2010-07-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men för tusan! Det har inte stått någonstans att han är utesluten ur Moderatata samlingspartiet eller att han lämnat partiet som medlem. Lugna dig lite nu och läs vad som står i artiklarna.

Han är alltså fortfarande kvar i Moderaterna
trots att dom inte vill veta av honom?

Skönt att få något bekräftat i denna härvan!
Citera
2010-07-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Så brottet är preskriberat? Då borde det här ebba ut snabbare om inte Aftonbladet kan köra vidare med att följa upp en polisanmälan. Jag trodde faktiskt inte några brott preskriberades så pass snabbt.
Känns som Aftonbladet hintat lite om eventuell polisanmälan för sexköp där de skrivit att Anna inte vill polisanmäla själv men kan tänka sig att sammarbeta vid en eventuell utredning.

Skadan är redan skedd för både SOL och alliansen, enda möjligheten är att det blir rättsak och anmälan gällande pressfrihetsbrott och förtal men det tror jag inte att det blir.

I nuläget så landar nog "beviskraven" mer på SOL just pga hans agerande i denna historia.

Observera att jag inte menar beviskrav i en juridisk mening utan mer att han kan presentera uppgifter som pekar på att han är oskyldig.
Citera
2010-07-11, 15:29
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Snabbt jobbat. ....Sven who?
http://fridholm.net/wp-content/media/2010/07/disappearance.jpg

Det är faktiskt jävligt snyggt sovjetstyle på den...
Citera
2010-07-11, 15:34
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Skadan är redan skedd för både SOL och alliansen, enda möjligheten är att det blir rättsak och anmälan gällande pressfrihetsbrott och förtal men det tror jag inte att det blir.

I nuläget så landar nog "beviskraven" mer på SOL just pga hans agerande i denna historia.

Observera att jag inte menar beviskrav i en juridisk mening utan mer att han kan presentera uppgifter som pekar på att han är oskyldig.

Det finns ju en chans att Svin otto taktiskt avvaktar medans dom gått igenom hur dom ska göra, sen så går dom strax ut med att dom stämmer AB för förtal men så att själva rättegången sker efter valet.
Citera
2010-07-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Det finns ju en chans att Svin otto taktiskt avvaktar medans dom gått igenom hur dom ska göra, sen så går dom ut strax ut med att dom stämmer AB för förtal men så att själva rättegången sker efter valet.

Du tror alltså att SOl skulle utsätta sina barn för denna turbulens för att vinna lite taktiska poäng?

Knappast, min teori är att SOL inte visst hur mycket AB hade om händelsen och därför synade han vad han trodde han var bluff.
Nu var det så att då AB visade delar av sina kort så vet han inte riktigt om han gulat eller om han skall dela potten genom att leka struts och hoppas att detta blåser över.

Jag tror inte att AB visar hela sin hand förrän SOL går i replik, givetvis enbart spekulation från min sida men...
Citera
2010-07-11, 15:40
Medlem
Giant Squids avatar
Sahlin uttalar sig.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7451092.ab

Citat:
"Vi var många som då kände med honom. Jag uttryckte min omedelbara sympati med en politisk motståndare. Nu när vi får veta att anledningen till avgången är en annan, uppstår i stället känslan av att onsdagens presskonferens egentligen syftade till att manipulera och lägga ut dimridåer inför svenska folket", skriver Sahlin.
Hon är kritisk till att statsminister Fredrik Reinfeldt först i lördags berättade att han kände till att Littorin i tisdags konfronterats av tidningen.
"Då får man intrycket av en större och medveten mörkläggning inför svenska medborgare", skriver Sahlin.
Citera
2010-07-11, 15:41
Medlem
Jag vet inte om Allinsen tjänar på att vänta ut klockan och fort som attan försvinna på semester och göra sig oanträffbara ute i någon sommarstuga. Littorins "eventuella" sexköp saknar definitivt inte allmänintresse hur man än försöker gömma undan honom och låtsas som det regnar. Bara en sådan sak som kontanthantering och skatter har Moderaterna maniskt drivit. Hur många kvitton håller världens äldsta yrke "prostituerade" på med? Undanhålla skatter är ju en viktig fråga för Moderaterna. Sexhandeln flyttade in på nätet och det blev tomt på Malmskillnadsgatan.

En intressant parentes i sammanhanget är ju att Sven Otto Littorins flickvän Evin Khaffaf, är pressekreterare hos Per Schlingmann på Moderaterna
Men är sexköp något en ledande politiker ska främja? Han som talar så fint om familjen.Och BARNEN. Vill kvotera in kvinnor i styrelser. Vad har han för människosyn? "Arktikten" och "hjärnan" bakom de Nya Moderaterna..
Citera
2010-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Det finns ju en chans att Svin otto taktiskt avvaktar medans dom gått igenom hur dom ska göra, sen så går dom strax ut med att dom stämmer AB för förtal men så att själva rättegången sker efter valet.

Hur skall man kunna stämma AB för förtal för ett brott som aldrig begåtts

och hade det begåtts är ju brottet idag redan preskriberat.

Dessutom har ju självaste statsministern med emfas uttalat att Littorin är oskyldig.
Citera
2010-07-11, 15:46
Medlem
Littorins uttalande har redan hunnit bli en klassiker.

"Det finns tre skäl till det, och de skälen heter Emma, Gustav och Arvid. Det är mina tre barn som har fått betala priset av min offentlighet."

Om varför han avgick som arbetsmarknadsminister. På pressträff i Visby 7 juli 2010.
Citera
2010-07-11, 15:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorpioRising
Jag vet inte om Allinsen tjänar på att vänta ut klockan och fort som attan försvinna på semester och göra sig oanträffbara ute i någon sommarstuga.

Drevet kommer bara att bli hårdare, ju mer dom drar ut på det. Det finns för många intressanta vinklingar man kan dra politiska växlar på i den här härvan.

"Jobblinjen" med ironiska förtecken, högerpolitikernas förakt för allt och alla som står till vänster om hunnern Atilla. RUT- och ROT-avdrag, "Hushållsnära tjänster", Beatrice Ask och hennes gredelina kuvert, frågan om hur mycket Reinfeldt visste, frågan om Littorin har köpt sex fler gånger, osv osv, osv. Ju mer dom håller käften, desto mer kommer drevet att gå.
Citera
2010-07-11, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur skall man kunna stämma AB för förtal för ett brott som aldrig begåtts

och hade det begåtts är ju brottet idag redan preskriberat.

Dessutom har ju självaste statsministern med emfas uttalat att Littorin är oskyldig.

Jag hoppas att du skämtar?
Citera
2010-07-11, 15:48
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Littorins uttalande har redan hunnit bli en klassiker.

"Det finns tre skäl till det, och de skälen heter Emma, Gustav och Arvid. Det är mina tre barn som har fått betala priset av min offentlighet."

Om varför han avgick som arbetsmarknadsminister. På pressträff i Visby 7 juli 2010.

Det finns fler klassiker. Smeknamnet "Snövit" lär ju följa honom för resten av livet. Precis som begreppet Littorinexamen. När en offentlig person blir ett skämt i allmänhetens ögon är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in