Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
Nu är vi ju ganska OT men Haga ligger ju väldigt centralt.
Om jag ska till stan så säger jag stan... säger aldrig jag ska till Brunnsparken eller Kungsport.
Men stan för mig börjar vid Linnéplatsen, Linné har en typisk innerstadsbebyggelse.
Från Masthuggstorget i väster till Svingeln i öster är man i min värld i stan.
Ja, det blev lite OT och jag är med på vad som anses centralt men alla har ändå rätt olika syn på det där och vad man kallar vad.
Förövrigt känns ju Svingeln/Stampen som ett område man aldrig diskuterar, hur är det där nu egentligen? Har faktiskt ingen riktig uppfattning om det men närliggande Friggagatan renoverades ju upp rejält för några år sedan från mc/porrklubbsstråk till mer modernt men likväl usel koll från min sida på det området.
Stampen (mot kyrkogården där) känns mest extremt trött och tråkigt samt mörkt, vid Svingeln har man ju en knutpunkt nu men det är ju mest kontor/skolor etc i lokalerna ner mot ån där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Ja. Det finns flera fina områden i Mölndal. Framförallt östra Mölndal.
Mölndal har fått en fin galleria med. Hela centrumet är ombyggt o uppfräschat. Byggs mkt nytt i Mölndal..
Hade inte den gallerian en del problem med olönsamhet (alltså även innan corona-krisen)?
Just kring där är ju inte det stället jag hade bosatt mig om jag letade bostad i Mölndal.