2010-07-14, 21:06
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfila
Och vad är ett tidigt skede? Första gången man blir konfronterad med frågan?
Och om du hör efter lite så vad sa SOL när han blev konfronterad på Visby flygplats?

Jag tycker som sagt inte att det i ett politiskt perspektiv är "att ta tydligt avstånd" att mumla "nej nej" och springa iväg från en reporter, och sedan "försvinna" flera dagar medan spekulationerna i media byggs på.
Citera
2010-07-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men VET det gör ju ingen av oss, eller hur?

Jag trodde man skulle ha väldigt torrt på fötterna innan man går ut med brottsanklagelser i media. Vad hände med oskyldig till motsatsen bevisats? Eller ska man kunna hänga vem som helst i rikspressen för vad som helst för att man tror han/hon är skyldig?
Citera
2010-07-14, 21:07
Medlem
marreparres avatar
"Till mig hade han sagt att han jobbade i Gamla stan med finans, att han hjälpte de som har medicinskt patent att hitta investerare. Men nu är jag helt övertygad om att det var Sven Otto Littorin som köpte sex av mig, säger Anna." Källa: AB

Sven Otto var grundare till Momentor AB som bl a ägnade sig åt företagsfinansiering åt Pharmadule Emtunga AB, verksamt i medicin och bioteknik-branchen.

Det påstådda sexköpet ska ha inträffat 2006, då var Littorin partisekreterare för moderaterna.

Moderaterna i Stockholms stad och län
Besöksadress: Stora Nygatan 30, Gamla stan
Postadress: Box 2313, 103 17 Stockholm
Tel. 08-676 80 00
http://moderaterna.net/kontakt/

Tycker det låter rimligt att Mr Snow White drar en halvsanning om vad han jobbar med, plockar lite gammalt och nytt och mixar ihop till något trovärdigt, det hade jag gjort också om jag av någon anledning skulle få för mig att handla sex.

(jag postade inlägget kl 4 på morgonen i morse, men det var nog ingen som såg det så jag kör till med samma igen, vore kul att höra vad fler tycker om hans uttalande till "Anna" om vad han jobbade med.)
Citera
2010-07-14, 21:08
Medlem
Det är olika hur man reagerar, att strida som en tiger eller gömma sig som en struts.

Hade det funnits en polisanmälan så kunde han strida i förundersökningen. En sån är inte aktuell.
Problemet nu är att han varken vet vem Anna är, henne kan han inte strida med och vad han än säger i media så kommer det vändas och vridas på. Därför blir det styrda svar. I en mer regelrätt intervju skulle han förmodligen tappa humöret och säga mindre välbetänkta saker.

Han hade det tufft innan-han är förmodligen en av de ministrar som oftast fått stå i skottgluggen för de mer obekväma beslut som regeringen tagit. Han har de rörigt privat. Ovanpå detta flera års ryktesspridning kring hans person, som nu briserar i något som inte går att bemöta sakligt, bara förneka generellt, vilket måste vara frustrerande

Om Anna, som upenbarligen för bok över kundernas klädsel men inte över bokade tider, hade sagt datum och tid, så kunde SOl ha sagt :"då träffade jag medlemmar i moderata kvinnoförbundet" :-)
Citera
2010-07-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Hörde på aktuellt att littorins fem medarbetare också har rätt till fallskärm på i snitt drygt 500 000 kr per skalle så totalt sett kommer hans avgång kosta skattebetalarna ca 4 miljoner kr

Våra torskar och dess underhuggare är dyra i drift. Varför inte ta och skicka fakturan till de oskyldiga stackars sexköpsförespråkarna?
Citera
2010-07-14, 21:11
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Jag tycker som sagt inte att det i ett politiskt perspektiv är "att ta tydligt avstånd" att mumla "nej nej" och springa iväg från en reporter, och sedan "försvinna" flera dagar medan spekulationerna i media byggs på.

