2013-07-06, 17:28
Medlem
WykkedWitchs avatar
Mörk magick och magi i alla dess former fungerar ju bevisligen.
Oobe, En uppsjö av olika meditationer fungerar bevisligen.
Attityder, känslor, drömmar...
Yoga ja WTF tänk själv!

Jag vill meddela att du inte alls behöver vara medlem i en organisation eller vara it-satanist för att vara en tvättäkta Satanist. Det är helt individuellt.
Citera
2013-07-06, 17:42
Medlem
WykkedWitchs avatar
AAaabsolut inte den samme som i de religiösa texterna!.
Satan fanns före "BIG BANG" men har inte alltid funnits, detta känner jag..
Dessutum dissar jag bibeln , judendomen osv Kraftigt

Djävulen, Satan osv är en Gud naturligtvis men fungerar bakom verkligheten, inte i fysisk form egentligen. Allt reflekteras in i olika världar. Dock är begreppet varelse allt för ynkligt.

Hon ryter när friheten är nära och sliter sönder den här dimensionen, att vandra på jorden är ett fängelse.
Citera
2013-07-06, 19:57
Medlem
WykkedWitchs avatar
Bara att vistas ute om dagarna känns som att indränkas i falskhet.
Natten är annorlunda... Speciellt om du håller dig i skog och mark.
Citera
2013-07-06, 20:14
Medlem
sanning05s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Mörk magick och magi i alla dess former fungerar ju bevisligen.
Oobe, En uppsjö av olika meditationer fungerar bevisligen.
Attityder, känslor, drömmar...
Yoga ja WTF tänk själv!

Jag vill meddela att du inte alls behöver vara medlem i en organisation eller vara it-satanist för att vara en tvättäkta Satanist. Det är helt individuellt.

Bara att vistas ute om dagarna känns som att indränkas i falskhet.
Natten är annorlunda... Speciellt om du håller dig i skog och mark.

Jag förstår. Satanism intresserar mig och jag vill veta mer om det. Men försök fokusera på de frågor som jag ställer till dig. Jag ser att du är insatt inom satanism. Ju mer fokuserad du är på de frågor som jag ställer till dig, desto närmare sanningen kommer vi.

I och med att jag ser att du inte besvarat mina frågor som jag sällt till dig, så ställer jag frågorna till dig igen.

1. Hur definierar du satan?
2. Är satan en skapelse/varelse?
3. Vill satan att människorna återvänder till Gud, eller vill satan att människor tar avstånd från Gud?

försök svara på frågorna, 1,2 och 3 så kort och koncist du kan.
Citera
2013-07-07, 11:10
Medlem
qdqdqs avatar
Satanism och djävulsdyrkan är inte det samma, bara för att det sitter det något pundhuvud och tror det nu så kastar sig den desperataste av dem desperata över det. Det är sådant vi satanister underväldigt lång tid har försökt frigöra oss ifrån, alltså själva bilden som folk har om satanism. Någon uppenbarligen helt utan satanistiska kontakter eller någon som helst koll på vad det går ut på, någon förmodligen tonåring med attitydproblem som tycker att det är coolt att spela häxa/trollkar (jag är inne på spåret att det är en hen också fast man vet aldrig nu för tiden).
Citera
2013-07-07, 11:20
Medlem
awestbys avatar
Jag måste säga att jag tycker det är komiskt med Satanister. Att vara satanist betyder att du automatiskt anerkänner Kristendomen och Jesus och dess läror. Ända skillnaden Du väljer att underkasta dig en ängel istället för Jesus, Ni har fortfarande samma gud som kristendomen.

Det känns lite som dem som väljer att tro på ASA gudarna eller att solen rotarer runt jorden. Ni som som trotsiga barn som absolut skall göra tvärtimot spelar ingen roll hur otroligt dumt det är.
Citera
2013-07-07, 12:08
Medlem
WykkedWitchs avatar
[i]Jag är inte någon djävulsdyrkare.
Man behöver heller inte bejaka en judeo/kristen kontext. Jag behöver inte ens erkänna kabbala inom min livsstil. Satan är inte ens en makt/kraft som nödvändigtvis behöver vara mig överlägsen.

