2010-07-18, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Då borde han nog stå upp som en man och jaga AB med blåslampa, det skulle nog både du, jag och de allra flesta fäder göra? Framför allt skulle vi väl vara vansinniga på att det finns ett fruntimmer som framför uppenbara lögner? Han borde göra allt för att Anna skulle lägga fram bevisen som hon anser sig inneha. Nä, inte Littorin, för han "är inte arg på henne".

Räkna bort mig från den listan. Jag har slagits mot *) både lögnaktiga fruntimmer och pressuppbåd, och jag kan garantera att en kombination är inget jag längtar efter.
Men vem vet, du kanske är av hårdare virke.

Hur ska han kunna vara arg på "henne" när han inte vet vem det är? Svårt...

*) Förtydligande till Zurfarn08 o karlstaden med flera: OBS Metafor OBS
Citera
2010-07-18, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Hur vet du att det enda som finns är skärmdumpar?

Edit: vad jag menar är att det skulle väl vara oerhört korkat av AB att avslöja exakt allt som de har gått igenom för att säkerställa att påståendet från "Anna" verkligen har verklighetsförankring?

Jag tror faktiskt inte att en tidning är så korkad så att de gör en sån här stor story utan att ha ganska klara bevis på att det som de skriver om faktiskt stämmer.

Du tror ju på allt som står i AB, eller hur? Eller är du selektivt troende?
Mellin har ju själv sagt att de publicerat allt de har, dvs ett telefonnummer till ett dagis, en kundlista där "PA" alternativt "Peter Pan" finns samt Littorins anonyma mailadress 2006. Det är ju vattentäta bevis!

Eller insinuerar du att Mellin ljuger?
Citera
2010-07-18, 18:09
Medlem
bariss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
[...]Hur ska han kunna vara arg på "henne" när han inte vet vem det är? Svårt...[...]

Jajjemen, det går faktiskt inte att utesluta en "honom". Och att han inte vet vem av alla dom prostituerade han har doppat köttgondolen i är naturligt. Han kan ju ringa runt och fråga samtliga. Om han nu verkligen har tappat räkningen.

[/konspiration]
Citera
2010-07-18, 18:10
Medlem
Citat:
Du tror ju på allt som står i AB, eller hur? Eller är du selektivt troende?
Mellin har ju själv sagt att de publicerat allt de har, dvs ett telefonnummer till ett dagis, en kundlista där "PA" alternativt "Peter Pan" finns samt Littorins anonyma mailadress 2006. Det är ju vattentäta bevis!

Eller insinuerar du att Mellin ljuger?

Du kan fortfarande inte förstå vissa basala saker då det gäller bevisen, du menar alltså att det enbart skulle vara skärmdumpar eller vad insinuerar du?
Du har inte en tanke på att det kan finnas teknikaliteter i datorn som kan vara oerhört svåra att förfalska (visserligen inte omöjligt)?
Citera
2010-07-18, 18:12
Medlem
Martyren Littorin kommer att helgonförklaras.
Citera
2010-07-18, 18:12
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Hur vet du att det enda som finns är skärmdumpar?

Edit: vad jag menar är att det skulle väl vara oerhört korkat av AB att avslöja exakt allt som de har gått igenom för att säkerställa att påståendet från "Anna" verkligen har verklighetsförankring?

Jag tror faktiskt inte att en tidning är så korkad så att de gör en sån här stor story utan att ha ganska klara bevis på att det som de skriver om faktiskt stämmer.

Tvärtom, det vore väl i deras intresse att vara så tydliga de kan med vilka "bevis" de har? Och särskilt nu när deras trovärdighet börjar bli ifrågasatt.

Svaret på din fråga dock är, det är korrekt, jag vet inte ens detta. Skärmdumpar är dock det enda som jag har för mig har ens nämnts som "hårda bevis" som stöder "Annas" förmodade vittnesmål.

Har du sett någon uppgift någonstans om några andra hårda/tekniska bevis?

