2008-10-17, 12:27
Medlem
JolietJakes avatar
gårdagens avsnitt

Med risk för att göra mig själv till åtlöje....
I gårdagens avsnitt så presenterade de kvinnan i duon som duktig på att "entusiasmera" folk. Finns det verkligen ett sådant ord? Jag reagerade på att det lät fruktansvärt konstigt, nästan som ett kvällstidningsord.

/Jolietjake
Citera
2008-10-17, 13:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostkorv
Vad ska en tjej till Thailand och göra? Köpa fnask?

Det var ju en resa för två ditt ålahue!
Citera
2008-10-17, 14:32
Medlem
Crilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JolietJake
I gårdagens avsnitt så presenterade de kvinnan i duon som duktig på att "entusiasmera" folk. Finns det verkligen ett sådant ord? Jag reagerade på att det lät fruktansvärt konstigt, nästan som ett kvällstidningsord.

/Jolietjake

Det gör dom i varje avsnitt, jag har också reagerat på det. Oavsett det finns ett sånt ord eller inte så stör jag mig på det.
Varför kan dom inte bara säga motivera? Borde väl vara ungefär samma sak?
Citera
2008-10-17, 17:34
Medlem
JolietJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille
Det gör dom i varje avsnitt, jag har också reagerat på det. Oavsett det finns ett sånt ord eller inte så stör jag mig på det.
Varför kan dom inte bara säga motivera? Borde väl vara ungefär samma sak?

Det var precis min tanke också. Det låter ju om inte annat väldigt mycket bättre, kan ju vara någon som har tänkt att det låter mycket proffsigare att entusiasmera folk!
Citera
2008-10-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrrrrrrrrrrrrrr
Du måste ju vara helt slut i huvudet.

Folk säger det
Citera
2008-10-18, 17:48
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JolietJake

/Jolietjake

Ja, det gör det. Däremot tycker jag att det är ett ord som låter äckligt på nåt vis. Jag tror det är för att det slutar "smera", det låter vidrigt.
Citera
2008-10-18, 18:41
Medlem
JolietJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Ja, det gör det. Däremot tycker jag att det är ett ord som låter äckligt på nåt vis. Jag tror det är för att det slutar "smera", det låter vidrigt.

Ja det gör det faktiskt, låter snuskigt.
Citera
2008-10-18, 19:21
Medlem
Trevligt nerv vrak.
Känns nästan som hon varit utsatt för utpressning eller nått.
Citera
2008-10-18, 19:50
Medlem
Då det börjar bli rejält uttjatat med idioter som handlat skit på kredit så måste jag säga att denna twist på serien var uppfriskande. Egentligen bordet fallet tas upp i en ny serie om småföretagande, den här stackars tanten sitter/satt i allt annat än någon lyxfälla.
Citera
2008-10-18, 20:17
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Då det börjar bli rejält uttjatat med idioter som handlat skit på kredit så måste jag säga att denna twist på serien var uppfriskande. Egentligen bordet fallet tas upp i en ny serie om småföretagande, den här stackars tanten sitter/satt i allt annat än någon lyxfälla.

Ja alltså, nog kan jag hålla med om att det som koncept är intressant. Men när man förväntar sig Conny som köpt GPS:er för hela pengen blir man lite besviken. Lägg ner Lyxfällan och starta.. Företagsfällan? Har inte samma klang riktigt. Byt ut programledarna också.
Citera
2008-10-18, 20:21
Medlem
Frågan är om "experterna" verkligen orsakade en vändning för skobutiken. Det fanns ett gigantiskt lager och att sälja ut detta i omgångar och därefter dra slutsatser om dagskasseutveckling låter sig inte göras. Den enorma kundtillströmningen vid sjuttioprocentsrean visar också att skorna såldes för billigt. En rea på 50 procent hade säkerligen resulterat i lika stora intäkter, kanske utspritt på några fler försäljningsdagar iofs, men med ett större kvarvarande lager. Detta hade dock inte gett lika fina tv-bilder.
Citera
2008-10-18, 21:14
Medlem
schabo-labos avatar
Hon ville ju inte riktigt berätta om sin nya dagskassa.. men hon kollade på sin dotter och klämde ur 5000kr.. fast sen kom sanningen fram att den låg på kring 3-3500kr.

Hon kanske får en massa stödköpare nu när folket i området tycker synd om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in