2013-07-08, 10:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Javisst; per demagogisk, a priori-antagen automatik.

Citat:
Ursprungligen postat av wander
Har du svårt för bibliska texter?

Menar du emotionellt eller tolknings-mässigt?
Citera
2013-07-08, 10:57
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Det här är lite svårt att begripa. När LaVey formade sin satanism så utgick begreppet från den kristna omvärldens syn på den typen av värderingar och livsåskådningar, det vill säga begreppet satanism valdes medvetet just på grund av de associationer begreppet medförde, och idag gnäller man och känner sig oförstådd. Välj en annan term då. "Ni" har alltså inte alls försökt frigöra er från dessa associationer utan har medvetet valt dem. Begreppet "Satan" är helt och hållet lånat - ett medvetet och frivilligt val från första början. Det finns ingen "objektiv" beskrivning av vad som är satanism som ni automatiskt faller under utan ni har själva satt dessa ramar.

Jo så är det jag ville bara poängtera att satanism inte har med djävulsdyrkan att göra, satan är symbolik för en omvänd världsbild verklighet. I stort sätt alla vettiga människor rättar sig efter den idag så ibland anser man att det borde finnas mer förståelse, vilket det också vanligtvis gör. Det var aldrig menat att enbart skapa ett konstant missförstånd så mycket kan jag säga dig iaf. Man skulle kunna säga anti-teism men eftersom satanismen även innehåller en hel del budskap så blir det inte helt rätt.

Jag tänker inte tolerera att någon som tittat för mycket på sabrina tonårshäxan, smutsar ner satanismens namn tillsammans med den där muslimen, där går gränsen för min del. Förstår du det är inte det man vill ska representera och eftersom muslimen i fråga tar sådant som sägs här som absolutes och tjatar om dem in i all oändlighet, så ville jag sätta stopp för det innan det gick längre än vad det hade gjort.
Senast redigerad av qdqdq 2013-07-08 kl. 11:00.
Citera
2013-07-08, 11:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
jag är övertygad att Gud kommer rädda er allesammans, ni har frivilja.
det är inte meningen att ni ska fly in i eldsjön, ni bör få finnas, luttrade till
att bli luttrade i och genom den vita magman, i vigvattnet, i vigvattensjön. I armageddon, löses ni från ondska och hat

vi hör hemma hos Gud, som är Kärlek! den Kärlek, som innefattar världsaltet, ja hela universum....
så vår framtid ser ljus ut <3

i Kärlekens namn bör vi låta nåd gå före rätt, fråga Gud Jesus Kristus, om ni ej vet?

hälsningar

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.

Jajaja. Vi har redan haft en del debatt om abrahamismens FUSK-'frivilja'. Tyvärr strandar denna debatt alltid när abrahamist-pådyvlarna inte klarar av att fe sig in på en närmare granskning av den.
Citera
2013-07-08, 17:33
Medlem
WykkedWitchs avatar
Är det jag som kollar på Sabrina tonårshäxan och tar allt "absolutes"?
Citera
2013-07-08, 18:05
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag litar inte på pillerknaprare. Att gå djupt och intensivt in i en livsstil betyder inte att man är muslim (hahaha)eller vad du nu kommer med för befängt. Och jag känner att den solkiga praktiska satanism du bor i är helt störd och kanske även efterbliven.
Du accepterar inte mig bevisligen! Jag kommer djupare och längre än dig, hela vägen eftersom jag är fullständigt hängiven och tillitsfull. Jag vet vart jag är på väg. Min livsstil är farlig. Och man bör sannerligen ha trippelrespekt och inte svassa fram i nån halvdan sjasksatanism som du ....
Citera
2013-07-08, 20:25
Medlem
WykkedWitchs avatar
Absolute yes I am certainly absolute sir, om dina blasfemier: jag lapar i mig och njuter.
Men vi har annat att göra, Nu!
Citera
2013-07-09, 17:52
Medlem
qdqdqs avatar
Wykked witch förvandlade sig själv till en Wykked bitch.
Citera
2013-07-10, 15:11
Medlem
WykkedWitchs avatar
Nu blev det alldeles för löjligt och jag tänker inte mera sänka mig till din nivå.
Du utgör inget hot för mig.
Min livsstil och det liv jag lever i saknar inget. Psykedelisk meditation, kundalini M, olika former av dynamisk M, kristall M, (och hur mycket mera man kan tänka sig) droger är helt överflödiga.
Emellertid kan tex nn-DMT, psilocybinsvamp, Salvia.d och DXM (dxm för att lära sig behärska de ljusa sfärerna som en tung "sigma" tripp innebär) och Peyotl speciellt i förstadiet av reell äkta absolute Satanism.
Det är vida känt att många satanistkulter använder sig av haschish-rökelse och ibland använder vissa substanser. För övrigt finns det särskilt en grupp som delar psykedeliska vetenskapen med Satanism. Detta inlägg skall dock ej placeras i drogforumet så...
Citera
2013-07-11, 20:22
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
De flesta satanister tror på LaVey satanism, som handlar om att avguda egot, och satan är bara en symbol för egoismen, så de avgudar inte någon övernaturlig entitet som heter satan, och de tror inte på något övernaturligt eller allt som står i Bibeln.

