2010-07-14, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nja, det kanske inte är att ta tydligt avstånd. Men hur vore det med:

1. Svara nej på frågan

2. Sända ut dementier samma dag

3. Erbjuda ett skriftligt nekande samma dag

4. Dementera uppgifterna via sin advokat

5. Gå ut i pressen och där dementera uppgifterna

Han har NOLL skyldighet att konfrontera den hyena som anklagat honom för massa trams, om han är oskyldig.

Nej det har man ingen skyldighet till. I stället så bräker han nähäähää hä hä och avgår efter sexton timmar för att han vill ta hand om sina barn, precis alldeles mitt i Almedalsveckan och ger inte statsministern en chans att skaka fram en efterträdare eller någon att samla sig. Fort ska det gå. Visst har man rätt att göra så, men vad ska det vara bra för?
Citera
2010-07-14, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Han mumlade något förtvivlat som gav intryck av att han inte kunde ta in frågan, när den trängde igenom dimman ville han inte kommentera, sen sprang han med svansen mellan benen därifrån, låste in sej på ett rum för att dagen efter avgå i hopp om att slippa behöva svara.

Dementin i DN tyder på att dom nu har lokaliserat Anna och kommit överens, anledningen till att han inte vågar kalla henne lögnare är att om hon blir förbannad kanske hon ändrar sej och träder fram eller också kanske andra som han köpt träder fram för att stötta henne.

Ett annat alternativ är att han nu kommit överens med en herre i en viss organisation och därför känner sej säker på att inga fler avslöjanden kommer att komma fram.

Köpt luder har han, det vet både han, Aftonbladet och svenska folket. Förhoppningsvis går Helin vidare med det hela efter sin semester och gräver fram resten också.

Rökt torsk vore trevligt att känna doften av någon gång under augusti.

Han mumlade inte, han bräkte som ett får. Men han måste ju inte dementera i en hel mening utan han får göra så. Kom i håg det. Sen får man avgå och säga att det beror på barnen och sen kan man ta tillbaka det och säga att man avgick för att det inte skulle publiceras att han bräkt som ett får när han får frågan om han köpt sex.
Citera
2010-07-14, 21:24
Medlem
Pappsengubbens avatar
Har funderat på en sak, om man vill veta fakta i målet så finns det en ganska effektiv väg att gå!?!

Jo, Ab hävdar att Annas dator finns på redaktionen och de hävdar att den är "full" med höjdare vilka använt Anna som prostituerad. Alla med så långt?

Om man bad Skattemyndigheten kolla denna dator, skulle inte Ab tvingas lämna ut nämnda maskin?? Anna är säkert skyldig en del i skatt o moms... lr?

Så fick man ju en gång maffian på knä...skattemyndigheten är en terrier som inte släpper taget.

Ok, visst... andra kunder skulle få på moppo och Ab skulle åtalas för ... ja, vad vet jag... men medge att tanken svindlar.

Pappsen
Citera
2010-07-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Folk verkar inte känna till att statsråd har rätt till avgångsvederlag när de slutar till exempel vid en ny majoritet efter ett allmänt val.

Det vet nog de flesta om. Problemet är statsrådens och underhuggarnas anställningsavtal. Varför kan man inte ha det som ute i det verkliga arbetslivet? Vilken annan arbetsgrupp i samhället har rätt till en hel årslön, som dessutom är oskäligt hög, om de bli uppsagda/säger upp sig? Svar: INGEN!
Citera
2010-07-14, 21:26
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Han mumlade något förtvivlat som gav intryck av att han inte kunde ta in frågan, när den trängde igenom dimman ville han inte kommentera, sen sprang han med svansen mellan benen därifrån, låste in sej på ett rum för att dagen efter avgå i hopp om att slippa behöva svara.

Dementin i DN tyder på att dom nu har lokaliserat Anna och kommit överens, anledningen till att han inte vågar kalla henne lögnare är att om hon blir förbannad kanske hon ändrar sej och träder fram eller också kanske andra som han köpt träder fram för att stötta henne.

Ett annat alternativ är att han nu kommit överens med en herre i en viss organisation och därför känner sej säker på att inga fler avslöjanden kommer att komma fram.

Köpt luder har han, det vet både han, Aftonbladet och svenska folket. Förhoppningsvis går Helin vidare med det hela efter sin semester och gräver fram resten också.

Rökt torsk vore trevligt att känna doften av någon gång under augusti.
Du läste/deltog tydligen inte i Mellins senaste chatsession på AB, nu är det full back som gäller, så vad Helin ska gräva efter vet jag inte men vissa saker borde han gräva ner eftersom stanken sprider sig.
Jaja, mumlade säger du, jag hörde något helt annat, men som sagt man kanske hör vad man vill höra

Hur som haver, jag drar lite på läppen varje gång jag läser dina inlägg.
Citera
2010-07-14, 21:27
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Nej det har man ingen skyldighet till. I stället så bräker han nähäähää hä hä och avgår efter sexton timmar för att han vill ta hand om sina barn, precis alldeles mitt i Almedalsveckan och ger inte statsministern en chans att skaka fram en efterträdare eller någon att samla sig. Fort ska det gå. Visst har man rätt att göra så, men vad ska det vara bra för?

