Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
1: Min politiska hemvist är vänster om moderaterna.
2: Jag är inte engagerad i något politiskt parti och har aldrig varit.
3: Jag jobbar inte i Sverige och behöver således inte oroa mig för mitt jobb oavsett hur valet går i Sverige.
Således kan ditt mail bara sägas bekräfta min åsikt att det stundtals är pinsamt låg nivå i denna tråd.
Det har inte slagit dig att jag kanske jobbar med juridiska frågor och således försöker lägga ett juridiskt perspektiv på affären?
Jag får be om ursäkt, du är inte det bästa exemplet kan jag notera efter att ha skummat dina tidigare inlägg.
Vad jag reagerade mot i just detta inlägg var det tvärsäkra påståendet om vad Aftonbladet "hade" - det enda vi vet är vad de publicerat. Och det är med säkerhet långt ifrån allt de vet eller har kollat.
Om du jobbar med juridiska frågor vet du säkert också vad juridiken sätter för gränser.
*Anna har meddelarskydd om hon så begär, det är i så fall olagligt att sprida hennes identitet. Givetvis är den inte hemlig för tidningen.
* Det finns gränser för vad man publicerar, efter hur "elak" man vill vara samt hur mycket som enligt tryckfrihetslagstiftningen gör det försvarligt att sprida uppgifter som kan ge upphov till missaktning. Man har visat sin tes, egentligen är försvarligheten inte längre i första hand kopplad till sexköpet, utan till de missledande påståenden från Littorin och i någon mån statsministern vid SOLs avgång.
* När det gäller att fastslå rimligheten för tidningen att anta att uppgifterna är sanna har säkert insamlats en hel del vittnesmål rörande Littorins förhållande till det andra könet. Det kan röra upprepad otrohet eller den arbetsmiljöutredning som ska finnas om situationen för den kvinnliga personalen under hans partisekreterartid,
Detta är nog mest skvaller och inte så lämpat för publicering. Men kan förstås åberopas i en eventuell tryckfrihetsrättegång - om nu Littorin mot förmodan och gott omdöme skulle stämma.
Dessutom ditt uttalande att Aftonbladet måste "upp till bevis" eller vad det var. Det måste de inte alls. Bedömningen av deras källor och "bevis" görs av utgivaren och är inte underställd almänheten. Utan bara lagstiftningen och i någon mån branschens egen "domstol" pressens opinionsnämnd.
Vilket den som jobbar med juridiska frågor borde veta är fallet.
De har publicerat vad de betraktar som relevanta och trovärdiga uppgifter. Nu avvaktar man händelseförloppet och ny input.
Edit: några slagfelsrättningar, finns nog fler