2013-03-24, 13:50
Medlem
Rokushikis avatar
Den där förhandsvisningen/sneakpeeken på Desolation of Smaug börjar ju om några timmar.. Någon som har en kod som ska kolla?

Själv så har jag ingen kod, men antar att det dyker upp på nätet precis efter själva eventet.. Man kanske till och med hittar någon som streamar live.

Hoppas på att man får en titt på Beorn!
Citera
2013-03-24, 16:42
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Kollade på filmen igår och jag måste nog säga att filmen var trist. Jag tyckte verkligen om Sagan om ringen-filmerna men det här var mest tramsigt.

Kanske var det med flit men det var alldeles för fjantigt, löjligt rent av. Sedan var den alldeles för lång, det märktes att de drog ut på scener för att få tiden att gå. Dvärgarna kändes dåligt gjorda och de var mest irriterande.

Kommer titta på de andra filmerna som kommer men jag har inga större förhoppningar om att de ska vara bra.
Såg den också igår och jag håller med dig. Den levde inte alls upp till mina förväntningar som jag fått av att kolla på trailers och videos. Tog halva filmen tills den kom igång och så slutade den mitt i handlingen. Visst, det kommer två till men något slags slut kan man väl ordna.
Det var inte alls samma episka känsla som i LOTR-filmerna, kändes knappt som en prequel. I flashbacksen i början framställdes Erebor som värsta utvecklade samhället, nästan lite futuristiskt. Vet inte hur det är i boken men det kändes helt fel. Och så störde jag mig på överflödet med CGI, blev nästan kräkfärdig.
Citera
2013-03-24, 18:04
Medlem
vis avatar
Kom på en sak till som sög. Alla dvärgar talade olika dialekter.
Citera
2013-03-24, 18:08
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Den där förhandsvisningen/sneakpeeken på Desolation of Smaug börjar ju om några timmar.. Någon som har en kod som ska kolla?

Själv så har jag ingen kod, men antar att det dyker upp på nätet precis efter själva eventet.. Man kanske till och med hittar någon som streamar live.

Hoppas på att man får en titt på Beorn!

Va för kod är det man måste ha ?
Citera
2013-03-24, 18:37
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Va för kod är det man måste ha ?
Någon kod man fick av vissa återförsäljare om man köpte Hobbit på DVD eller Blu-Ray.. Vet att Discshop hade det erbjudandet för ett tag sen..

Hade ju varit gött om några snälla fb:are kunde pm:a en kod, eftersom man kan använda sin kod tre gånger.
Citera
2013-03-24, 19:02
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Kom på en sak till som sög. Alla dvärgar talade olika dialekter.

I själva verket kom de från olika håll i Midgård, om jag inte minns helt fel stammade de rent från olika av dvärgarnas sju urfäder. Om dialekterna är uppdelade efter just det vet jag däremot inte.
Citera
2013-03-24, 19:23
Medlem
DRPOEs avatar
Nu kommer ju filmen på blu-ray etc. Är det någon som har koll på vad som blir med på releasen?
Känns lite surt att dega 400kr, för att en månad senare se en extended release släppas.
Citera
2013-03-24, 19:27
Medlem
phooooos avatar
http://www.thehobbit.com/sneak/sv_SE/

Börjar om 38 minuter. Någon som har en kod att dela med sig av?
Citera
2013-03-24, 19:40
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Nu kommer ju filmen på blu-ray etc. Är det någon som har koll på vad som blir med på releasen?
Känns lite surt att dega 400kr, för att en månad senare se en extended release släppas.
400 spänn för en Blu-Ray?!

Extended Edition ska väl komma i Oktober?
Citera
2013-03-24, 20:00
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
400 spänn för en Blu-Ray?!

Extended Edition ska väl komma i Oktober?

Stämmer bra det, fortfarande ingen med kod eller någon som streamar ?
Citera
2013-03-24, 20:18
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
400 spänn, skämtar du?
Citera
2013-03-24, 20:31
Medlem
.Dead.s avatar
Känner mig helt borttappad, det som släpps den 8:e är inte extended?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in