2013-01-17, 05:53
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Vilken är låten när:

Det är Ringvålnadernas tema från de tidigare filmerna. Ett faktum som i mina ögon naturligtvis totalsabbade hela upptakten till den scenen i mina ögon. Ett chockerande amatörmisstag som inte får finnas i ett sådant här projekt.

Det slarvas ganska mycket överlag mot slutet av filmen tyvärr vilket gjorde mig oroad. Gammal musik som återanvänds i fel sammanhang, berättarstilen ger plats för gamla och trötta klyschor. Å andra sidan bidrar scenen med Gollum till att hålla den senare delen flytande.
Senast redigerad av NS_14 2013-01-17 kl. 05:56.
Citera
2013-01-17, 07:09
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
tyckte det var dåligt att inte orkerna såg ut som i sagan om ringen filmerna..

Kan det inte bero på att det är olika orker? I Sagan om ringen-triologin så får vi bland annat se Uruk-Hai. Men dessa orker dyker inte upp i Hobbit.
Citera
2013-01-17, 09:03
Medlem
Kanot-Klass avatar
Kan gilla vad min polare sa efter att ha sett filmen.

"Gollum var så snyggt gjord med alla ansiktsuttryck att han framstår som mer verklig än vad de svenska hollywoodfruarna gör."
Citera
2013-01-17, 09:32
Medlem
TheMentalitas avatar
Har en liten fråga till någon med koll (har läst Bilbo men minns inte detaljer, och är ca 300 sidor in i Sagan om ringen-boken):

Citera
2013-01-17, 09:51
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Har en liten fråga till någon med koll (har läst Bilbo men minns inte detaljer, och är ca 300 sidor in i Sagan om ringen-boken):

Vad jag vill minnas så beskrivs Saruman bara som rådets högste och visaste i Bilbo (Hobbiten)...
Citera
2013-01-17, 11:19
Medlem
FoxHounds avatar
Första gången jag såg filmen var jag lite halvbesviken, men efter andra gången älskar jag den! Längtar tills den kommer på dvd och hoppas på en förlängd version!
Citera
2013-01-17, 12:52
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita

Senast redigerad av NS_14 2013-01-17 kl. 12:55.
Citera
2013-01-17, 14:15
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Gandalf fick ju dock inte Narya förrän han klev iland, av Cirdan. Men redan i Valinor hade ju Saruman som sagt ett, om inte annat, avundsjukt öga till Gandalf.
Citera
2013-01-17, 15:27
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Gandalf fick ju dock inte Narya förrän han klev iland, av Cirdan. Men redan i Valinor hade ju Saruman som sagt ett, om inte annat, avundsjukt öga till Gandalf.

Det stämmer. Lite dåligt formulerat av mig. Upprinnelsen till Sarumans svartsjuka i Valinor är, om jag inte missminner mig, att Gandalf står högt i kurs hos Manwe/Arda och anses som den visaste av Maiar. Med tillkomsten av Narya känner Saruman antagligen sin auktoritet hotad och behöver extern kraft för att bibehålla sin position därav tillverkandet av sin egen ring samt, förstås, lusten efter härskarringen.

Tror en del av anledningen till att Saruman bjöd in Gandalf till Orthanc i syfte att bägge skulle bemäktiga sig ringen var för att Saruman själv skulle få uppleva nöjet att se Gandalf tyna bort vid hans sida.
Citera
2013-01-17, 15:57
Medlem
Elementarts avatar
Jag skulle också gärna se om filmen då jag tyckte den var bra. Men det kostar alldeles för mycket känner jag
Citera
2013-01-17, 16:50
Medlem
Är det ingen som har reagerat på golfskämtet?

Ber om ursäkt för att jag länkar min egen video men det är den enda videon jag vet om som innehåller skämtet.

Jag tyckte det var osmakligt som sjutton och fattade inte hur PJ kunde inkludera det i filmen. Någon som har samma tanke?
Citera
2013-01-17, 16:51
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weidmo
Är det ingen som har reagerat på golfskämtet?

Ber om ursäkt för att jag länkar min egen video men det är den enda videon jag vet om som innehåller skämtet.

Jag tyckte det var osmakligt som sjutton och fattade inte hur PJ kunde inkludera det i filmen. Någon som har samma tanke?

Varför är det osmakligt? Jag upplevde det bara som ett lite småroligt skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in