Vilket trams. Jag svarade på en fråga om han hade förnekat det hela eller inte, och det är just det mitt inlägg handlar om. Ingenting av vad du skriver har någon bäring på någonting jag skrev, så jag förmodar du citerat fel?

För övrigt är dina meningar bara lösryckta stycken tyckande utan något som helst belägg.
Citera
2010-07-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Jo, men Lena Melin sa idagens chat att de inte har kunnat kontrolerat mobilnummret

Men va i helv.. Nu måste jag missförstått det hela. Jag har hela tiden varit helt övertygad om att AB vet helt säkert att telefonnumret gick tidigare till SOL. Antingen genom att ha fått uppgift från telefonbolaget om tidigare ägare till numret, via bekanta till SOL som haft numret eller annat. Om fallet är att de tror att numret gått till SOL eller enbart på "Annas" ord att det gått till SOL .. tja, då har de ingenting i bevis om fallet. Jag har som sagt trott att det minsta de har är att de vet att det var SOL:s nummer (även om den nu övergått till skolan).

Rätta mig här nu.. annars nä.. så lågt kan inte ens AB gå.
Citera
2010-07-14, 21:30
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappsengubben
Har funderat på en sak, om man vill veta fakta i målet så finns det en ganska effektiv väg att gå!?!

Jo, Ab hävdar att Annas dator finns på redaktionen och de hävdar att den är "full" med höjdare vilka använt Anna som prostituerad. Alla med så långt?

Om man bad Skattemyndigheten kolla denna dator, skulle inte Ab tvingas lämna ut nämnda maskin?? Anna är säkert skyldig en del i skatt o moms... lr?

Så fick man ju en gång maffian på knä...skattemyndigheten är en terrier som inte släpper taget.

Ok, visst... andra kunder skulle få på moppo och Ab skulle åtalas för ... ja, vad vet jag... men medge att tanken svindlar.

Pappsen

Kanske det kanske, framförallt är man mycket nyfiken på listan i datorn över kunder. Sexköp är ju som bekant olagligt, om tex en känd direktör gjort sig skyldigt till sexköp och aftonbladet vet om det, är det etiskt fel att skriva om det i så fall? Någon som har lite fingertoppskänsla på sånna grejer. Tror ni det sitter lite nervösa äkta män hemma den här sommaren nu och bara vill att allt ska mojna och glömmas för all framtid.
Senast redigerad av marreparre 2010-07-14 kl. 21:33.
Citera
2010-07-14, 21:31
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Intressant,
Låter som lite väl komplicerad beskrivning av torskens arbete för att det ska vara spontant påhittat.

Fast det är välkända uppgifter som man får genom enklast möjliga wikipedia-sökning. Skulle man vilja dra ihop en historia för att förstärka ens trovärdighet är det fullt rimligt att anspela på något som rör hans tidigare jobb.

Om "Anna" är ute efter att sälja en story till ett bokförlag så är det oerhört viktigt att presentera mer än bara "han kom hem till mig, gav mig två tusen och sen knullade vi och sen gick han".
Citera
2010-07-14, 21:32
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
För övrigt är dina meningar bara lösryckta stycken tyckande utan något som helst belägg.

Det finns väl ingen här i forumet som baserar våra åsikter på annat än tyckande? Dvs - vi tar ställning till det som hänt och det vi vet. Utifrån det vi vet har vi åsikter. Vi tycker. Vi tycker det eller det är rimligt. Det gäller dig också. Hur skulle det annars se ut?

Problemet med dig är att du bara accepterar tyckande som bekräftar ditt eget tyckande , och att du blir lite purken när någon tycker på ett annat vis än du tycker.
Citera
2010-07-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappsengubben

Det är möjligt. Å andra sidan skulle Ab säkert åberopa att datorn och dess innehåll faller under källskyddet. Men det är en intressant tanke. Varför inte göra en anmälan till Skatteverket? Ring 0771-778 778 och be att få prata med den som är ansvarig för anonyma tips om misstänka skattebrott. Betvivlar dock att något kommer att hända...
Citera
2010-07-14, 21:34
Bannlyst
Om nu de har en dator full med namn, så togs bara kontakt med en politiker som mona muslim vill ha bort? Vore de inte trevligt att de fortsätter med att sälja lösnummer del 2 och hänger ut en direktör? och sen kanske ett par i stöten tills alla är publicerade... Eller var det bara en planerad och beställd jakt på SOL.
Så frågan till aftonbladet den socialdemokratiska tidningen lyder, när kommer resten av listan att kunna läsas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in