Citat:
Ursprungligen postat av Theleftorium
Jag hoppas du är medveten om att man inte använder endast material från The Hobbit, utan även tilläggen till LotR? Dessutom skulle inte The Hobbit fungera som endast två filmer eftersom allt skulle ske alldeles för snabbt. Från början var det tänkt att första filmen skulle sluta när Bilbo och dvärgarna åker ut ur Mirkwood i tunnorna. Tänk dig då hur snabbt tempo den filmen skulle behöva ha för att allt skulle få plats.
Jag bryr mig inte så mycket om vad som tages med, och inte tages med i filmatiseringen av den nya trilogin. Det är något som slog mig nyss. Jag visste inte ens att det skulle bli tre filmer. Däremot är jag hugad vad gäller litteraturen eftersom jag studerar den, och det är där jag lägger mitt primära intresse. Jag skrev
inte heller att jag inte var beredd på att annat material skulle tas med. Däremot tryckte jag på att man trots dessa sidofiler ändå fått ihop tre hela filmer om äventyret. Det är fortfarande hobbitens äventyr det handlar om. Ska bli intressant hur Jackson lagt upp allt. Jaja, jävligt bra tror jag ialla fall det blir.