Då kanske du inte heller tror att CBS News hade varit så korkade att de, mitt i en presidentvalskampanj, kör en story på förfalskade bevis som en vaken tioåring hade genomskådat.
Citera
2010-07-18, 18:13
Bannlyst
Citat:
Du kan fortfarande inte förstå vissa basala saker då det gäller bevisen, du menar alltså att det enbart skulle vara skärmdumpar eller vad insinuerar du?
Du har inte en tanke på att det kan finnas teknikaliteter i datorn som kan vara oerhört svåra att förfalska (visserligen inte omöjligt)?

Jag insinuerar ingenting, jag bara citerar Mellin, visserligen fritt ur minnet men ändå.

Vilka "teknikaliteter i datorn" tänker du på? Nu blir jag riktigt riktigt nyfiken...
Citera
2010-07-18, 18:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Om vi ska se på den med öppna ögon så vet vi inte ens om de har skärmdumpar.

Men, vi utgår ifrån att det är som Aftonhoran säger. De har en dator med bevismaterial. Det jag då kan tänka mig är att det är svårt för Aftohorans trovärdighet och även kanske ur lagliga aspekter att visa upp någonting om det materialet eller datorn då det troligtvis är Littorins egen dator.
Citera
2010-07-18, 18:19
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosa
Eeeeh??? Tydligen sant, då eller. Hur visste Stotzky detta redan i februari?
Jag visste det redan för fyra år sedan. Fick som sagt berättat för mig av en hebefil på Flashback att SOL gillade att ragga upp tonårstjejer på Aftonbladets chatt. Dock stämmer det inte att han skulle vara ett svin mot kvinnor, han skall alltid ha varit väldigt trevlig och artig.
Citera
2010-07-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Tvärtom, det vore väl i deras intresse att vara så tydliga de kan med vilka "bevis" de har? Och särskilt nu när deras trovärdighet börjar bli ifrågasatt.

Svaret på din fråga dock är, det är korrekt, jag vet inte ens detta. Skärmdumpar är dock det enda som jag har för mig har ens nämnts som "hårda bevis" som stöder "Annas" förmodade vittnesmål.

Har du sett någon uppgift någonstans om några andra hårda/tekniska bevis?

Nej, jag vet inte heller den tekniska naturen eller omfånget av bevisningen precis som resten av oss, jag tror faktiskt inte ens att ordet "skärmdump" använts utan det har varit fråga om "material på en dator".

Och som jag nämnt tidigare så skulle det vara ett pressetiskt självmord att presentera bevisningen utan att det är framtvingat i samband med rättssak eller om SOL skulle gå med på en intervju.

Sen tycker jag att det är rätt så stor skillnad på det pressetiska klimatet mellan olika länder och känner inte till det fall som du tar som exempel..
Senast redigerad av karlstaden 2010-07-18 kl. 18:24.
Citera
2010-07-18, 18:23
Bannlyst
Citat:
Räkna bort mig från den listan. Jag har slagits mot *) både lögnaktiga fruntimmer och pressuppbåd, och jag kan garantera att en kombination är inget jag längtar efter.
Men vem vet, du kanske är av hårdare virke.

Hur ska han kunna vara arg på "henne" när han inte vet vem det är? Svårt...

*) Förtydligande till Zurfarn08 o karlstaden med flera: OBS Metafor OBS

Du kanske inte hade hela regeringens och moderaternas stab av anställda kommunikatörer och dylikt, som kunde backa upp dig. Det bli lättare då.
Citera
2010-07-18, 18:24
Medlem
Citat:
Jag insinuerar ingenting, jag bara citerar Mellin, visserligen fritt ur minnet men ändå.

Vilka "teknikaliteter i datorn" tänker du på? Nu blir jag riktigt riktigt nyfiken...

Det kan finnas bevisning som binder vissa mail till regeringskansliet för att ta ett exempel.
Observera att det är ett exempel....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in