2012-12-20, 03:42
Medlem
Opacitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Den var sjukt bra film!! Kan rekommenderas starkt!! Glad att Peter J som får göra den här typen av filmer, han träffar rätt med sina skådisar!

Fungerar Marting Freeman i rollen? Var ganska längesedan jag läste boken, men kom ihåg att jag tyckte bilbo, var mkt finurlig och slug. Framgår det? SKa se filmen ikväll, så antar att jag ändå får mina svar ganska snart^^ Längtar så jag spricker
Citera
2012-12-20, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity
Fungerar Marting Freeman i rollen? Var ganska längesedan jag läste boken, men kom ihåg att jag tyckte bilbo, var mkt finurlig och slug. Framgår det? SKa se filmen ikväll, så antar att jag ändå får mina svar ganska snart^^ Längtar så jag spricker

Martin Freeman är underbar i rollen, blev så sjukt imponerad av hans skådespeleri i filmen. Helt ljuvligt!
Citera
2012-12-20, 04:14
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opacity

Jag älskar Freeman's roll som Bilbo! Innan jag hade sett första trailern så trodde jag att Bilbo som inte spelades av Ian Holm skulle vara en besvikelse, tänka sig så fel jag hade.
Citera
2012-12-20, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Har inte sett filmen, men fattar inte hur han kan göra en trilogi av den ganska tunna boken. LOTR är ju inte konstigt - tre tjocka böcker. Men Bilbo? Tar det en halvtimma för Bilbo att dricka en kopp te eller?
Nä, men han tjafsar med gollum i typ 20min

Såg filmen idag, 3D och den där andra... Saken som får filmer att låta tuffa. Första gången jag såg en 3Dfilm, så det kanske alltid suger, vad vet jag, men jag hade hellre sett den i 2D. Kul att se goblin-grottan, men mest kändes det som att titta på när någon lirar pc-spel med långa filmsekvenser. Hade inte läst på alls innan (var ganska nördig med de första 3 filmerna, fast utan att ha läst böckerna, fangirl-style) så jag trodde att det bara skulle vara en film, och var helt bedrövligt besviken över hur de segade ut på saker som till exempel snacket med gollum.

Inte alls lika seriös som de andra filmerna, väldigt odramatisk i jämförelse.
Citera
2012-12-20, 08:02
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Barnbok? visst är det lite barn aktigt med sagoväsen osv, men jag anser att den är mer för äldre imo.
Ungar tänker mest på "slakt" av orcher, sen vuxna fattar hela filmen bättre. Och orkar du ta dig igenom boken så ser du snabbt att det inte är en bok för 9åringar tex.
Boken brukar rekommenderas till 10åringar så visst är det en barnbok.
Citera
2012-12-20, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kollektivavtal
Nä, men han tjafsar med gollum i typ 20min

Såg filmen idag, 3D och den där andra... Saken som får filmer att låta tuffa. Första gången jag såg en 3Dfilm, så det kanske alltid suger, vad vet jag, men jag hade hellre sett den i 2D. Kul att se goblin-grottan, men mest kändes det som att titta på när någon lirar pc-spel med långa filmsekvenser. Hade inte läst på alls innan (var ganska nördig med de första 3 filmerna, fast utan att ha läst böckerna, fangirl-style) så jag trodde att det bara skulle vara en film, och var helt bedrövligt besviken över hur de segade ut på saker som till exempel snacket med gollum.

Inte alls lika seriös som de andra filmerna, väldigt odramatisk i jämförelse.
Är det trevligt att se monster film i 3d? Känns det inte som att monstren då vill ta dig med. såg den i normal verision då man tycker 3d suger
Citera
2012-12-20, 09:37
Medlem
rievs avatar
Haha, MondayLily är ju det lustigaste som hänt i denna tråd. Hon är OMÖJLIGEN seriös i sitt skrivande (hur skulle någon så oslug ens kunna registrera sig på forumet, eller för den delen överleva i samhället?). Stor respekt till Oakenshield för tålamodet.
Citera
2012-12-20, 10:19
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Barnbok? visst är det lite barn aktigt med sagoväsen osv, men jag anser att den är mer för äldre imo.
Ungar tänker mest på "slakt" av orcher, sen vuxna fattar hela filmen bättre. Och orkar du ta dig igenom boken så ser du snabbt att det inte är en bok för 9åringar tex.
Boken är tänkt som en barnbok ja. Det var Tolkiens första bok, han skrev den för att han skulle ha något att läsa för sina barn när dom skulle sova
Citera
2012-12-20, 10:33
Medlem
Schnauzers avatar
Tintin-varning!
Citera
2012-12-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLK
Ska bli? De är väl redan klara och ska portioneras ut över ett halvt decennium. Ja, det har väl varit ett krav att man ska få med allt. Finns många exempel på usla filmer, baserade på böcker.

1,5 år är väldigt långt ifrån ett halt decennium iofs.
Citera
2012-12-20, 12:03
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Som flera har sagt så är det en "barnbok" Tror till och med att Tolkien själv sa att han började den som en barnbok men tröttnade ungefär halvägs och började göra den mörkare och "vuxnare"

Anyhow ska gå på den i mellandagarna UTAN 3D då jag vägrar det.
Citera
2012-12-20, 12:16
Medlem
VLKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
1,5 år är väldigt långt ifrån ett halt decennium iofs.

Grattis - bronschmedaljan i Märka Ord 2012.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in