Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Nä nu är jag helt övertygad om att Oralmedic är det enda som verkligen fungerar! Har provat dessa geler som ska skydda blåsan men dom hjälper inte ett skit. Iallafall inte på såna här stora jävlar.
Jag tror jag är kär

Skall nog ochså försöka fixa Oralmedic.
Själv har jag haft munblåsor i 12 år, ofta 2-3 på en gång. Jag har alltid trott att jag varit en mes som tyckt att det gjort så jävla ont. Testat allt möjligt, kan säga vad som fungerar och inte.
Alkohol och Xylocain har fungerat fint mot smärta. Men bara tillfälligt, med alkohol så brukar jag må sämre efter och med Xylocain så får klåda innanför läppar och kinder efter en stunds användning.
Alla salvor jag testat har ej fungerat. Är väl säkert ett 10-tal olika från apoteket. Nån enstaka minskade smärtan.
Cannabis måste jag säga är det enda som fungerat för mig, testade det helt orelaterat till min sjukdom och munblåsorna var mysteriskt borta för första gången på 10 år.
Trodde inte att det hade någonting med gräset att göra, trodde bara att det var att jag kom ur tonåren som gjorde att sjukdommen försvann.
Men sen kom det tillbacka, testade igen, försvann, kom igen, testade igen, försvann osv.
Nuförtiden så röker jag aldrig, dricker det bara. (tror att det blir bättre kur då)
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Munblåsor är en form av herpes. Prova med antibiotika så går det nog över fortare. Man bli dock inte av med viruset.
nej... det blev bara värre för mig...