Citat:
Ursprungligen postat av Alkons Ågren
Theron: förstår inte riktigt om det är till mig du riktar dig med din fråga. Klart det är en fråga om etik och moral; men det är en fråga om etik och moral helt OAVSETT vilket politiskt läger människan höra hemma i. Det är viktigt att understryka det. Jag hade varit lika indignerad över det här om det hade varit en såsse.
Visst är det så att frågan gäller alla oavsett politisk åsikt (eller religiös tro). Bush småpratade som bekant med
Gurd före han bestämde sig om att invadera Irak, med känt resultat. Att han har lagt sin moral i fel händer börjar vi till var mans förstå nu, men först efter x många tusentals dödsoffer.
Så fort det brister i etiken & moralen är vi, dvs folket, skyldiga att sätta ned fötterna och säga stopp.
Sverige förtjänar inte en regering som ingen -förutom de mest troende- törs lita på. Carl Bildt är mest förtroendeingivande i mina ögon, men först när slipsen dras åt lite. Nu i midsommarhelgen är han i Bryssel på ett "
treskjortorsmöte", diplomatins benämning på ett möte som varar i tre dygn.
* Vad jag vet festade man förr i tre dygn på raken, men inte nu längre för min del. Orkar inte. Måste försöka lappa ihop moralen lite grann.
** Medan Bildt far med lätt packning till Bryssel har han fått sheriffen på halsen. Bildt misstänks för hets mot folkgrupp.
Citat:
... Det har varit några jobbiga timmar eftersom jag har lovat Dagens Eko när de ringde mig att inte skriva om det på bloggen innan de släppte nyheten i 15-sändningen. Det är viktigt att veta att åklagaren tycker att det ligger en hel del i min polisanmälan mot Carl Bildt, men det betyder inte att Bildt blir åtalad, men det är troligt. Det som nu ska ske är att polismyndigheten ska utreda om det föreligger brott mot BBS-lagen. Jag menar att det gör det, och jag tvivlar starkt på att åklagaren kommer till någon annan slutsats.
Vad är det som sår och dyrkar alla misstroenden och motsättningar mellan folk allt medan kriget bara fortsätter? Här brister det i både etik & moral.