Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
Jo men man kan ju inte bara utgå ifrån vad folk "tycker är centralt" osv, jag har hört folk som tycker att Majorna är stan.
Eller Backaplan.
Således, alla har olika definition, men vi lämnar det där så vi inte hamnar än mer OT.
När ska området kring Backaplan vara färdigt förresten? Det ska ju i princip rivas där förutom den butikslängan som ligger närmast "nya kville" medan coop etc ska rivas. Det har snackats och planerats för det där i bra många år men inget sker?
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Mölndals Galleria är den i särklass mest trivsamma i Stor-Göteborg och det bör ändå säga en hel del om området i sig att Mölndals Galleria är trevligare än Nordstan, Frölunda Torg och Allum?
Trevligare än Nordstan och Frölunda Torg är ju inte direkt svårt, men Allum är ändå bättre. Sedan är det klart att det är fräscht när det är helt nytt. Då föredrar jag också Frölunda före Nordstan som är det sista stället i stan jag besöker, det får vara i absolut nödfall jag går in där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Jag menar bara att man inte behöver åka in till Göteborg och nordstan för att handla....
Inte att man skulle bosätta sig vid gallerian... Det är en fin och fräsch galleria..
Det är alltid gött att slippa Nordstan ja, vi snackade om boende så därav kommentaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
Det är ju för att den är ny. Samtidigt så är uppfräschningen stentrist i dubbel bemärkelse eftersom det är helt fantasilöst gjort och redan så märkt av sin tidsanda.
Det nya är snart ofräscht, och som nån sa -Corona kommer nog kräva sin tribut.
Dessutom kommer det inte att fungera med hur många stora köpcentrum som helst, vem ska åka till Mölndals Galleria förutom just ett fåtal Mölndalsbor? Inte så att man hör massa göteborgare eller andra säga att man ska åka dit.