2011-01-12, 07:20
Medlem
Nissedruvas avatar
Saruman is back!

http://christopherleeweb.com/
Citera
2011-01-12, 17:04
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Saruman is back!

You did not seriously think that Peter Jackson could content with the will of Christopher Lee?
Citera
2011-01-12, 22:10
Medlem
Bockstensmannens avatar
FAN vad najs! Min favoritkaraktär i lotr
"A new power is rising..."
Citera
2011-01-13, 00:51
Medlem
Härligt att se att Saruman kommer tillbaka! Nu får dom bara se till att börja med filmen innan Christopher Lee blir allt för senil!

Den här filmen är en av de jag ser fram emot allra mest! Hoppas hoppas hoppas bara att dom gör ett riktigt bra jobb med den!
Citera
2011-01-13, 21:55
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Var har du läst det? Jag vill minnas att Galadriel säger till Sam att han som ringbärare ska föräras en plats på båtarna även om han bara var ringbärare för en kort tid men att hans plats nu var i Fylke.

Det finns en uppsjö med litteratur där det avhandlas vad som hände i Fjärde Åldern, både appendix och andra källor. Allmänt känt bland Tolkien-fansen.
Citera
2011-01-13, 22:02
Medlem
Oakenshields avatar
Sir Christopher har verkligen blivit gammal, om man kollar videohälsninge på sidan. Hoppas verkligen han är vid god hälsa nog att spela in Sarumans scener, på hemmaplan, i lugn och ro.
Citera
2011-01-21, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Saruman is back!

men han är väl inte med i Bilbo?
Citera
2011-01-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
men han är väl inte med i Bilbo?

Han gör väl enbart röst till draken, eller?
Citera
2011-01-21, 21:34
Bannlyst
1 vad är egentligen gandalf? ett andeväsen?
2 dör han när han ramlar ner i Moria? vart kommer han? är det hans eget beslut att återvända från döden?

3 är det något mer än symboliskt när gandalf bryter sarumans stav? är det bara gandalf kvar i trollkarlsrådet eller hur kommer det sig att gandalf har mandat/befogenhet att göra detta?

4 nazgulen bryter ju gandalfs stav i filmen, antar att kraften inte sitter i staven?

5 skillnad på gandalf vit och gandalf grå?
Citera
2011-01-21, 21:36
Medlem
Glada Taskens avatar
Det var längesen jag väntat såhär på en film faktiskt
Citera
2011-01-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dead.
Undrar om dvärgarna faktiskt kommer att ha färgade skägg (blå, gul, guld och allt vad det var) som i böckerna eller om dom kommer att få mer naturliga färger.. bara nått jag funderade på efter att lyssnat på ljudboken..
Är det du eller jag som missuppfattat?
Det var väl ändå luvorna som var i olika färger?
Citera
2011-01-21, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
1 vad är egentligen gandalf? ett andeväsen?
2 dör han när han ramlar ner i Moria? vart kommer han? är det hans eget beslut att återvända från döden?

3 är det något mer än symboliskt när gandalf bryter sarumans stav? är det bara gandalf kvar i trollkarlsrådet eller hur kommer det sig att gandalf har mandat/befogenhet att göra detta?

4 nazgulen bryter ju gandalfs stav i filmen, antar att kraften inte sitter i staven?

5 skillnad på gandalf vit och gandalf grå?

Svar.
1: Gandalf är Maia en form av lägre gudar.Även Saruman,Sauron och Balrogen är Maior från början.
2:Ja han dör men sänds tillbaka av Valar (dom högre gudarna) eftersom hans uppgift inte var klar.
3u menar antagligen vita rådet antar att han anser ha befogenhet att göra detta eftersom Saruman har blivit en förrädare.
4:Nej kraften sitter nog inte i Staven.Och i boken så bröt inte Nazgulen Gandalfs stav heller Gandalf är betydligt mäktigare än 1 Nazgul.
5 Gandalf blev vit efter ha åtevänt från döden han blev då starkare stark nog att krossa Saruman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in