Nja, det kanske inte är att ta tydligt avstånd. Men hur vore det med:

1. Svara nej på frågan

2. Sända ut dementier samma dag

3. Erbjuda ett skriftligt nekande samma dag

4. Dementera uppgifterna via sin advokat

5. Gå ut i pressen och där dementera uppgifterna

Han har NOLL skyldighet att konfrontera den hyena som anklagat honom för massa trams, om han är oskyldig.
Citera
2010-07-14, 21:12
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kere
Jag trodde man skulle ha väldigt torrt på fötterna innan man går ut med brottsanklagelser i media. Vad hände med oskyldig till motsatsen bevisats? Eller ska man kunna hänga vem som helst i rikspressen för vad som helst för att man tror han/hon är skyldig?

Det är tyvärr så pressen fungerar. En murvel får vittring på ett möjligt scoop, ställer frågor och publicerar reaktionen.

Som tur är har vi rättsväsendet att förlita oss på när det ska till att bevisa det ena eller det andra. Pressen får man förhålla sig källkritisk till. Och dra sina egna slutsatser av.
Citera
2010-07-14, 21:13
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfila
Och vad är ett tidigt skede? Första gången man blir konfronterad med frågan?
Och om du hör efter lite så vad sa SOL när han blev konfronterad på Visby flygplats?
Han mumlade något förtvivlat som gav intryck av att han inte kunde ta in frågan, när den trängde igenom dimman ville han inte kommentera, sen sprang han med svansen mellan benen därifrån, låste in sej på ett rum för att dagen efter avgå i hopp om att slippa behöva svara.

Dementin i DN tyder på att dom nu har lokaliserat Anna och kommit överens, anledningen till att han inte vågar kalla henne lögnare är att om hon blir förbannad kanske hon ändrar sej och träder fram eller också kanske andra som han köpt träder fram för att stötta henne.

Ett annat alternativ är att han nu kommit överens med en herre i en viss organisation och därför känner sej säker på att inga fler avslöjanden kommer att komma fram.

Köpt luder har han, det vet både han, Aftonbladet och svenska folket. Förhoppningsvis går Helin vidare med det hela efter sin semester och gräver fram resten också.

Rökt torsk vore trevligt att känna doften av någon gång under augusti.
Citera
2010-07-14, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
"Till mig hade han sagt att han jobbade i Gamla stan med finans, att han hjälpte de som har medicinskt patent att hitta investerare. Men nu är jag helt övertygad om att det var Sven Otto Littorin som köpte sex av mig, säger Anna." Källa: AB

Sven Otto var grundare till Momentor AB som bl a ägnade sig åt företagsfinansiering åt Pharmadule Emtunga AB, verksamt i medicin och bioteknik-branchen.

Det påstådda sexköpet ska ha inträffat 2006, då var Littorin partisekreterare för moderaterna.

Tel. 08-676 80 00

Tycker det låter rimligt att Mr Snow White drar en halvsanning om vad han jobbar med, plockar lite gammalt och nytt och mixar ihop till något trovärdigt, det hade jag gjort också om jag av någon anledning skulle få för mig att handla sex.

(jag postade inlägget kl 4 på morgonen i morse, men det var nog ingen som såg det så jag kör till med samma igen, vore kul att höra vad fler tycker om hans uttalande till "Anna" om vad han jobbade med.)
Intressant,
Låter som lite väl komplicerad beskrivning av torskens arbete för att det ska vara spontant påhittat.
Citera
2010-07-14, 21:16
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre

Tel. 08-676 80 00

Skicka den till Aftonbladet tycker jag.
Citera
2010-07-14, 21:16
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:
Du borde jobba som försvarsadvokat åt våldtäktsmän, -Jag tycker inte att i ett köttsligt perspektiv att ett nej är ett nej.
Citera
2010-07-14, 21:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Hörde på aktuellt att littorins fem medarbetare också har rätt till fallskärm på i snitt drygt 500 000 kr per skalle så totalt sett kommer hans avgång kosta skattebetalarna ca 4 miljoner kr
Du menar att det hade varit bättre om han hållt ut till valet och ersättningarna föll ut då istället? Folk verkar inte känna till att statsråd har rätt till avgångsvederlag när de slutar till exempel vid en ny majoritet efter ett allmänt val. Rösta på alliansen om ni vill spara pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in