2012-12-19, 15:49
Medlem
Kom precis hem ifrån Bion. Filmen var fin/snygg och sådär men precis som med de andra filmerna har jag svårt att ryckas med i storyn/äventyret... det hela blir mest segt och tråkigt, till och med actionscenerna hade svårt att hålla mig entertained, då jag tycker det är så tråkigt med det barnsliga disneystuket.

Ångrar att jag inte valde att se Cloud atlas istället (bor i asien där vi inte behöver vänta till i Mars...).
Senast redigerad av HerbsandInk 2012-12-19 kl. 15:53.
Citera
2012-12-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Kom precis hem ifrån Bion. Filmen var fin/snygg och sådär men precis som med de andra filmerna har jag svårt att ryckas med i storyn/äventyret... det hela blir mest segt och tråkigt, till och med actionscenerna hade svårt att hålla mig entertained, då jag tycker det är så tråkigt med det barnsliga disneystuket.

Ångrar att jag inte valde att se Cloud atlas istället (bor i asien där vi inte behöver vänta till i Mars...).

Nästan sugen att åka ner till Polen för att se den.

OnT: Instämmer, vilket jag tidigare gått in på. Jag håller även med de som säger att den spontana känslan är att uppföljarna kommer vara bättre och dessutom mer allvarliga.
Citera
2012-12-19, 16:04
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weidmo
Någonting som har varit ett pussel för mig länge är:

Varför hatar Peter Jackson Glorfindel?
Det finns så många ställen där de kan vira in Glorfindel i storyn. Förutom det mest uppenbara (att det var han och inte Arwen som hämtade Frodo när han hade blivit huggen av Witchking) så antas det ju att han även var med i The White Council pga att han sändes tillbaka till Midgård när han hade dött så då borde han ju minst ha samma rank som en Maiar.

Rätt eller fel?

Glorfindel är en väldigt häftig karaktär men de flesta av hans äventyr utspelas under andra tidsåldern om jag minns rätt. I den tredje tidsåldern och kriget mot Sauron så har han en betydligt mindre roll.
¨
Hoppas dock på att vi får se honom i slaget om Dol Guldur i nästa film. I brädspelet som bygger på filmerna/böckerna så var han en av de som deltog i striderna där.
Citera
2012-12-19, 16:08
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Glorfindel är en väldigt häftig karaktär men de flesta av hans äventyr utspelas under andra tidsåldern om jag minns rätt. I den tredje tidsåldern och kriget mot Sauron så har han en betydligt mindre roll.
¨
Hoppas dock på att vi får se honom i slaget om Dol Guldur i nästa film. I brädspelet som bygger på filmerna/böckerna så var han en av de som deltog i striderna där.
Ja, Glorfindel var en mycket, mycket kraftfull Alv och var garanterat viktig i slaget mot Sauron. Däremot så höll han mest på bakom kulisserna osv, så han fick inte så mycket rampljus.

Hoppas också han är med vid Dol Guldur! Det är ju logiskt att han skulle vara det, iallafall.
Citera
2012-12-19, 16:45
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskmaskarn
Hur längre tror ni denna film går på bio?

Bump.
Citera
2012-12-19, 17:00
Medlem
santacls avatar
Half in the Bag: The Hobbit – An Unexpected Journey

http://redlettermedia.com/half-in-th...ected-journey/

Dom sågar totalt 3D & HFR.
Senast redigerad av santacl 2012-12-19 kl. 17:16.
Citera
2012-12-19, 17:14
Medlem
Mycket bra film, var orolig att den skulle kännas utdragen men blev istället att den kändes för kort, hoppas extended versionen är 30 min längre, minst.
Citera
2012-12-19, 17:16
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Mycket bra film, var orolig att den skulle kännas utdragen men blev istället att den kändes för kort, hoppas extended versionen är 30 min längre, minst.

25 minuter.
Citera
2012-12-19, 17:39
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Half in the Bag: The Hobbit – An Unexpected Journey

http://redlettermedia.com/half-in-th...ected-journey/

Dom sågar totalt 3D & HFR.
Ah! Suttit och väntat på deras update.
Citera
2012-12-19, 19:59
Medlem
Thads avatar
Jag tyckte filmen var riktigt bra, kan inte klaga på någonting.

En sak jag undrar över är, skulle nån kunna förklara karaktären Smaug för mig?

Smaug är ju draken, men också necromancern? Lite fakta tack!!!!!!!
Citera
2012-12-19, 20:04
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thad
Jag tyckte filmen var riktigt bra, kan inte klaga på någonting.

En sak jag undrar över är, skulle nån kunna förklara karaktären Smaug för mig?

Smaug är ju draken, men också necromancern? Lite fakta tack!!!!!!!
Varför tror du att the necromancer är smaug för?
Citera
2012-12-19, 20:11
Medlem
Thads avatar
För på IMDB står de att Benedict Cumberbatch är både Smaug / The Necromancer

Men han kanske bara spelar båda utan att de har med varandra att göra, det är därför jag vill veta lite mer om dem

Men Smaug är draken och The Necromancer = Sauron. Det har jag kommit fram till, så det är 2 olika karaktärer?
Senast redigerad av Thad 2012-12-19 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in