2013-01-21, 18:18
Medlem
Tyckte den var alldeles underbar! Var och såg den själv också, igår, så det var knappt något folk i en salong som tar ca 180 pers och jag bara satt där och njöt!

Väldigt positiv överraskad Det enda negativa jag har att säga är väl när dom slår sig ut från vättekungens håla, annars var filmen fin!
Citera
2013-01-22, 17:01
Medlem
NativeTongues avatar
Folk verkar verkligen ha delade åsikter om den här filmen... Jag tillhör gänget som blev riktigt besviken. Där de tidigare filmerna var välgjorda kändes den här som ett upprepande hastverk. Där man tidigare hade jobbat hårt på kostym och mask hade man nu slängt CGI. Känns också som ett stort misstag att dela upp historien på tre filmer som är tre timmar styck då det bevisligen inte fanns material till det. Man hade kunnat klippa bort minst en timme från den här. Direkt efter filmen blev jag sugen på att göra en egen directors cut och klippa bort alla pajasscener med dvärgarna.
Citera
2013-01-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Folk verkar verkligen ha delade åsikter om den här filmen... Jag tillhör gänget som blev riktigt besviken. Där de tidigare filmerna var välgjorda kändes den här som ett upprepande hastverk. Där man tidigare hade jobbat hårt på kostym och mask hade man nu slängt CGI. Känns också som ett stort misstag att dela upp historien på tre filmer som är tre timmar styck då det bevisligen inte fanns material till det. Man hade kunnat klippa bort minst en timme från den här. Direkt efter filmen blev jag sugen på att göra en egen directors cut och klippa bort alla pajasscener med dvärgarna.

Kan du förklara mer över vilka scener du tyckte borde klippas bort? Jag själv anser att det finns mer än nog material till 3 filmer om man blandar in Vita rådet.
Citera
2013-01-22, 19:51
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Men viktigpettrar! Fattar ni inte att FOTR gjorde så för att ge en summering av händelsen på minsta möjliga tid? Peter Jackson hade ingen aning att han skulle göra The Hobbit vid ett senare tillfälle, så han nöjde sig med det viktiga:

Bilbo hittade ringen. Gollum blev av med den.

Vad vi får se i The Hobbit är vad som egentligen hände.

Precis, det handlar ju om att berätta det på ett sånär korrekt sätt men ändå snabbt när det är en sådan sammanfattning bara. Jag störde mig inte ett dugg på det.

Förresten ser inte Bilbo likadant ut! Oh du milde!
Citera
2013-01-22, 19:56
Bannlyst
I filmen hittar dildo ringen men i boken hittar ringen Bilbo.
Citera
2013-01-22, 22:52
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
I filmen hittar dildo ringen men i boken hittar ringen Bilbo.

Pörrfilm månne?
Citera
2013-01-26, 04:55
Medlem
Adelaides avatar
Såg den på bio och den var ganska bra. Dock så tyckte jag bättre om boken.
Citera
2013-01-26, 22:42
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondayLily
Okej då var han 90 år när sagan om ringen utspelar sig eftersom denna utspelar sig 60 år innan sagan om ringen och sen går det 20 år i boken tills de ger sig av till mordor! Han är 90 år men ser ut som 30!

vänta nu? är det inte år 1420 som sagan om ringen utspelar sig...?
Citera
2013-01-27, 18:11
Medlem
Jag ger den 7/10 i betyg. Rätt snyggt gjord men lite för mesig för min smak. Alldeles för mycket humor och skämt även ifall den tog sig mot slutet! Varför skulle trollen sitta och prata skämta runt elden? I LOTR är trollen mycket brutalare. Goblinking kunde de också låtit hålla tyst. Nu är ju detta en barnbok och den ska vara lite snällare än LOTR men tycker ändå de kunde gjort den mörkare.
Senast redigerad av The Stranger 2013-01-27 kl. 18:13.
Citera
2013-01-27, 18:17
Medlem
Måste lägga till att jag är ganska imponerad av chris lee som fortfarande är med i filmvärlden trots att han är 91! år gammal i år. Även om hans roll inte är den största i Hobbit så är han fortfarande med och jag trodde aldrig att han var så gammal heller...
Citera
2013-01-27, 18:32
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Måste lägga till att jag är ganska imponerad av chris lee som fortfarande är med i filmvärlden trots att han är 91! år gammal i år. Även om hans roll inte är den största i Hobbit så är han fortfarande med och jag trodde aldrig att han var så gammal heller...
Ja. Den mannens samlade medverkan i olika filmer torde nog vara rätt svår att överträffa. 275 titlar sedan 1946-1947.
http://www.imdb.com/name/nm0000489/#Actor
Citera
2013-01-27, 21:55
Medlem
Soulsurfers avatar
Se dessa med Christopher Lee

http://www.youtube.com/watch?v=Zg_Vd-kLdDU

http://www.youtube.com/watch?v=TQVi_DC9HvI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto