2009-05-25, 21:54
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veddan
Finns en lättapplicerad salva som heter kenacort som jag tycker fungerar riktigt bra.

Enligt apoteket så finns det bara mot recept?!
Citera
2009-05-25, 22:04
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Enligt apoteket så finns det bara mot recept?!
Stämmer inte. Har själv köpt den utan att den varit receptbelagd. Kan ha ändrats iofs, men det var ett halvår sedan max jag köpte den.
Citera
2009-06-05, 08:28
Medlem
Bostaks avatar
Har samma problem! Dyker upp då och är en jävla plåga!

Jag kommer ihåg att när jag var lite n använde jag något som hette Nelex! Någon annan som känner till detta preparat? Jag kommer ihåg att man droppade på skiten och sedan blev det fort en hinna som skyddade blåsan och höll i sig tills det att blåsan var läkt!

Jag har provat liknande medel som finns på apoteket idag men det fungerar ej i närheten lika bra.
Citera
2010-07-24, 03:49
Medlem
Har Återkommande afte, dvs så fort jag biter mig själv i läppen eller nåt, så får jag en jävel, samt att jag får det per automatik varannan månad, skiftande, ibland är jag fri säkert 2 månader, ibland får jag 2-3 per månad.

Lyckats ta ett "ok" kort på den. Sitter i svalget, gör jävligt ont men har haft det hela livet så jag är van, det är mest irriterande. När jag får en i svalget känns det som det känns när man har en förkylning, irriterat svalg dvs. (OBS. Bilden tagen idag, och den är på G att lägga sig så den har vart större)

Bild: http://yfrog.com/mddsc0005wj
Citera
2010-10-11, 12:29
Medlem
raugers avatar
Ska prova detta.

Hjälper munskölj (flux, listerine) ?
Citera
2010-10-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Ska prova detta.

Hjälper munskölj (flux, listerine) ?

Jag kör med grön Listerine innan jag ska äta, det gör ont så in i helvete i början, men efter nån minut är munnen helt bedövad och man kan äta utan problem. Maten smakar lite lattjo dock.

Men det är bara när man har ett flertal rejäla blåsor, är det bara enstaka är det Aftamed spray rakt på dom som gäller innan käk. Bedövar bra på en gång.

Aftamed gel kör jag med på natten, kletar på det sista jag gör i badrummet innan kudden. På dan är det ingen större idé då man pratar och har sig så det lossnar, på natten får det verka i lugn och ro.
Citera
2010-10-14, 07:53
Medlem
seccs avatar
Kan tipsa om att sköta munhygienen bättre. Hade förra året stora problem med afte - fick ett utbrott varje månad ungefär. Sedan jag varit hos tandläkaren fick jag förklarat att jag hade mild tandinflammation. När jag började med att använda tandtråd har jag inte haft ett enda utbrott (över 6 månader nu).
Köp ett pack med tandtrådsbyglar på apoteket, tryck ner mellan två tänder, tryck mot ena tandens sida och rör upp och ner, sedan mot andra tandens sedan och rör upp och ner. Om du börjar blöda bekräftar det att du har problem. Gå över alla tänder på samma sätt och skölj sedan medan munskölj, upprepa en gång i veckan minst.
Citera
2010-10-18, 16:38
Medlem
Små vita "blåsor" i munnen

Tjenare..
Det är så att jag får små vita (oftast runda) blåsor av något slag i munnen, brukar komma uppe i tandköttet, det svider som i helvette, vad beror det på? haft 1 nu uppe åt höger några dagar, så sjukt störande att jag nästan funderat på o kära loss hela käften
Hur blir man av med dessa på snabbaste sätt?

(dålig förklaring, vet ej hur jag skulle sagt.)

Tack!
Citera
2010-10-18, 16:40
Medlem
Villons avatar
http://www.afte.se/
Citera
2010-10-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashur
Tjenare..
Det är så att jag får små vita (oftast runda) blåsor av något slag i munnen, brukar komma uppe i tandköttet, det svider som i helvette, vad beror det på? haft 1 nu uppe åt höger några dagar, så sjukt störande att jag nästan funderat på o kära loss hela käften
Hur blir man av med dessa på snabbaste sätt?

(dålig förklaring, vet ej hur jag skulle sagt.)

Tack!

Det låter som förkylningsblåsor.
Citera
2010-10-18, 17:11
Medlem
Walkman1337s avatar
Jag har också varit drabbad av dom här satans blåsorna ett par gånger. Jag brukar då gurgla med Corsodyl (finns att köpa på apoteket. kostar typ 60-70:-). Det är bakteriedödande och brukar påskynda läkningen lite grann. Kan ju kanske vara värt att prova..
Citera
2010-10-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Jag har också varit drabbad av dom här satans blåsorna ett par gånger. Jag brukar då gurgla med Corsodyl (finns att köpa på apoteket. kostar typ 60-70:-). Det är bakteriedödande och brukar påskynda läkningen lite grann. Kan ju kanske vara värt att prova..

*Aao, får ta o testa det.. svider nog gott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in