Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Hehe, ja du jag får nära till KORV KIOSK. Med trevliga omgivningar menar jag småskalighet oavsett om det delvis är bebott av missbrukare av olika sort, vänsterfolk som har bekymmer med sin könsidentitet eller MC-folk som nAzdravi skrev. Dom brukar ju i allmänhet inte vara våldsamma mot okända personer och polisen har inte haft särskilt stora bekymmer där.
Jag har trevliga erfarenheter av Klippan då jag arbetade med ett skepp som låg eller möjligen fortfarande ligger vid Klippan under sommarhalvåret och åtminstone då var allt frid och fröjd där.
Som det är nu så har jag redan opålitliga och lögnaktiga missbrukare och allsköns dårar i min närmaste omgivning och jag tror att det är större chans att hålla distans till sånt folk i Kungsladugård än det är här. Har kollat trappuppgången och där finns åtminstone inte nu några med kriminellt register,
Nu sitter jag som på nålar och hoppas att ingen som har fler köpoäng registrerar intresse under helgen, annars vet jag att jag äntligen får överge den byhåla jag nu tvingats bo i under allt för många år.
Jo det är väl småskaligt då du slipper betongklumparna till miljonprogram (Jojo, det finns annat miljonprogram med men det är det vanliga) men jag tänkte mest på det som är utanför husen. Det är ju bara stadsgator med brötiga vagnar och när det inte är covidtider en del gapiga kroggäster. Sedan beror det ju på exakt gata etc såklart.
Jaha, jag trodde du vill åt vattnet för dess skönhet etc, vid klippan/röda sten ser du ju mest tråkiga byggnader, oljecisterner, en och annan stenabåt etc. Det är inte så vidare fint direkt.
Men framförallt, nära till KORV KIOSK skall aldrig underskattas
Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Fixfabriken visste jag inte ens om men det är ju spektakulärt värre vad jag kan se. Bra att det blir bostadsrätter istället för att allmännyttan bygger hyresrätter där. Priser från 2.2 -9 mille, begriper inte hur folk har råd.
Det har folk inte råd med utan lånar upp över öronen och/eller lägger på tok för stor procent av sin inkomst på en lägenhet där. Ren galenskap. Man skall givetvis investera mycket i sitt boende ty det är det viktigaste som finns efter familjen men det finns ju gränser.