2012-12-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
hur gick det, överlevde du natten? hur kunde du vara 100% säker förresten?

jag har iallafall en FET jävel på insidan av underläppen. irriterande som fan! kanske dags att införskaffa oralmedic..

Jag har stora problem med det. Har det kanske 2 gånger på 2 månader i kanske 2-3 veckor varje anfall. För allmänheten låter det bara löjligt men det går fan inte äta. Fast den största anledning till att ja visste det är att om du slickar/känner på den och den smakar metall (?) och sen är det svullet som en ring runt
Om du verkligen ville veta fick jag andnöd igenom hyperventilering så rädslan spelade stor roll också haha! lite påsandning värktabletter o massa jävla aftegel så kunde ja sova o nu är de borta!
sorry för en jävla flummig text, halvsover :-D
Citera
2012-12-18, 02:22
Medlem
Kakhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Jag har stora problem med det. Har det kanske 2 gånger på 2 månader i kanske 2-3 veckor varje anfall. För allmänheten låter det bara löjligt men det går fan inte äta. Fast den största anledning till att ja visste det är att om du slickar/känner på den och den smakar metall (?) och sen är det svullet som en ring runt
Om du verkligen ville veta fick jag andnöd igenom hyperventilering så rädslan spelade stor roll också haha! lite påsandning värktabletter o massa jävla aftegel så kunde ja sova o nu är de borta!
sorry för en jävla flummig text, halvsover :-D

Usch! Lider med dig.. Skönt att du är fri från skiten nu!
slickade lite försiktigt på min och du har helt rätt, nån metall-liknande smak har den! haha
Citera
2012-12-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
Usch! Lider med dig.. Skönt att du är fri från skiten nu!
slickade lite försiktigt på min och du har helt rätt, nån metall-liknande smak har den! haha

glömde ju o ge dej mitt manstips!
När det är som värst o du gärna vill äta men om de verkligen inte går. Tvinga då på lite Vademecum på skiten eller gurgla listerina. Det gör oerhört ont men du blir bedövad en liten stund!
Citera
2012-12-20, 18:04
Medlem
Vad kan ni tipsa om för att minska smärtan/ förkorta behandlingstiden?

Har hört om oralmedic, aftamed och munskölj. Funderar på att införskaffa tills imorgon vad mer hjälper. Den sitter typ på kinderna vid visdomständerna ner mot halsen
Citera
2012-12-20, 18:33
Medlem
De där rackarna vet jag hur man får bort inom 12 timmar, max ett dygn och med en omedelbar lindring/total avsaknad utav smärta, och det med ett receptfritt läkemedel. (Man har väl använt de grå ...) Tyvärr så är det inte gjort för den sortens besvär så jag håller på det för mig själv, men för mig så är dom inget problem längre.

Nej. Det är inte xylocain.
Senast redigerad av SnickeliSnack 2012-12-20 kl. 18:36.
Citera
2012-12-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
De där rackarna vet jag hur man får bort inom 12 timmar, max ett dygn och med en omedelbar lindring/total avsaknad utav smärta, och det med ett receptfritt läkemedel. (Man har väl använt de grå ...) Tyvärr så är det inte gjort för den sortens besvär så jag håller på det för mig själv, men för mig så är dom inget problem längre.

Nej. Det är inte xylocain.
Skicka pm, blir galen här! :-P
Citera
2012-12-30, 02:48
Medlem
RadioGaGas avatar
B-vitamin

Vill ni ha hjälp att få bort afte? Börja med B-vitamin speciellt B-12. Det är den Enda sättet att bli av med afte. Och undvik tankrämer som har sånt där skit, det står redan i tråden.
Citera
2013-02-07, 23:25
Medlem
troubleices avatar
Bästa kuren mot munblåsor!

Jag och min sambo har ofta problem med munblåsor. Jag får främst under förkylningar. Just nu har jag en megastor blåsa på kinden som gör så fruktansvärt ont. Kan knappt äta eller prata... Men imorgon ska jag köpa något som heter Oralmedic. Det kan göra sjukt ont att använda den (min sambo brukar börja lipa nästan när han använt den men då har han lite lägre smärttröskel än vad jag har) och den är ganska dyr men den är verkligen superbra!

Man stryker över hela blåsan med en tops som innehåller något medel som ska ta död på blåsan direkt. Senast så var min blåsa borta redan nästa dag då jag använde den på kvällen. Svider och bränner som fasen att använda men brukar vara suverän. Har provat alla andra "bedövningsmedel" men dom har inte fungerat.

Någon mer som testat detta och hjälte det för dig? Eller har ni några andra superbra tips? Jag försöker inte göra reklam för produkten direkt men är bara så glad att detta finns nu när man har fått lida i oändligheter av hemska munblåsor

Läs om den här: http://www.aconordic.se/products/399...lmedic(R).aspx
Citera
2013-02-07, 23:33
Medlem
h0lles avatar
Gurglar mig med saltvatten, fungerar bra för mig.
Citera
2013-02-07, 23:36
Medlem
Munblåsor är en form av herpes. Prova med antibiotika så går det nog över fortare. Man bli dock inte av med viruset.
Citera
2013-02-07, 23:44
Medlem
MystEquals avatar
Jag får också munblåsor istället för vanliga symptom vid förkylning! Har köpt en salva från Apoteket som heter Aftex. Den är receptfri och funkar helt okay, inte perfekt men det duger. En huskur mot blåsorna är att gurgla väldigt kall mjölk .
Citera
2013-02-08, 00:32
Medlem
Jag får ganska ofta blåsor inuti munnen. Efter åratal av smärta har jag kommit fram till att när jag äter mycket socker och glömmer/struntar att borsta tänderna två gånger om dagen får jag väldigt lätt blåsor.

Då brukar jag dricka kokhett vatten, det känns som det dödar blåsan. Annars brukar jag bita väldigt hårt runt blåsan, det tar bort smärtan, skippa allt vad socker heter i några dagar och borsta tänderna väldigt noga och länge två gånger om dagen. Det brukar göra susen för mig, ett litet tips bara!
Senast redigerad av BlastFishing 2013-02-08 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in