2008-10-18, 21:20
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JolietJake
Med risk för att göra mig själv till åtlöje....
I gårdagens avsnitt så presenterade de kvinnan i duon som duktig på att "entusiasmera" folk. Finns det verkligen ett sådant ord? Jag reagerade på att det lät fruktansvärt konstigt, nästan som ett kvällstidningsord.

/Jolietjake

Ja, det finns ett sådant uttryck.. Ett verb.
Citera
2008-10-18, 21:43
Medlem
pillenottens avatar
Fattade heller inte riktigt idén med att öppna med 70% rea - borde varit betydligt smartare att börja med 40 för att sedan öka 10% varannan dag för att bli av med det osäljbara skräpet på slutet - nu sålde dom ju det "attraktiva" lagret under inköpspris, kvar är det som inte går att sälja alls!
Citera
2008-10-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Fattade heller inte riktigt idén med att öppna med 70% rea - borde varit betydligt smartare att börja med 40 för att sedan öka 10% varannan dag för att bli av med det osäljbara skräpet på slutet - nu sålde dom ju det "attraktiva" lagret under inköpspris, kvar är det som inte går att sälja alls!

Det viktiga var att tillförsäkra sig om fina tv-bilder på trängsel i butiken. Det var naturligtvis helt sanslöst att realisera ut allt med 70 procent redan första dagen. .
Citera
2008-10-18, 21:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JolietJake
Med risk för att göra mig själv till åtlöje....
I gårdagens avsnitt så presenterade de kvinnan i duon som duktig på att "entusiasmera" folk. Finns det verkligen ett sådant ord? Jag reagerade på att det lät fruktansvärt konstigt, nästan som ett kvällstidningsord.

/Jolietjake

Det är ett ord. Dock är det inget smickrande ord i mina öron. När jag sommarjobbade på ett ålderdomshem så fick vi instruktioner att "entusiasmera" när vi pratade med pensionärerna, dvs vara konstant glada, positiva, käcka och tillgjorda.

I praktiken innebär det att kvinnan i Lyxfällan ibland brer på med glädje när hon snackar med andra. Kanske bra när man har med barn att göra, men när man jobbar med vuxna så är det enligt mig nästan lite förnedrande.
Citera
2008-10-18, 21:54
Avslutad
Med den utstrålningen och entusiasmen så lyckas man nog knappt sälja isglass i Sahara, än mindre skor i Surahammar...
Citera
2008-10-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Hon ville ju inte riktigt berätta om sin nya dagskassa.. men hon kollade på sin dotter och klämde ur 5000kr.. fast sen kom sanningen fram att den låg på kring 3-3500kr.

Hon kanske får en massa stödköpare nu när folket i området tycker synd om henne.

Lyssnar du ordentligt på vad dem säger så var det ju ~5000kr under "utförsäljningsdagarna" och 3500 vid vanliga dagar.
Citera
2008-10-19, 22:54
Medlem
judenschweins avatar
Låt oss hjälpa lilla Tina med att fortsätta sin verksamhet genom att köpa ett par skor...eller två

https://shop.textalk.se/se/shop.php?id=5956

Citera
2008-10-23, 20:11
Medlem
Boits avatar
Ny underhållning snart... ska bli spännande
Citera
2008-10-23, 20:28
Medlem
jambosanas avatar
Dagens offer låter ju spännande! Shoppingberoende hemmafru och frånvarande man som drar in stålarna. Höll på att tappa hoppet förra veckan, tur att programmet går tillbaka till ursprungsidén.
Citera
2008-10-23, 21:15
Medlem
Haha borde inte den här tjejen varit med i programmet som gick före också?
Citera
2008-10-23, 21:15
Medlem
VILKEN JÄVLA HEMMAHORA! Sånt här blir jag så förbannad på. Mannen jobbar en månad åt gången och drar in massa pengar. Medans hans feta fruga sitter hemme och pillar naveln och shoppar upp varenda krona. Hon har säkert inte jobbat eller tjänat ihop en enda krona själv i hela sitt liv.
Sen sitter och hon skryter - "Under Augusti månad handlade jag barnkläder för mer än 10k. Då hade min dotter 43 klänningar (Med ett självbelåtet leénde samtidigt

"Mannen" i huset verkar ha tappat sin manlighet. Ge den feta slynan en spark i röven ut ur huset så kommer hon gå i personlig konkurs på en månad!!

//En förbannad Kubik
Citera
2008-10-23, 21:16
Medlem
Hor-Ullas avatar
haha ja jävlar vilket WT.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem