Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-16, 22:57
  #1
Medlem
Amsterdaims avatar
Så här ligger det till. När jag suger av en kille så brukar jag få något jag kallar för "sugmärke" på insidan av min kind. I slutet på januari fick jag det. Saken är den att denna "rand" som buktade ut inte försvann.

Sedan började jag få ont i käften rent allmänt. Det bultar och gör bara aj-ont helt enkelt. Kan känna blås-liknande saker under tungan på på insidan av kinden, men detta syns inte.

Min tunga ser helt normal ut. Inget vitt eller annan gegga, så det är inte svamp det rör sig om. Jag har varit hos vårdcentralen och de kollade upp bl.a. herpes/afte, svamp osv - vilket jag inte hade som läkaren redan konstaterade.

Var därefter hos halskliniker-doktor som också kollade upp detta. Hon lokalbedövade min vackra mun och knipsade av lite delar och skickade iväg på prover - resultat kommer 6 april.

Idag vaknade jag av att jag hade rejäla svårigheter med att svälja. Dessutom gjorde mandeln jävligt ont. Jag är inte förkyld eller så, ingen "sjukdomskänsla" heller. Mandeln känns när man tar på utsidan, det känns som en liten, liten pingpong-boll. (Edit: Mandeln som syns på bilden har alltid varit så stor, men jag har aldrig kunnat känna den från utsidan.)

Värt att nämna är att jag är helt frisk i övrigt - MEN, jag gick på en VLCD-diet (Cambridge) i flera månader, och egentligen gör jag fortfarande det. Senaste månaden har jag dock käkat lite gröt, ägg och pirogliknande grejer istället och hoppat över 1-2 måltider av 3 med cambridge.

Kan de ha något att göra med det? Jag har gått på cambridge sedan 27 juli och har inte haft några problem innan.


http://dl.dropbox.com/u/1873999/Bild327.jpg
__________________
Senast redigerad av Amsterdaim 2011-03-16 kl. 22:59.
Citera
2011-03-16, 23:54
  #2
Medlem
antiadmins avatar
Du suger ju så hårt du suger sönder insidan av munnen, inte bra.
Citera
2011-03-17, 00:00
  #3
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Fina kuksugarläppar. Det var allt.

tack

Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Du suger ju så hårt du suger sönder insidan av munnen, inte bra.

Men nu har jag inte gett min kille en ordentlig avsugning på flera veckor. Så mandeln kan ju inte ha något med snoppen att göra?
Citera
2011-03-18, 07:07
  #4
Medlem
Amsterdaims avatar
Nu kan jag knappt svälja för att det gör så ont och börjar nästan lipa av smärtan

Vägrar läkare. Te ska fan läka detta.
Citera
2011-03-18, 11:44
  #5
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Nu kan jag knappt svälja för att det gör så ont och börjar nästan lipa av smärtan

Vägrar läkare. Te ska fan läka detta.

Klamydia i halsen är min gissning, gl hf!
Citera
2011-03-18, 12:33
  #6
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Klamydia i halsen är min gissning, gl hf!

Nej, din gissning är fel :/

Ska till doktorn 15:30.
Citera
2011-03-18, 12:37
  #7
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Nej, din gissning är fel :/

Ska till doktorn 15:30.
Gonnore i halsen, Ingen höjdare direkt (om det nu är det).
Var fasen hände med teet förresten??
Citera
2011-03-18, 12:56
  #8
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gonnore i halsen, Ingen höjdare direkt (om det nu är det).
Var fasen hände med teet förresten??


Nej, inga könssjukdomar

Teet blev aldrig av för du kom inte till fb-träffen ju!
Citera
2011-03-18, 13:17
  #9
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Nej, inga könssjukdomar

Teet blev aldrig av för du kom inte till fb-träffen ju!
Säker på att läkaren verkligen kollade efter gonnore i halsen?

Symtomen låter väldigt likt nämligen...

Citera
2011-03-18, 20:16
  #10
Medlem
Amsterdaims avatar
Nu har jag varit hos läkaren. Jag var pigg då. Kunde köra bil. De visste inte vad det var. Jag fick något som heter "Xylocain Viskös" Som ska bedöva min mun om jag sköljer runt med den. Jag tycker inte den var så bra då det fortfarande gör ont.

Helt plötsligt för några timmar sen blev jag väldigt svag. jag har även spytt lite. Jag har nu feber. Jag orkar knappt lyfta min arm och jag är rädd att detta är något farligt.
Citera
2011-03-18, 21:19
  #11
Medlem
swaydizzles avatar
Symtom: Ont i halsen, promiskuös, svullen halsmandel. Du svarar nästan på din egen fråga i första inlägget. Hört talas om kissing disease? Ja, kärt barn har många namn. Epstein-Barr, infektiös monokukleos eller helt enkelt körtelfeber.

Har du aldrig haft sjukdomen i yngre dagar, så är det väl dags nu...

Xylocain är värdelöst att gurgla.

Det positiva är att du slipper gå på någon rälig VLCD-diet med anledningen att du helt enkelt inte kan äta nu. En fantastisk bantningskur detta herpesvirus. Försök dricka mycket, gärna rumstempererade drycker (så känns det mindre), även yoghurt funkar. Fortsatt VLCD/CLKD/Viktväktarna/FFTR/Atkins/LFHC/Hello Kitty-dieter rekommenderas ej, med mindre du vill dra ut på sjukdomstiden.

Se också till att inte suga på fler penisar under tiden, åtminstone inte förrän du varnat penisarna om dina aktiva virusgäster.

Lycka till!
Citera
2011-03-18, 21:24
  #12
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Symtom: Ont i halsen, promiskuös, svullen halsmandel. Du svarar nästan på din egen fråga i första inlägget. Hört talas om kissing disease? Ja, kärt barn har många namn. Epstein-Barr, infektiös monokukleos eller helt enkelt körtelfeber.

Har du aldrig haft sjukdomen i yngre dagar, så är det väl dags nu...

Xylocain är värdelöst att gurgla.

Det positiva är att du slipper gå på någon rälig VLCD-diet med anledningen att du helt enkelt inte kan äta nu. En fantastisk bantningskur detta herpesvirus. Försök dricka mycket, gärna rumstempererade drycker (så känns det mindre), även yoghurt funkar. Fortsatt VLCD/CLKD/Viktväktarna/FFTR/Atkins/LFHC/Hello Kitty-dieter rekommenderas ej, med mindre du vill dra ut på sjukdomstiden.

Se också till att inte suga på fler penisar under tiden, åtminstone inte förrän du varnat penisarna om dina aktiva virusgäster.

Lycka till!

Haha. Tack. Ja, mina läppar domnar av, men känner resten av munnen. Kan jag svälja det? Jag behöver liksom bedöva halsen. Läkaren sa till mig att inte svälja det då jag kan svälja fel och grejer.

Jag har inte körtelfeber eller halsfluss. Hoppar inte heller runt mellan killar utan har en stadig pojkvän som är helt frisk.

kan knappt prata så suga penis är det inget tal om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback