Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Vad tycker ni riktiga LOTR fans om filmen? Är inte speciellt imponerad av de första tre filmerna men The Hobbit tyckte jag var ganska bra.
Tyckte de första filmerna kändes för utdragna. Till och med när de sitter och pratar känns det som de pratar extra långsamt för att dra ut på filmen så mycket de bara kan.
Dock gillade jag The Hobbit. Ska det vara Fantasy ska det vara massa olika varelser som dyker upp överallt.
Förstår verkligen inte hur du resonerar? De andra tre filmerna var långa, precis som Bilbo, men skillnaden var att i LOTR-trilogin var det kvalité hela filmerna igenom. Det var fantastiskt skådespeleri, trovärdiga konversationer som fick en att känna karaktärerna (vilket verkligen inte var fallet i The Hobbit) och lotr filmerna gör sig verkligen förtjänta av sina topp-platser på IMDb:s toplista.
Är/har varit ett väldigt stort fan av lotr och jag kan endast säga att The Hobbit främst var en stor besvikelse. Den hade vissa ljuspunkter, men överlag kom den inte ens nära LOTR-filmernas kvalité.
Jag är medveten om att Tolkien skrev Hobbit på ett lättsammare sätt än Lotr och just detta verkar Jackson ha tagit med varenda liten bit av, plus lagt till en massa lama, filmförstörande skämt.