2009-03-19, 23:40
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Klart som fan det kostar att ha flickvän, du kommer kanske att lära dig det

Du menar, det är aldrig helt gratis
Citera
2009-03-20, 01:13
Medlem
McMolloys avatar
Ibland tror jag Lyxfällan är arrangerad från början till slut. Jag tyckte killen det handlade om i går flinade sig igenom programmet,vet i fan vad man ska tro ?
Citera
2009-03-20, 01:13
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpa Berra
Klart som fan det kostar att ha flickvän, du kommer kanske att lära dig det
Min flickvän stöttar mig ekonomiskt. Hon har inte ont om pengar om man säger så..
Citera
2009-03-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Min flickvän stöttar mig ekonomiskt. Hon har inte ont om pengar om man säger så..

Alla kostnader räknas inte i slantar, för dig kostar det på av en annan anledning

Men att det kostar kan ju också berika!!!!!!!!!!

Klart som fan pojkspolingen flinar, det gör man om man är nervös eller skäms, ett vanligt försvar.
Citera
2009-03-20, 09:07
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxbase
Årsskatt, kr: 2001
Det är ju sådant som sänker trovärdigheten, att påstå att skatten är 8.000 kronor när den i verkligheten är en fjärdedel.
Samma med reparationen. Ett fäste i bakvagnen hade fått stryk. Skuttfirman trodde det skulle gå på 15k att fixa, plus 5k på en service. Helt plötsligt summerades det till 30k.
Citera
2009-03-20, 09:25
Medlem
My name is Earls avatar
Fan va tråkigt det har blivit, att sälja en bil och lägga om några lån kan ju inte vara nån större utmaning.
Vaför fan sålde de åtminstone inte hans 54 tums tv och lite annat så han kunde betala av lite?
Citera
2009-03-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det är ju sådant som sänker trovärdigheten, att påstå att skatten är 8.000 kronor när den i verkligheten är en fjärdedel.
Samma med reparationen. Ett fäste i bakvagnen hade fått stryk. Skuttfirman trodde det skulle gå på 15k att fixa, plus 5k på en service. Helt plötsligt summerades det till 30k.

Var väl med 2 nya däck fram om jag inte hörde fel?
Blir väl iofs inte 30 iaf
Citera
2009-03-20, 09:35
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Någon mer än jag som noterade blåröken ur avgassystemet när grabben åkte iväg i nya fyndbilen?
Man fick väl aldrig se den nya bilen? Jag såg ingen, vad var det för nån?
Citera
2009-03-20, 09:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Man fick väl aldrig se den nya bilen? Jag såg ingen, vad var det för nån?
Ett riktigt apedass, en Hyundai Atos...
Citera
2009-03-20, 09:44
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peaky
Var väl med 2 nya däck fram om jag inte hörde fel?
Blir väl iofs inte 30 iaf
Kan hända. Men det jag vill komma åt är att de alltid avrundar utgifter uppåt. Lite typ "Jaha, du hyrde moviebox en gång på 80-talet? Ja, sätt upp en tusenlapp under övrigt."
Citera
2009-03-20, 09:50
Medlem
pillenottens avatar
Japp, nu är det spiksoppa im absurdum, vad är nästa program - ett tonåsrbimbo som har köpt en Hästensäng för 100K som tvingas sälja den för 5000 och köpa en skumadrass på Jysk för 298:-, så att veckopengen ska räcka till sparande också
Citera
2009-03-20, 10:16
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Japp, nu är det spiksoppa im absurdum, vad är nästa program - ett tonåsrbimbo som har köpt en Hästensäng för 100K som tvingas sälja den för 5000 och köpa en skumadrass på Jysk för 298:-, så att veckopengen ska räcka till sparande också

Nepp, nästa verkar vara lite bättre iafl...

Citat:
Ursprungligen postat av www.tv3.se
”Allting löser sig” är Ulfs motto och familjens pengar spenderas därför planlöst och snabbt. När Lyxfällan dyker upp spricker bubblan fullständigt och den bistra sanningen är ovanligt hård: - Vi kan bli tvungna att sälja ert drömhus, säger Lyxfällans experter. Ulf och hans hustru Elisabeth tar dagen som den kommer och de unnar sig gärna det de vill ha. Ulf är dessutom duktig på att påbörja olika renoveringsprojekt på familjens hus, men är inte alls särskilt duktig på att slutföra dem. Paret har helt enkelt spenderat mängder med pengar - och nu finns det inga kvar. - De har hållit sig flytande genom krediter, lån och tur i spel men nu är huset fullt belånat, kreditkorten maxade och pengarna helt slut, säger Lyxfällans experter. När Lyxfällan börjar nysta i familjens ekonomi blir det uppenbart att problemen är akuta. Skulderna är enorma, både Ulf och Elisabeth är helt slutkörda och de lyckas inte få stopp på pengaflödet. De är beredda att göra vad som helst, men oroar sig ändå för att förlora sitt drömhus: - Det värsta som kan hända är att vi inte får bo kvar, säger Ulf dystert. Lyxfällans experter kan inte vara annat än ärliga: - Vår målsättning är att inte sälja huset. Men det kan hända att vi hamnar där ändå, säger Elisabeth Fogelström.

En liten återgång till det "gamla" riktiga Lyxfällan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in