2012-11-30, 13:29
Medlem
Det blir HFR i premiären. Testat och godkänt!

http://capishe.se/nyhet/the-hobbit-a...ate-pa-sf-bio/
Senast redigerad av jefvul 2012-11-30 kl. 13:53.
Citera
2012-11-30, 14:31
Medlem
Bagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Hoppas inte dessa CGI-ansikten sticker ut mot de "verkliga" kropparna!

Jag tror att med dagen teknologi borde dom kunna få till jävligt grymma och verklighetstrogna CGI- ansikten. Om dom får till det kan det bli hur grymt som helst!
Citera
2012-11-30, 14:46
Medlem
-Jw-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Det är just sådana som du som gör att systemet blir helt broke. "Jag tycker denna filmen har för högt betyg, bäst att jag ger den en 1:a"
Jag gör det i protest emot "IMDB-betygs-kåteriet".
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul

Härligt!
Citera
2012-11-30, 15:44
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:

Härligt! Eloge till SF, faktiskt. Nu hoppas jag vi får en lista på vilka biografer det gäller, och att det är på fler biografer än bara i Sthlm, Gbg och Malmö.
Citera
2012-11-30, 15:54
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:

Jag presumerar att nyheten gäller sal 1-2, bergakungen, göteborg? Skall genast ringa dem och höra efter.
Citera
2012-11-30, 15:54
Medlem
Mikael.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jw-
Jag gör det i protest emot "IMDB-betygs-kåteriet".

Troll och/eller get.
Senast redigerad av Mikael. 2012-11-30 kl. 15:57.
Citera
2012-11-30, 16:27
Medlem
General i götets avatar
Vilken sjuk tv spot det där var. Wow!
Citera
2012-11-30, 17:04
Medlem
-Mystics avatar
‘Hobbit’: Peter Jackson talks Smaug cameo, creature design

http://herocomplex.latimes.com/2012/...eature-design/

En ganska intressant intervju!
Citera
2012-11-30, 17:33
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.
Jag presumerar att nyheten gäller sal 1-2, bergakungen, göteborg? Skall genast ringa dem och höra efter.
Citat:
Från och med de första visningarna den 12 december kan alltså Hobbit: En oväntad resa ses antingen i traditionell 2D eller så kan man välja att se den i 3D, och med High Frame Rate i utvalda salonger, i samtliga SF Bios städer
från SF hemsida.
Citera
2012-11-30, 17:41
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
från SF hemsida.
Tycker att meningen är jäkligt sneaky skriven.. Jag menar,
"Från och med de första visningarna den 12 december kan alltså Hobbit: En oväntad resa ses antingen i traditionell 2D eller så kan man välja att se den i 3D, och med High Frame Rate i utvalda salonger, i samtliga SF Bios städer"

Låter ju som att man kan se den i HFR i MINST en salong i alla städer SF Bio har en biograf, men det kan lika gärna mena att man kan se den i 3D i alla städer medans ett få utvalda salonger i storstäder har HFR.. Hoppas på det första!
Citera
2012-11-30, 17:50
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tycker att meningen är jäkligt sneaky skriven.. Jag menar,
"Från och med de första visningarna den 12 december kan alltså Hobbit: En oväntad resa ses antingen i traditionell 2D eller så kan man välja att se den i 3D, och med High Frame Rate i utvalda salonger, i samtliga SF Bios städer"

Låter ju som att man kan se den i HFR i MINST en salong i alla städer SF Bio har en biograf, men det kan lika gärna mena att man kan se den i 3D i alla städer medans ett få utvalda salonger i storstäder har HFR.. Hoppas på det första!
tolka det på samma sätt, som tur är så bor jag i sthlm men det blir värre för folk som bor i borlänge där de bara har en SF-biosalong.
Citera
2012-11-30, 18:15
Medlem
Mikael.s avatar

Tack för att du postade infon!

Det SF menar med denna information är att man klarlägger om vilka salonger som numera är utrustade med nya kanoner.

För det första redogör man för vilka städer där man kan se den i 2D och 3d, vilket är alla städer där det finns en SF-biograf. Det man däremot menar med sista meningen, sista stycket, är att SF-filmstäder är utrustade med nya kanoner, och med vissa utvalda salonger i dessa filmstäder, som i allra högsta grad åsyftar de större salongerna.

Alltså, se var din närmaste filmstad finns, och vilken som är den största salongen-and there you go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in