Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-12-04, 23:16
Medlem
d00rkeys avatar
"Hold your horses!!"
:character56:

Nu är det klart! Åtminstone om man ska lita på Kulturnyheterna på SVT. Idag meddelades det att det nu är klart med att Peter Jackson ska regissera även Bilbo/The Hobbit..

Fattas bara annat! Efter Sagan om Ringen-trilogin så skulle det vara en ren skymf att låta någon annan (läs: klåpare) göra Bilbo.. Så tyckte tydligen även övriga fans och några ur SoR-ensemblen... Filmbolaget fick vika sig... Hooray!!!
Citera
2006-12-04, 23:18
Medlem
boo!s avatar
Vad var anledningen till att han inte skulle fått göra den då? Har inte direkt följt turerna kring filmen..
Citera
2006-12-04, 23:21
Medlem
d00rkeys avatar
Ingen bloody aning! Jag har inte heller följt med riktigt, men jag tycker det vore en skam om någon annan fått uppdraget.. Peter Jackson har visat sig värdig, tycker jag! (Bara han inte låter någon "åka skateboard" igen, som Legolas!)

Edit: Kanske ville han ha "för mycket" betalt, efter SoR-succén!?
Citera
2006-12-05, 00:48
Medlem
SnuFFs avatar
Hörde ju på radion för nån vecka sen att Jackson INTE skulle få regissera. Vart fett förbannad eftersom man inte kunde tänka sig någon annan efter LOTR-trilogin.
Men jag litar på dig och får hoppas att Jackson gör sitt jobb bra, vilket jag tror han kommer att göra
Citera
2006-12-05, 00:55
Medlem
Stewie_griffins avatar
Låter mycket lovande, tack för en god nyhet
Citera
2006-12-05, 01:54
Medlem
d00rkeys avatar
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=3442&a=71521
Hoppas den länken funkar nu... Jackson/Bilbo efter ca 4:30..

Edit: Yepp! Funkar hos mig i alla fall. (Lite skräckfilmstema direkt efter inslaget om Jackson/Bilbo.. by the way.)
Citera
2006-12-05, 02:33
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Djävulskt bra nyhet!
Man kan äntligen få återuppleva 2001, 2002 och 2003. Fyfan, minns hur det var. Såg Return of the King 2 ggr på premiären.

Bilbo blir cool. Längtar efter att få se den.
Citera
2006-12-05, 02:36
Medlem
roppans avatar
Intressant. Trots att "Bilbo" skiljer sig ganska väsentligt från trilogin rent bokmässigt håller jag den som favorit av de fyra böckerna. Jag tror att det blir en kanonfilm. Har de börjat tillsätta skådespelare ännu?

Det här var verkligen en glad nyhet, bara att ligga i så man får se även denna film på premiärkvällen när den väl kommer ut.
Citera
2006-12-05, 02:55
Medlem
glyos avatar
Kommer bli 2 filmer även.
Citera
2006-12-05, 03:24
Medlem
DrSpankels avatar
New Line som äger rättigheterna till The Hobbit för tillfället förlorar dem nästa år eftersom rättighetstiden går ut.
"Licensen" eller vad man nu ska kalla det går då tillbaks till filmbolaget Saul Zaentz som tänker inleda ett samarbete med MGM. Om allt går som det ska är Peter Jackson deras första och enda val till reggisörsrollen.
Ingenting är ju klart än men det ser ljust ur.

Tvivlar på att Ian Holm används som Bilbo denna gång isåfall samtidigt som jag skulle sakna han.

edit: länk
http://www.filmtipset.se/?id=1936
Citera
2006-12-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nu är det klart! Åtminstone om man ska lita på Kulturnyheterna på SVT. Idag meddelades det att det nu är klart med att Peter Jackson ska regissera även Bilbo/The Hobbit..

Fattas bara annat! Efter Sagan om Ringen-trilogin så skulle det vara en ren skymf att låta någon annan (läs: klåpare) göra Bilbo.. Så tyckte tydligen även övriga fans och några ur SoR-ensemblen... Filmbolaget fick vika sig... Hooray!!!

Bara att förbereda sig på ännu en historieslakt och förvanskning då, suck... Skymfen att låta Jackson totalt mangla historien i tre filmer står fortfarande som bland det grövsta jag sett i filmväg.
Citera
2006-12-05, 13:32
Medlem
Jag hade gärna sett någon sett någon annan än Jackson göra denna film så jag hoppas att dom fortfarande kan tänka om på den punkten.

Det skulle bli så tråkigt om dom valde att göra en "LOTR 4" av Bilbo. Hade gärna sett att dom bröt helt med LOTR-filmerna och gjorde en Bilbo som står helt på egna ben.

Förövrigt har jag inte hört någonting om att Jackson skulle vara klar som regissör. Det är alldeles för mycket pengar inblandat i den här affären för att sista ordet ska vara sagt gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in