Har tidigare haft mycket afteblåsor i munnen, i mitt fall hjälpte det löjligt bra att äta magnesiumtillskott, har stort sett aldrig blåsor sedan jag började med tillskotten.
Innan jag upptäckte magnesiumtillskott så började jag under en längre resa misstänka att mitt mjölkintag var boven då jag under en längre resa inte drack mjölk, och aldrig fick en enda blåsa. Vilket jag tidigare hade i princip hela tiden. Att problemet var kostrelaterat var då självklart men jag kunde inte veta säkert att det berodde på frånvaron av mjölk då kosten var helt annorlunda även i övrigt under resan.
Hade dock flera skäl att misstänka mjölken , läste bla att stort intag av kalcium kan påverka upptaget av magnesium negativt.
Om det verkligen stämmer vet jag inte. Men efter jag hade läst detta så började jag dricka mjölk i samma löjliga mängder som jag tidigare gjort samtidigt som jag käka magnesiumtillskott.
Det fungerade utmärkt! Har nästan aldrig några blåsor numera. Normalt käkar jag kanske 3 tabletter i veckan, och märker jag någon dag att en blåsa börjar krypa fram så stoppar jag i mig 3 tabletter om dagen under ett par dagar och blåsan får då aldrig fäste utan försvinner nästan omgående
Testa magnesiumtillskott alternativt dra ner på mjölk/mjölkprodukter är mitt råd