2008-12-26, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanNostrand
Jag finner fortfarande mycket nöje i att titta på detta program men visst har Ingvar börjat gå på tomgång de senaste åren?! Det känns som om han stressar igenom programmet och de inte hinner ha med så mycket skönt snack sinsemellan längre. Nåja, endast en reflektion.

Det är ju bara för att lagen snattrar allt för mycket nuförtiden och får så mycket tid på sig vad gäller svaren. Å andra sidan gick det ju mycket snabbare när Björn Hellberg själv var med och tävlade för han kunde ju oftast svaren direkt och behövde inte sitta och resonera så mycket med sina medtävlare. Det gav ju mer tid över till Oldsberg.
Minns denna sköning från ett program under 80-talet. Lennart Broström tävlade med Birgit Carlstén och Putte Wickman (lagledare). Resan gick till Norrköping, där det är så många statliga verk och Oldsberg bjöd på Sjöfartsverket, sedan skulle de tävlande uppge de övriga. Broström klämmer till med Invandrarverket och SMHI. Men kan inte komma på det tredje och drar till med Urverket. Då kommer Oldsbergs svar blixtsnabbt: "Det svaret blev man ju inte visare av".

Såna godingar levererar han inte längre...
Citera
2008-12-26, 13:34
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Kelso
Hoppas F&F trycker dit Hans på fredag, har aldrig gillat honom.

Har dock mycket svårt att se vilka som ska kunna hota Wester & Syrén i år. Wester har ju tagit sig till final "på egen hand" två år i rad och denna vända har han dels en duktig lagkamrat (även om det kanske är tidigt att döma efter en match) och dels sämre motstånd. Tror det kan bli promenadseger.

Precis vad jag tänkte skriva. Ska bli roligt och se hur F&F presterar ikväll.
Citera
2008-12-26, 15:33
Medlem
Ikväll är det åter dags, ta fram runkattiraljerna och bänka er framför er TV! Tennisexperten, Författaren och Alfahanen Björn Hellberg syns åter i rutan inför ett rafflande program!
Citera
2008-12-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det är ju bara för att lagen snattrar allt för mycket nuförtiden och får så mycket tid på sig vad gäller svaren. Å andra sidan gick det ju mycket snabbare när Björn Hellberg själv var med och tävlade för han kunde ju oftast svaren direkt och behövde inte sitta och resonera så mycket med sina medtävlare. Det gav ju mer tid över till Oldsberg.
Minns denna sköning från ett program under 80-talet. Lennart Broström tävlade med Birgit Carlstén och Putte Wickman (lagledare). Resan gick till Norrköping, där det är så många statliga verk och Oldsberg bjöd på Sjöfartsverket, sedan skulle de tävlande uppge de övriga. Broström klämmer till med Invandrarverket och SMHI. Men kan inte komma på det tredje och drar till med Urverket. Då kommer Oldsbergs svar blixtsnabbt: "Det svaret blev man ju inte visare av".

Såna godingar levererar han inte längre...

haha, underbart! men kan tycka att Oldsberg bjuder på dessa kommentarer ibland även nuförtiden.
Citera
2008-12-26, 16:46
Medlem
Trumpeters avatar
Skulle tro att F&F tar hem matchen ikväll.
SVT1 fredag 26 december kl 20.00

Filip Hammar och Fredrik Wikingsson hälsas denna vecka välkomna tillbaka till På spåret. Filip och Fredrik gör sin andra säsong som tävlande och möter i denna första match Jessika Gedin och Hans Rosenfeldt. Veckans gästartist är sångerskan Jaqee. Programledare Ingvar Oldsberg, domare Björn Hellberg. Del 5 av 13.

Filip Hammar/Fredrik Wikingsson
Detta radarpar fick blodad tand när de förra året medverkade i På spåret. Då föll de i kvarten, i år satsar de på revansch.
På spåret-historik: Tävlade i På spåret 2007. Tog sig till kvartsfinal där de förlorade mot Cecilia Hagen och Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren.

Jessika Gedin/Hans Rosenfeldt
Jessika Gedin är frilansande skribent, översättare och litteraturrecensent. Hon medverkar i "Spanarna" i P1 och har tidigare varit krönikör i KobraHans Rosenfeldt har suttit på de flesta stolar i tv-fabriken, bland annat som programledare för satsningar som Tv-stjärnan och Folktoppen, som manusförfattare bakom otaliga dramaproduktioner (från Rederiet till den kommande 183 dagar) och som nöjeschef på SVT Fiktion.
På spåret-historik: Debutanter.
Citera
2008-12-26, 20:36
Medlem
ABBORREs avatar
Vad var kvällens tittar fråga?
Citera
2008-12-26, 20:57
Medlem
Min brors kusins avatar
En lätt slamkrypare i svaret på Spitfirens tyska motståndare, Messerschmitt var ju tillverkaren, planet hette Me-109

Två duktiga lag var det i alla fall i kväll
Citera
2008-12-26, 20:58
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Vad var kvällens tittar fråga?

Arabisk te-expert

Citera
2008-12-26, 21:01
Medlem
wernblom88s avatar
Ahh the saints ska du ta filip :P Alexander östlund kallas inte jesus av ren slump.
Citera
2008-12-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
En lätt slamkrypare i svaret på Spitfirens tyska motståndare, Messerschmitt var ju tillverkaren, planet hette Me-109

Det stör jag mig inte något på. Ska man vara petig så är Bf 109 korrekt namn dock. Däremot fattar jag inte kopplingen Coldplay-Southampton.

Håller med om att det var en bra match ikväll med två jämna lag.
Citera
2008-12-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin

Jag anser att inget av lagen skulle fått poäng då de inte sa rätt nummer
Citera
2008-12-26, 21:06
Medlem
förmodligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladaniwi
Det stör jag mig inte något på. Ska man vara petig så är Bf 109 korrekt namn dock. Däremot fattar jag inte kopplingen Coldplay-Southampton.

Håller med om att det var en bra match ikväll med två jämna lag.

trummisen i coldplay var tydligen från southhampton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in