Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Kollade på filmen igår och jag måste nog säga att filmen var trist. Jag tyckte verkligen om Sagan om ringen-filmerna men det här var mest tramsigt.
Kanske var det med flit men det var alldeles för fjantigt, löjligt rent av. Sedan var den alldeles för lång, det märktes att de drog ut på scener för att få tiden att gå. Dvärgarna kändes dåligt gjorda och de var mest irriterande.
Kommer titta på de andra filmerna som kommer men jag har inga större förhoppningar om att de ska vara bra.
Såg den också igår och jag håller med dig. Den levde inte alls upp till mina förväntningar som jag fått av att kolla på trailers och videos. Tog halva filmen tills den kom igång och så slutade den mitt i handlingen. Visst, det kommer två till men något slags slut kan man väl ordna.
Det var inte alls samma episka känsla som i LOTR-filmerna, kändes knappt som en prequel. I flashbacksen i början framställdes Erebor som värsta utvecklade samhället, nästan lite futuristiskt. Vet inte hur det är i boken men det kändes helt fel. Och så störde jag mig på överflödet med CGI, blev nästan kräkfärdig.