2012-12-14, 20:11
Medlem
Har längtat efter den här filmen och ska kika på den i dagarna, men är lite osäker ang 3D VS 2D.
Är det någon som sett den i båda versionerna och kan ge ett utlåtande?

Kommer självklart att återkomma med en komplett recension senare.
Citera
2012-12-14, 20:31
Medlem
Rajvsarns avatar
Tycker ni att man ska kolla om LOTR trilogin innan man går och ser The Hobbit? Är det något speciellt man borde komma ihåg eller så? Funderar på att göra det idag och imorgon (ska se The Hobbit imorgon) men eftersom det kommer ta över 10 timmar vet jag inte ifall det är värt det.
Citera
2012-12-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajvsarn
Tycker ni att man ska kolla om LOTR trilogin innan man går och ser The Hobbit? Är det något speciellt man borde komma ihåg eller så? Funderar på att göra det idag och imorgon (ska se The Hobbit imorgon) men eftersom det kommer ta över 10 timmar vet jag inte ifall det är värt det.
Vill du le lite igenkännande för dig själv när Gandalf slår i huvudet i lampkronan och sådant så visst.
Men minns du bara vilka Frodo, gammel-Bilbo, Elrond och Sauroman är så räcker det. Det här utspelar ju sig innan också.
Citera
2012-12-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Har längtat efter den här filmen och ska kika på den i dagarna, men är lite osäker ang 3D VS 2D.
Är det någon som sett den i båda versionerna och kan ge ett utlåtande?

Kommer självklart att återkomma med en komplett recension senare.

3D:n är så välgjord som du kan få 3D. Så gillar du 3D så se den i det, tycker du 3D är onödigt så kommer inte denna filmen ändra på det.
Citera
2012-12-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
3D:n är så välgjord som du kan få 3D. Så gillar du 3D så se den i det, tycker du 3D är onödigt så kommer inte denna filmen ändra på det.

OK, 3D it is....

Återkommer med recension
Citera
2012-12-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
2K är inte 1080. Och om 2K duger för stor bioduk, det är väl upp till var och en. Jag föredrar looken av 35MM kopior. Bio nu är ju glorifierad BD typ.
Det är det väl visst det? 4K är ju 2160. Då borde ju 2K vara 1080?
Citera
2012-12-14, 21:07
Medlem
Hur slutar den första delen?
Och är det sant att de två andra delarna kommer att ta med scener från The Silmarillion?
Vilka scener, i så fall?
Citera
2012-12-14, 21:11
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Hur slutar den första delen?
Och är det sant att de två andra delarna kommer att ta med scener från The Silmarillion?
Vilka scener, i så fall?
Den första slutar
Nej de kommer inte ta med något från Silmarillion eftersom Peter Jackson inte har rättigheterna till att filmatisera dem.
Citera
2012-12-14, 21:12
Medlem
R0ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
OK, 3D it is....

Återkommer med recension
Vad jag reagerade över angående 3D:n är att glasögonen är mörk-tonade vilket sänker ljuset på filmen. Många gånger kändes detta onaturligt och 2D hade varit att föredra. Jag tror ingen går och ser på Hobbit för att få se coola 3D-animationer.

Men nu har jag inte sett 2D versionen så jag kan inte uttala mig om den är bättre eller ej, men jag skulle iallafall tro det.
Citera
2012-12-14, 21:23
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Okej, så det är ungefär samma typ av slut som i Fellowship of the Ring, då?
Hur vet publiken att storyn kommer att fortsätta därifrån, då?

Okej, synd, det hade varit ganska coolt om Elrond stod och berättade om Gondolins fall och hans farfar Tuor eller något i den stilen.
De panorerar ut till Lonely Mountain,

De nämner dock Gondolin, Elrond berättar om Glamdring och nämner att det var gjort av hans fränder i Gondolin.
Citera
2012-12-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Självklart är det det. Tänkte lite för lite där.
Citera
2012-12-14, 22:03
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bejs
Det beror ju på aspect ratio också, en "helstor" 4K är 4096 x 3112. Orkar inte kolla upp vilken aspect The Hobbit har dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in