2013-01-07, 19:58
Medlem
Jag tycker den var rätt lik Tom & Jerry. Speciellt i trollberget.
Citera
2013-01-07, 20:21
Medlem
Aviarts avatar
Varför all denna jävla CGI?!?!?! Snabbade väldigt mycket för mig.
Citera
2013-01-07, 20:55
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Stenjättefighten var ju en riktigt episk scen. Men som sagt alla tycker olika.

Tyckte mer den kändes som en 3D-biograf "ride" på någon nöjespark än något "filmiskt".

Tror det kunde bli riktigt bra om de bara hade låtit sällskapet beskåda en fight från nära håll någon minut. Designen på jättarna tyckte jag trots allt var riktigt bra och att beskåda en genomtänkt fight skulle nog vara betydligt häftigare än en billig berg- och dalbana.
Citera
2013-01-07, 21:59
Medlem
Ugglens avatar
Är gött besviken faktiskt, episka historier och buskis går verkligen inte hand i hand...
Citera
2013-01-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen
Är gött besviken faktiskt, episka historier och buskis går verkligen inte hand i hand...

Låter som Monthy Python "The Holy Grail" men så illa var det inte. Men som jag sagt innan. Dvärgarna skall vara mer hederskulturella och mindre flamsiga. Nj med slangbella på den yngsta...
Citera
2013-01-07, 22:19
Medlem
Hade höga förväntningar på the Hobbit, efter att ha sett de tre första filmerna dock levde den inte upp till mina förväntningar men jag tyckde att den var helt OK endå.
Ska inte säga förmycket innan jag sett de 2 som kommer efter Hobbit, men ha inte för höga förväntningar.
Citera
2013-01-07, 22:47
Medlem
Mikeyjamess avatar
Kommer det göras en box där Hobbit- och Sagan om Ringen-filmerna ingår?
Citera
2013-01-07, 23:18
Medlem
Utspillds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Vad tycker ni riktiga LOTR fans om filmen? Är inte speciellt imponerad av de första tre filmerna men The Hobbit tyckte jag var ganska bra.

Tyckte de första filmerna kändes för utdragna. Till och med när de sitter och pratar känns det som de pratar extra långsamt för att dra ut på filmen så mycket de bara kan.

Dock gillade jag The Hobbit. Ska det vara Fantasy ska det vara massa olika varelser som dyker upp överallt.

Förstår verkligen inte hur du resonerar? De andra tre filmerna var långa, precis som Bilbo, men skillnaden var att i LOTR-trilogin var det kvalité hela filmerna igenom. Det var fantastiskt skådespeleri, trovärdiga konversationer som fick en att känna karaktärerna (vilket verkligen inte var fallet i The Hobbit) och lotr filmerna gör sig verkligen förtjänta av sina topp-platser på IMDb:s toplista.
Är/har varit ett väldigt stort fan av lotr och jag kan endast säga att The Hobbit främst var en stor besvikelse. Den hade vissa ljuspunkter, men överlag kom den inte ens nära LOTR-filmernas kvalité.

Jag är medveten om att Tolkien skrev Hobbit på ett lättsammare sätt än Lotr och just detta verkar Jackson ha tagit med varenda liten bit av, plus lagt till en massa lama, filmförstörande skämt.
Citera
2013-01-07, 23:27
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Kommer det göras en box där Hobbit- och Sagan om Ringen-filmerna ingår?
Garanterat. Först kommer vanliga versionerna av Hobbit släppas. Sen Extended editions. Sedan slutligen one boxset to rule them all, möjligen även där Jackson har gått tillbaka till de första filmerna och ändrat några smådetaljer (som att sätta in Martin Freeman i första Sagan om Ringen istället för att gamla Bilbo hittar ringen)
Citera
2013-01-07, 23:30
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Garanterat. Först kommer vanliga versionerna av Hobbit släppas. Sen Extended editions. Sedan slutligen one boxset to rule them all, möjligen även där Jackson har gått tillbaka till de första filmerna och ändrat några smådetaljer (som att sätta in Martin Freeman i första Sagan om Ringen istället för att gamla Bilbo hittar ringen)

Nej, bevare mig väl om Jackson gör nåt sånt
Citera
2013-01-08, 01:47
Medlem
FlaxigPingus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglen

Håller med. Hade större förväntningar med tanka på de 3 tidigare filmerna. Kändes som något för barn
Citera
2013-01-08, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlaxigPingu
Håller med. Hade större förväntningar med tanka på de 3 tidigare filmerna. Kändes som något för barn

Det är ju för barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in