Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-27, 02:33
  #1
Medlem
Kloges avatar
Jag har sett några avsnitt nu och jag undrar hur folk tänker igen?
Nu senast var det en kille som tokköpte elprylar,men var det inte lite riggat när han köpte väderstationen?
Ekonomkillen fick spel iaf.

Någon som känner några av de medverkande?
Citera
2006-11-27, 09:34
  #2
Medlem
tyrolerhattens avatar
Jag har bara sett första avsnittet, satt helt förstummad..

Det handlade om ett par där tjejen drev eget företag och i programmet sa "nja, jag vet väl inte riktigt hur det går, jag öppnar aldrig några kuvert"
Citera
2006-11-27, 09:54
  #3
Medlem
terry_butchers avatar
Killen i det senaste avsnittet medverkade i dagens nyhetsmorgon. Klart det var riggat det med Clas Ohlsson. Annars var det något som roligt var när han ekonomikillen Charlie åkte runt med "Most wanted" lappar till olika affärer, med en bild på personen och han får inte handla här.
Jag kommer ihåg när jag jobbade på stormarknad (coop) då satt det uppe några sådana lappar på snattare etc.
Citera
2006-11-27, 11:41
  #4
Medlem
Onatops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag har sett några avsnitt nu och jag undrar hur folk tänker igen?
Nu senast var det en kille som tokköpte elprylar,men var det inte lite riggat när han köpte väderstationen?
Ekonomkillen fick spel iaf.

Någon som känner några av de medverkande?


känner han som var med, mattias, han e ganska bakom flöetet men aj har inte pratat med han sedan efter ja sett programmet, men ja håller med. Kändes som att han köpte sin råttiga väderstation abra för att verka vara något som han inte är...
Citera
2006-11-27, 12:10
  #5
Medlem
Wiseguys avatar
Känner han som var med i det första programmet lite grann.
Har ett samarbete med företaget han jobbar med, så vi har träffats och pratat en del. Mycket trevlig kille!

Han med väderstationen verkade ju helt körd. Frågan är om han var riktigt hundra i skallen?
Citera
2006-11-27, 13:59
  #6
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terry_butcher
Killen i det senaste avsnittet medverkade i dagens nyhetsmorgon. Klart det var riggat det med Clas Ohlsson. Annars var det något som roligt var när han ekonomikillen Charlie åkte runt med "Most wanted" lappar till olika affärer, med en bild på personen och han får inte handla här.
Jag kommer ihåg när jag jobbade på stormarknad (coop) då satt det uppe några sådana lappar på snattare etc.


Får man sätta upp sådana ? vilket coop var det ??
Citera
2006-11-27, 17:04
  #7
Medlem
s0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Någon som känner några av de medverkande?

Bott på samma gata som han Mattias, misstänker att han försökt pryltävla med sina grannar.
Citera
2006-11-27, 17:20
  #8
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tycker programmet är intressant. Man kan ju få en del tips om hur man får pengarna att räcka. Men man blir ju helt matt på de personer som är med. vuxna människor som inte har någon koll vad gäller pengar och inte verkar fatta att man kanske måste lägga undan pengar varje månad och att man inte kan gå ut och äta varje dag. Lägger man upp sin ekonomi rätt så kan man ju äta ute då och då. Man har råd med mer då.

Hon den ensamstående mamman som inte hade öppnat inkassobrev och så kom kronofogden på besök. Hon hade desutom sjukt höga matkostander. Eller hon hade sjukt höga kostander för allt. Inte hade hon försäkring på kägenheten heller. Samrt värre.
Citera
2006-11-27, 17:43
  #9
Medlem
tyrolerhattens avatar
Det rullade just en repris av det senaste avsnittet, det med Mattias. Skönt när de gick upp på vinden och plockade fram pryl efter pryl. Väl investerade pengar!

En jävla tur att de kunde skriva upp lånet på huset..
Citera
2006-11-27, 17:48
  #10
Medlem
filofaxs avatar
Jag gillar programidén! Att hjälpa folk att få ekonomin på fötter.
Det måste ju vara jävligt jobbigt att släppa runt på skulder..
Och det verkar helt klart i avskräckande syfte. Jag kommer aldrig att ta någonting på avbetalning :S
Citera
2006-11-27, 19:39
  #11
Medlem
cosmic_dancers avatar
tyvärr så är väl avbetalning ett nödvändigt ont ibland. Nu får visserligen inte jag handla på kredit, då jag är arbetslös. Men även om jag hade fått är jag jävligt glad över att jag kunde handla min dator kontant.

Men sådan där små grejer som tv-speles konsoler och så. Fattar kah inte att man tar på avbetalning. har man inte råd får man väl vänta. Jag fattar att man kanske köper dator på avbetalning för man måste kanske ha en i skolan/jobbet. men ett xbox 360 är ju inget man måste ha. Dret är mer roligt. Alltså kan man vänta till de gått ner i pris och man har råd.
Citera
2006-11-28, 06:50
  #12
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0x
Bott på samma gata som han Mattias, misstänker att han försökt pryltävla med sina grannar.

Jag tänkte på det också.Han hade knappast fått huslånet om han hade haft dessa skulder tidigare.
Huset verkade ligga i ett fint område och jag har själv bott i ett villakvarter där det var en tävling att byta bil varannat år,nya möbler,hemelektronik mm.

En granne skaffade en inspelningsbar dvd spelare precis när de om ut och var dyra,de hade två datorer, ny gräsklippare.
Jag och min familj var nästan klassade som WT med våran 745:a och möbler från Ikea.

Men tillskillnad från dem kunde vi spara till både oss och vår dotter varje månad och vi har kunnat köpa vitvaror mm för egna pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback