2012-11-30, 21:28
Medlem
För er som inte sett 3 sista TV-spottar
http://thorinoakenshield.net/
Jag kan inte beskriva med ord hur taggad jag är för att se Hobbit
Citera
2012-11-30, 21:48
Medlem
neguins avatar
Kommer visningarna i 2D också vara med 48fps?
Citera
2012-11-30, 22:32
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Kommer visningarna i 2D också vara med 48fps?

Svar nej.
Citera
2012-11-30, 23:15
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Svar nej.

Dåligt. Det borde gå tycker man...

Annars får man se den i 3d, eller vanlig 24fps.

Eller både och kanske.
Citera
2012-11-30, 23:34
Medlem
-Mystics avatar
För mig blir det 3D... Man kan ju se den i 2D när filmen släpps p blue ray.
Citera
2012-12-01, 03:58
Medlem
Hirvis avatar
När måste man vara där för att få biljetter till premiären?
Är ruggigt osugen på att sitta ute på morgonen och köa en massa timmar, men min pappa förtjänar en lite fin julklapp och han älskar verkligen boken.
Citera
2012-12-01, 11:59
Medlem
XtraXs avatar
Man kan inte tro att första filmen har premiär snart, hör ju knappt nåt om den.
Citera
2012-12-01, 12:11
Medlem
rievs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Jag gör ingenting utav detta men däremot har jag rätt bra koll på boken och hade jag inte haft det hade jag ansträngt hjärnan lite grann och sökt i tråden eller skummat igenom de senaste 10 sidorna eller så för att slippa framstå som en halvtrög slöfock. I ditt fall hade väl det här sökandet och läsandet lett till ett flertal spenderade timmar och huvudvärk dock så du är väl delvis ursäktad.

Haha, bra där!

Själv tror jag inte att jag kommer att komma iväg till premiären, men antagligen under helgen alt. veckan efter, blir att försöka hålla sig ifrån diverse sidor fram tills dess.
Citera
2012-12-01, 12:44
Medlem
Mikael.s avatar
The hobbit släpps på DVD, Bluray och 3D i mitten av juni 2013.
Citera
2012-12-01, 13:03
Medlem
Mikael.s avatar
En sak jag inte riktigt greppar är varför man valt att dela upp äventyret i tre delar, dvs tre separata filmer? Jag menar, det finns inte tillräckligt med utrymme i boken för en filmatisering på nio timmar inkl. extra scener som släpps i juni.

Jag tror att många som ska se filmen och redan är hugade vad gäller litteraturen kommer att bli överraskade av alla "side-stories" som kommer att vara med i filmen, som inte tagits med i "The hobbit" (1937). Ett exempel är Sauron som inte nämns i mer än, tja, cirka tre fyra meningar i boken, totalt sett, men som ändå har en vital roll i den nya trilogin.

Intressant... yes, yes indeed.
Citera
2012-12-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
En sak jag inte riktigt greppar är varför man valt att dela upp äventyret i tre delar, dvs tre separata filmer? Jag menar, det finns inte tillräckligt med utrymme i boken för en filmatisering på nio timmar inkl. extra scener som släpps i juni.

Jag tror att många som ska se filmen och redan är hugade vad gäller litteraturen kommer att bli överraskade av alla "side-stories" som kommer att vara med i filmen, som inte tagits med i "The hobbit" (1937). Ett exempel är Sauron som inte nämns med mer än, tja, cirka tre meningar i boken, totalt sett, men som ändå har en vital roll i den nya trilogin.

Intressant... yes, yes indeed.

Jag hoppas du är medveten om att man inte använder endast material från The Hobbit, utan även tilläggen till LotR? Dessutom skulle inte The Hobbit fungera som endast två filmer eftersom allt skulle ske alldeles för snabbt. Från början var det tänkt att första filmen skulle sluta när Bilbo och dvärgarna åker ut ur Mirkwood i tunnorna. Tänk dig då hur snabbt tempo den filmen skulle behöva ha för att allt skulle få plats.
Citera
2012-12-01, 13:22
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theleftorium
Jag hoppas du är medveten om att man inte använder endast material från The Hobbit, utan även tilläggen till LotR? Dessutom skulle inte The Hobbit fungera som endast två filmer eftersom allt skulle ske alldeles för snabbt. Från början var det tänkt att första filmen skulle sluta när Bilbo och dvärgarna åker ut ur Mirkwood i tunnorna. Tänk dig då hur snabbt tempo den filmen skulle behöva ha för att allt skulle få plats.

Jag bryr mig inte så mycket om vad som tages med, och inte tages med i filmatiseringen av den nya trilogin. Det är något som slog mig nyss. Jag visste inte ens att det skulle bli tre filmer. Däremot är jag hugad vad gäller litteraturen eftersom jag studerar den, och det är där jag lägger mitt primära intresse. Jag skrev inte heller att jag inte var beredd på att annat material skulle tas med. Däremot tryckte jag på att man trots dessa sidofiler ändå fått ihop tre hela filmer om äventyret. Det är fortfarande hobbitens äventyr det handlar om. Ska bli intressant hur Jackson lagt upp allt. Jaja, jävligt bra tror jag ialla fall det blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in