2013-02-19, 20:19
Medlem
Åkte till apoteket nyss och köpte oralmedic då jag läste att det skulle göra susen.

FY helvete säger jag vad det sved , men det var oerhört svårt att komma ner i halsen med tussen . Är tydligen syra som "bränner" sönder aften. Jag råka svälja lite av skiten :/ lär inte vara bra när det var så satans starkt svider lite i magen nu, ack jag som redan har så känslig mage..

Stod att det skulle ge direkt smärtlindring men jag har då fortfarande jätte ont. Men kanske inte är aften i sig som ömar nu utan mer vävnaden runtom som är inflammerad?

Nu ser aften ut som följande (ingen vacker syn)
http://i.imgur.com/7CJi11P.jpg

Tack för alla tips hittills , ska kanske testa det där med bikarbonat också?
Citera
2013-02-20, 22:07
Medlem
neelyoharas avatar
Har fått en nasty liten jävel långt bak på sidan av tungan som ligger och skaver mot tänderna. Är nu snudd på döende då jag inte kunnat få i mig mat på flera dagar och inte fasen blir den bättre heller. Jag knaprar Treo som om det vore godis men det lindrar bara i ca 15 minuter, sedan är det som vanligt igen. Bedövar ganska skönt att tugga på starka tuggummin (hörde att det var nåt i xylitolet som var bra) så jag har konstant ett tuggummi tryckt mot blåsan nu men det går fortfarande inte att äta utan att gråta.

Alla lindrande metoder jag hittar handlar ju bara om blåsor som sitter på insidan av läpparna, kinderna, gommen osv, MEN VAD GÖR JAG MED TUNGAN DÅ!?

* Fungerar oralmedic på tungan? Efter vad jag har hört så är det ingen hit, men jag börjar bli desperat.

* Kan man smeta på Xylocain på tungan?
Citera
2013-02-20, 23:30
Medlem
Min tråd som jag skapa igår. Här kan vi snacka smärta!!! Bilderna talar sitt tydliga språk om jag säger så.
(stort aftesår i halsen) gått ner 4kg på 6 dagar och helvetesblåsan vägrar ge med sig.

https://www.flashback.org/p42097499#p42097499
Citera
2013-03-07, 17:54
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
De där rackarna vet jag hur man får bort inom 12 timmar, max ett dygn och med en omedelbar lindring/total avsaknad utav smärta, och det med ett receptfritt läkemedel. (Man har väl använt de grå ...) Tyvärr så är det inte gjort för den sortens besvär så jag håller på det för mig själv, men för mig så är dom inget problem längre.

Nej. Det är inte xylocain.
Sluta fjanta dig. Säg för helvete vad det är.
Citera
2013-03-15, 20:24
Medlem
Blåsor i munnen!

Jag får väldigt ofta blåsor i munnen.

Några tips på hur man kan fixa detta?
Citera
2013-03-15, 20:41
Medlem
x57s avatar
Om det är Afte så kan tandkrämen Sinaftin hjälpa. Aftex munskölj och gel lindrar.
Citera
2013-03-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x57
Om det är Afte så kan tandkrämen Sinaftin hjälpa. Aftex munskölj och gel lindrar.

Visste inte ens att det hette Afte så sökte nu upp det på google och såg att det var precis sånna! Tackar så mycket! Ska åka och köpa tandkrämen och munsköljen direkt imorgon!
Citera
2013-03-15, 22:25
Medlem
LegaliseItNows avatar
Testat rökt cannabis någon gång?
Citera
2013-03-15, 22:49
Medlem
Moondancers avatar
Skölja munnen med sprit kan hjälpa (jag brukar köra på 40% mörk rom). De blåsor jag får ibland läker betydligt snabbare om dom får rom över sig två dagar i rad. Gör ont som fan, men lätt värt det.
Citera
2013-03-15, 22:59
Medlem
tobins avatar
Har tidigare haft mycket afteblåsor i munnen, i mitt fall hjälpte det löjligt bra att äta magnesiumtillskott, har stort sett aldrig blåsor sedan jag började med tillskotten.

Innan jag upptäckte magnesiumtillskott så började jag under en längre resa misstänka att mitt mjölkintag var boven då jag under en längre resa inte drack mjölk, och aldrig fick en enda blåsa. Vilket jag tidigare hade i princip hela tiden. Att problemet var kostrelaterat var då självklart men jag kunde inte veta säkert att det berodde på frånvaron av mjölk då kosten var helt annorlunda även i övrigt under resan.
Hade dock flera skäl att misstänka mjölken , läste bla att stort intag av kalcium kan påverka upptaget av magnesium negativt.
Om det verkligen stämmer vet jag inte. Men efter jag hade läst detta så började jag dricka mjölk i samma löjliga mängder som jag tidigare gjort samtidigt som jag käka magnesiumtillskott.
Det fungerade utmärkt! Har nästan aldrig några blåsor numera. Normalt käkar jag kanske 3 tabletter i veckan, och märker jag någon dag att en blåsa börjar krypa fram så stoppar jag i mig 3 tabletter om dagen under ett par dagar och blåsan får då aldrig fäste utan försvinner nästan omgående

Testa magnesiumtillskott alternativt dra ner på mjölk/mjölkprodukter är mitt råd
Senast redigerad av tobin 2013-03-15 kl. 23:01.
Citera
2013-03-17, 00:49
Medlem
Opiumtal18s avatar
Är det förkylningsblåsor det handlar om?i så fall - har det alltid efter en förkylning och ibland när jag bara varit lite snorig.
Citera
2013-03-17, 12:21
Medlem
Det var Afte blåsor, gick ner till Apoteket för att se om dem hade något vettigt! Köpte någon gel av något slag som verkar vara helt värdelös!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in