2010-07-14, 20:30
Medlem
Det visade sig alltså att SOL svarat nej på AB.s fråga om han köpt sex, men den dementin var inte enligt Lena Melins dementistandard så de valde att hänga ut honom som sexköpare ändå. Är det ett sånt rättssystem vi riskerar få efter valet i höst, där AB och deras politiska gelikar bestämmer vem som är skyldig eller inte, enligt väldigt lösa uppgifter och inte ett enda bevis.
Citera
2010-07-14, 20:31
Medlem
Giant Squids avatar
Svin Otto har uppdaterat sin status på fejsbook:
Citat:
”Tack snälla för ett fantastiskt stöd under en jobbig vecka.
Ni anar inte hur mycket det betyder för mig.
Jag hoppas att ni förstår att jag inte kan svara er alla personligen.
Eftersom jag vet att ni bryr er vill jag bara berätta att jag mår efter omständigheterna bra.”
”Vad gäller anklagelserna mot mig så hänvisar jag till de svar jag givit till DN idag.
Nu tar jag en välbehövlig paus och hoppas ni har förståelse för att jag loggar ur ett tag framöver.

Trevlig sommar! Sven Otto”
Citera
2010-07-14, 20:43
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Svin Otto har uppdaterat sin status på fejsbook:

Det där "nu åker jag på semester hejdå"-attityden stärker inte direkt hans trovärdighet.
Skulle han vara oskyldig skulle Littorin stanna ett par dar och visa framföttarna.
Han skulle gå ut, själv, i intervjuer i press och TV.
Han skulle hålla en presskonferens, där han tydligt säger inför samlad press "Det är inte sant. Uppgifterna stämmer inte. Det är rent förtal".

Istället, mail, sena nekanden via jurist, sen slinka iväg på semester, hoppas på att spekulationerna stillnar..
Citera
2010-07-14, 20:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Istället, mail, sena nekanden via jurist, sen slinka iväg på semester, hoppas på att spekulationerna stillnar..

Nu räcker det. Vilka djävla sena nekanden? Nekade han till Aftonbladets initiala fråga, eller inte? Skickade han ut en demeti samma dag eller inte?

Din agenda verkar helt absurd, och du framstår som ett fån när du vägrar ta till dig basala fakta i fallet.
Citera
2010-07-14, 20:49
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Det där "nu åker jag på semester hejdå"-attityden stärker inte direkt hans trovärdighet.
Skulle han vara oskyldig skulle Littorin stanna ett par dar och visa framföttarna.
Han skulle hålla en presskonferens, där han tydligt säger inför samlad press "Det är inte sant. Uppgifterna stämmer inte. Det är rent förtal".

Inte säkert. Han vet rimligtvis att ett sådant utspel skulle kunna trigga Aftonbladet att delge ännu fler smaskiga detaljer, sanna eller osanna. Säg att han exempelvis har sexchattat med den prostituerade, men aldrig gick längre än så, och han misstänker att Aftonbladet har loggarna och kanske också kan knyta chattandet till honom på något sätt. Ja, då vill han inte svara mer än så, även om han aldrig köpt sex.
Citera
2010-07-14, 20:50
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:

Ähh nu får du ge dig, bara för att du kanske skulle agera så, betyder det ju inte att resten av mänskligheten måste agera precis som du.
Citera
2010-07-14, 20:56
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfila
Ähh nu får du ge dig, bara för att du kanske skulle agera så, betyder det ju inte att resten av mänskligheten måste agera precis som du.

Det är väl självklart att man på ett tidigt stadie kliver fram och nekar om man är oskyldigt anklagad? Det vet väl alla som följer politiken att man inte tacklar lögner och rykten genom att slinka iväg på semester. Grejen är den att Littorin antagligen är skyldig.

Varför är ni så övertygade om att den gamle CV-förfalskaren är fläckfri? Klart han knullat en hora.
Eller tror ni moderater inte gör sånt?
Citera
2010-07-14, 21:00
Medlem
Citat:
Det är väl självklart att man på ett tidigt stadie kliver fram och nekar om man är oskyldigt anklagad? Det vet väl alla som följer politiken att man inte tacklar lögner och rykten genom att slinka iväg på semester. Grejen är den att Littorin antagligen är skyldig.

Varför är ni så övertygade om att den gamle CV-förfalskaren är fläckfri? Klart han knullat en hora.

Det kanske han har, men AB har inga bevis för det och han är inte dömd för det. Han har nekat vid konfrontationen men AB har trots det outat honom som sexköpare. Det är inget rättsystem jag vill leva i där sossetanten Lena Melin bestämmer vem som gjort sig skyldig till olika brott, på väldigt lösa grunder oxå.
Citera
2010-07-14, 21:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Nekade han när han för första gången fick frågan, eller nekade han inte?

Jag frågade dig detta tidigare, men i stället för att svara upprepar du nu samma påstående ytterligare en gång. Varför?
Citera
2010-07-14, 21:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kere
Det kanske han har, men AB har inga bevis för det och han är inte dömd för det.

Det är sant. Däremot finns det indikationer på att han är skyldig.
Det gör att jag tror att han är det.

Men VET det gör ju ingen av oss, eller hur?
Citera
2010-07-14, 21:05
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:

Och vad är ett tidigt skede? Första gången man blir konfronterad med frågan?
Och om du hör efter lite så vad sa SOL när han blev konfronterad på Visby flygplats?
Citera
2010-07-14, 21:06
Moderator
v50s avatar
Hörde på aktuellt att littorins fem medarbetare också har rätt till fallskärm på i snitt drygt 500 000 kr per skalle så totalt sett kommer hans avgång kosta skattebetalarna ca 4 miljoner kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in