Jag definierar Satan som de mörka/ljusa evolutionära krafter som vill utmana potentiell styrka.
Levande organismer (tex människor) med lättja, självvald dumhet osv allt annat är sagt,. de utan potentiell kapacitet är bytesdjur och "boskap", som mlo någonstans skrev. om inte annat i förlängningen! Naturligtvis är det inte helt ordnat och uppdelat.
"Satan" vill störta civilisationen och förstärka evolution tills falska krafter inte orkar mera...
Hur som hest är jag absolut ingen djävulsdyrkare.
Citera
2013-07-07, 12:23
Medlem
WykkedWitchs avatar
[i]en av de bästa ting man kan göra, om du har ett "sinister djup" om man är[i]besluten om sann självförverkligande det är att intressera sig för satanism. Jag om någon är ingen La Vey ist Men tom. DE har ett oförtjänt dåligt rykte. De är [i]ganska värdelösa, inte Helt värdelösa de har ju en del
matnyttigt om man plockar lite här o där.
Det man kan kalla "Gud" är förstås litet och pluttigt jämfört med Satan. Naturligtvis är "Gud" inget ROVDJURvem var det som ville ha svar på frågor??
Citera
2013-07-07, 21:17
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Satanism och djävulsdyrkan är inte det samma, bara för att det sitter det något pundhuvud och tror det nu så kastar sig den desperataste av dem desperata över det. Det är sådant vi satanister underväldigt lång tid har försökt frigöra oss ifrån, alltså själva bilden som folk har om satanism. Någon uppenbarligen helt utan satanistiska kontakter eller någon som helst koll på vad det går ut på, någon förmodligen tonåring med attitydproblem som tycker att det är coolt att spela häxa/trollkar (jag är inne på spåret att det är en hen också fast man vet aldrig nu för tiden).

Det här är lite svårt att begripa. När LaVey formade sin satanism så utgick begreppet från den kristna omvärldens syn på den typen av värderingar och livsåskådningar, det vill säga begreppet satanism valdes medvetet just på grund av de associationer begreppet medförde, och idag gnäller man och känner sig oförstådd. Välj en annan term då. "Ni" har alltså inte alls försökt frigöra er från dessa associationer utan har medvetet valt dem. Begreppet "Satan" är helt och hållet lånat - ett medvetet och frivilligt val från första början. Det finns ingen "objektiv" beskrivning av vad som är satanism som ni automatiskt faller under utan ni har själva satt dessa ramar.
Citera
2013-07-07, 21:55
Medlem
IssaJesuss avatar
jag är övertygad att Gud kommer rädda er allesammans, ni har frivilja.
det är inte meningen att ni ska fly in i eldsjön, ni bör få finnas, luttrade till
att bli luttrade i och genom den vita magman, i vigvattnet, i vigvattensjön. I armageddon, löses ni från ondska och hat

vi hör hemma hos Gud, som är Kärlek! den Kärlek, som innefattar världsaltet, ja hela universum....
så vår framtid ser ljus ut <3

i Kärlekens namn bör vi låta nåd gå före rätt, fråga Gud Jesus Kristus, om ni ej vet?

hälsningar

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.
Citera
2013-07-07, 21:56
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
jag är övertygad att Gud kommer rädda er allesammans, ni har frivilja.
det är inte meningen att ni ska fly in i eldsjön, ni bör få finnas, luttrade till
att bli luttrade i och genom den vita magman, i vigvattnet, i vigvattensjön. I armageddon, löses ni från ondska och hat

vi hör hemma hos Gud, som är Kärlek! den Kärlek, som innefattar världsaltet, ja hela universum....
så vår framtid ser ljus ut <3

i Kärlekens namn bör vi låta nåd gå före rätt, fråga Gud Jesus Kristus, om ni ej vet?

hälsningar

Issa Jesus, Krishna,
Jesuiten magnus.
Ingen har fri vilja. varken du är atheist eller kristen.
Citera
2013-07-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Jag måste säga att jag tycker det är komiskt med Satanister. Att vara satanist betyder att du automatiskt anerkänner Kristendomen och Jesus och dess läror. Ända skillnaden Du väljer att underkasta dig en ängel istället för Jesus, Ni har fortfarande samma gud som kristendomen.
De flesta satanister tror på LaVey satanism, som handlar om att avguda egot, och satan är bara en symbol för egoismen, så de avgudar inte någon övernaturlig entitet som heter satan, och de tror inte på något övernaturligt eller allt som står i Bibeln.

Även i Bibeln är satan egentligen inte någon entitet, utan det är bara en metafor för egoismen, materialism och annat. Det finns förstås en del Kristna som tror att Satan är en verklig varelse, men de tar nog Bibeln lite för bokstavligt.

De flesta människor är nog mer eller mindre 'satanister' om man använder LaVey's definition på satanism, eftersom de flesta människor är ganska egoistiska och materialistiska.
Senast redigerad av elsydeon 2013-07-07 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in