela" 2 omgångar. Efter 6 omgångar leder de väl serien.

Jag är för blasé, jag tycker de första månaderna i serien suger. Snark.

- F.G
Vilka är storlagen enligt FG?
Citera
2007-04-18, 17:06
Medlem
Ahruons avatar
Skönt att vinna matchen både på läktaren och på plan. Tre friska och nödvändiga poäng. brajen känns inte så farliga, det gör dom iof aldrig, är väl loosermentaliteten som klubben andas. Tror på vinst där också.
Citera
2007-04-18, 17:18
Medlem
Igår var en otroligt sur dag, och det är precis lika bittert och surt idag.

Det får räcka så...

EDIT: Jag höll ju på att glömma gårdagens enda ljuspunkt, då jag fick syn på denna http://powerangel.tripod.com/ "tingest" som diskuterats flitigt i den här tråden http://www.flashback.org/showthread.php?t=426589&page=26.
Jag brast ut i ett väldigt högljutt gapskratt mitt på gatan som pågick under en väldigt lång stund

Så något kul hände ju faktiskt igår...
Citera
2007-04-18, 17:19
Medlem
Nu borde man med några smarta kommentarer kunna strö ytterligare salt i såret. Nöjer mig med att konstatera att det var lite härligt stök innan matchen och bra stämmning på läktarna. Känns som om AIK just nu inte är guldkanidater. Men om man lär sig uttnyttja motsåndarnas höga press kan man få många gratisvinster.
Och ett självmål i slutminuterna var väl det bästa som kunde hända?
Citera
2007-04-18, 17:47
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
EDIT: Jag höll ju på att glömma gårdagens enda ljuspunkt, då jag fick syn på denna http://powerangel.tripod.com/ "tingest" som diskuterats flitigt i den här tråden
Slag under bältet... typ.
Citera
2007-04-18, 17:58
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Vilka är storlagen enligt FG?

Det beskrev jag nyligen... de 5 storstadslagen (ej GAIS) + regerande mästarna.

Helsingborg ligger väl närmast epitetet av övriga.

- F.G
Citera
2007-04-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty

Icke då...humor är det min vän, det är stor humor
Citera
2007-04-18, 18:33
Medlem
feldgraus avatar
Känns helt tomt idag. Tror att jag gått in i någon slags förnekelsefas. Känns som att säsongen redan är förlorad och att det är förlust att vänta i alla kommande matcher. Poäng får bli en bonus. Börjar bli lite avtrubbad av 10 mellanår (1997-2006)...

Tillräckligt tomt för att jag faktiskt får ett infall att tacka alla AIK-supportrar här inne för en relativt vettig och nyanserad debatt efter matchen med det vanliga undantaget (vi-har-inga-rosa-kepsar-i-shoppen-killen)...

/feldgrau
Citera
2007-04-18, 20:06
Medlem
williamwallaces avatar
Endast 5 poäng upp till IFK i maratontabellen nu! Fortsätter det på den inslagna vägen så lär MFF vara förbi IFK innan sommaren.

EDIT: En länk är ju aldrig fel ---> http://www.svenskfotboll.se/t2svff.aspx?p=152380 (Tänk på att denna tabell inte är uppdaterad efter det att allsvenskan dragit igång iår.)
Citera
2007-04-18, 20:12
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Börjar bli lite avtrubbad av 10 mellanår (1997-2006)...
/feldgrau

Du måste nog inse att detta inte är några mellanår utan ett konstant tillstånd kära feldgrau.
Om det inte sker något radikalt angående blåvitt så får nog ni fans inse att partydagarna är över och att erat lag kommer att förbli ett stabilt mittenlag.
Sanningen i vitögat, eller hur man nu säger.
Citera
2007-04-18, 20:49
Bannlyst
Bara Djurgården som kan klassas som topp-/storlag i allsvenskan. Se bara på resultaten.

Vilka lag brukar räknas som svenska storlag? IFK Göteborg, AIK, Hammarby, Djurgården och Malmö FF.

IFK Göteborg kan vi stryka direkt. Inte vunnit guld sen 96. Meriterna imponerar, men det var länge sen och i ärlighetens namn är det en högst medioker klubb utan kraft att nå ett allsvenskt guld inom de närmsta fem åren. Göteborgs och kanske Sveriges populäraste klubb borde väl lyckas bättre?

Hammarby har vunnit ett enda guld och det var ett halvt decennie sedan. En riktig pajasklubb i övrigt med få rätt från styrelsehåll.

AIK vann guld senast 98. Innan dess var det 92 och sen får vi gå tillbaka ända till 1937 för att hitta nästa guld. Mäcktigt, gäsp. Inte mycket till toppklubb. Publiken imponerar dock, men publiken gör inte ett topplag. Isåfall skulle Napoli vara ett italienskt topplag, och det är de väl knappast va?

Malmö har vunnit ett guld de senaste 15 år åren. Slut på diskussionen.

Djurgården däremot. Sen DIF klev in i allsvenskan 2001 har vi slutat på följande placeringar: 2-1-1-4-1-6. Vilken annan svensk klubb kan visa upp motsvarande eller bättre siffror? Cupguld väger inte tungt, men tre cupguld under nämnda säsonger spetsar till det ytterligare.

Slutsats: Djurgården är Sveriges enda toppklubb. Djurgården är den klubb som i dagsläget öser på med bra resultat för jämnan. Lägg därtill att det är den proffsigaste klubben med flest anställda kontorsnissar... Ja, DIF är sannerligen odiskutabelt Sveriges enda stor- och toppklubb.
Citera
2007-04-18, 21:06
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty

För de som inte hittade fram till den riktigt myysiga sidan, så finns den här. Vore jag gnagare skulle jag fanimig ta tag i problemet med "svansen"..!

http://powerangel1a1.tripod.com/gnaget.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in