Även i Bibeln är satan egentligen inte någon entitet, utan det är bara en metafor för egoismen, materialism och annat. Det finns förstås en del Kristna som tror att Satan är en verklig varelse, men de tar nog Bibeln lite för bokstavligt.

De flesta människor är nog mer eller mindre 'satanister' om man använder LaVey's definition på satanism, eftersom de flesta människor är ganska egoistiska och materialistiska.

Hej!

Varför ska man följa egoismen? vad har egoism med satanism att göra? Är satan en verklig varelse? hur kom du fram till att satan egentligen inte är någon entitet, utan bara en metafor för egoismen och materialism? varför förknippas satan med egoismen och materialism?
Citera
2013-07-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanning05
Varför ska man följa egoismen? vad har egoism med satanism att göra?
Enligt han som skapade LaVey satanismen (Anton LaVey) så handlar satanism om att vara egoistisk och djurisk, och satan är bara en symbol för den sortens materialistisk livsstil.

Citat:
hur kom du fram till att satan egentligen inte är någon entitet, utan bara en metafor för egoismen och materialism?
Bland annat för att det står så i gamla mytologier/religioner och tarot kort, och ingen har någonsin sett satan.

Gud är en ande, och eftersom satan är motsatsen till gud så är satan materia. Att vara satanistisk innebär därför att anden/medvetandet identifierar sig med materia/kroppen, och då blir man automatiskt egoistisk och djurisk.

Citat:
varför förknippas satan med egoismen och materialism?
För att andliga saker är gudomliga enligt religioner, därför måste motsatsen (materialistiska saker) vara satanistiska. Jesus sa att vi borde älska alla, även våra fiender, så satan som är motsatsen till Jesus skulle förstås säga tvärtom, att vi borde bara älska oss själva och vara egoistiska.
Senast redigerad av elsydeon 2013-07-11 kl. 21:59.
Citera
2013-07-12, 07:58
Medlem
WykkedWitchs avatar
Allt detta dravel om motsatser, ni kan vara fullständigt övertygande om att Satan är andlig.
Think outside the box. Ni verkar vara sånna jävla kontrollfreaks, iaf endel av er.
Ni ställer en massa frågor om esoteriska abstrakta ämnen och vill absolut ha exakta korta och
specefika svar. Om jag inte hade annat att göra så kunde jag skriva mycket långa inlägg kopiöst packat med klockrent specifik information.
Det är som med parapsykologi, skeptiker kan gå in i väggen för att bevisa att övernaturliga fenomen inte existerar, kan man för en extrem skeptiker bevisa att kärlek finns, nej jag tror inte ens du kan bevisa för sådana människor att musik existerar heller. musik som alltings minsta beståndsdelar består av alltså inte kvarkar, atomer och sånt strunt. Cosmos och antiCosmos Chaos och universum och Alltet består av energi och musik. och bara tanken på att Satan (kalla henne vad du vill) inte skulle finnas är för mig helt befängd.

Den som inte självförverkligar sig själv är dömd att återfödas och den som inte fattar att det inte ordnar upp sig för alla kommar en dag att bita det sura äpplet, så att det bara svischar om det!

(för övrigt tänker jag inte skriva en tripprapport om min *ordlöst tillstånd* parapsykedeliska upplevelse här det är varken rätt plats eller tid för det.)

Jag skulle kunna använda mkt TOTBL symbolik men jag är inte ett språkrör och tycker om att använda egna ord . Det var förresten Temple of the Black Light och inte Temple of the Black Night som Jag menade i ett tidigt innlägg. Det vore ju heller inte svårt för en lekman (vilket jag inte är) att bara kopiera och erinnras text som någon annan organisation har skrivit,.

Om inte Satan hade funnits så hade man inte haft vissa dolda chakran och man hade saknat endel färger i auran. Givetvis tänker jag inte lägga upp länkar, källor och videoklipp ty den som bör lära får allt slita sig upp ur sin arma lättja.

Jag kan avslöja att jag är faktiskt possessed men inte plågad av det. Det finns nog få fall av besatta människor som fungerar så bra som jag gör. Det är en kombination av Andar, som varit människor, - och astrala väsen som är födda i andra dimensioner och aldrig varit människor.
Det gör mig alltid öppen för utomsinnlig information och andliga utmaningar. Det gäller att ha ett starkt psyke och en stark själ
Citera
2013-07-12, 09:18
Moderator
Sun Rulers avatar
Rensat mycket OT, var god och håller er till topic i fortsättningen tack! /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in