2008-12-21, 09:50
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Lisa bidrog mycket ikväll om du missade det. Anne Lundberg gjorde inget annat än slängde längtande blickar på sin prins vid sidan om henne. Jag gillar Lisa, har du någonsin lyssnat på Karlavagnen?

Ja det var därför jag är besviken... Hon kändes inte alls som i radio, tyckte inte hon kompletterade Wester på något sätt, började prata i mun på honom och nej, Lundberg som inte sa nått var nästan bättre.
Citera
2008-12-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Glöm heller inte bort att hon, Lisa, emellanåt leder "Ring så spelar vi" i P4 på lördagar. Som Lisa mycket riktigt påpekade i På Spåret så är i princip alla ledtrådar i radioprogrammet ordrebusar.

Synd att Peter och Fredrik inte lyckades bättre igår. Det känns som om de i en match bara får ihop 10-15 poäng men i en annan kan få ihop över 30 poäng.

Jag börjar faktiskt vara lite trött på alla ordvitsar dom kör. Förr såg jag alla program, men sista åren har jag knappt sett något helt avsnitt.
Citera
2008-12-21, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Lisa bidrog mycket ikväll om du missade det. Anne Lundberg gjorde inget annat än slängde längtande blickar på sin prins vid sidan om henne. Jag gillar Lisa, har du någonsin lyssnat på Karlavagnen?

Men är det ändå inte lite alarmerande att de kvinnor som är bra och bidrar med kunskap alla är journalister?
Jag menar de kvinnor/tjejer som är med och är skådisar, artister, författare etc. bidrar ju inte med ett skit.
Men de kvinnliga journalister som har varit med i programmet har ju faktiskt varit ganska bra. Det började ju med Ingela Agardh som tävlade med Stefan Holm de inledande åren Holm var med. Sedan gick det ju sämre för honom när han fick författaren Katarina Mazzetti intill sig. Cecilia Hagen från Expressen har ju varit bra och nu Lisa Syrén.

Kanske beror det på att de har insett att det behövs mycket kunskap för att slå sig in i en sån mansdominerad bransch som journalistiken faktiskt är. Och som journalist går det ju faktiskt inte att vara okunnig, det ingår liksom i jobbet att kunna lite om det mesta.
Citera
2008-12-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men är det ändå inte lite alarmerande att de kvinnor som är bra och bidrar med kunskap alla är journalister?
Jag menar de kvinnor/tjejer som är med och är skådisar, artister, författare etc. bidrar ju inte med ett skit.
Men de kvinnliga journalister som har varit med i programmet har ju faktiskt varit ganska bra. Det började ju med Ingela Agardh som tävlade med Stefan Holm de inledande åren Holm var med. Sedan gick det ju sämre för honom när han fick författaren Katarina Mazzetti intill sig. Cecilia Hagen från Expressen har ju varit bra och nu Lisa Syrén.

Kanske beror det på att de har insett att det behövs mycket kunskap för att slå sig in i en sån mansdominerad bransch som journalistiken faktiskt är. Och som journalist går det ju faktiskt inte att vara okunnig, det ingår liksom i jobbet att kunna lite om det mesta.

Det framkommer inte direkt då man tittar i dagspressen!

Allmänjournalister som gladeligen skriver om katter som klättrat upp i träd och trafikolyckor är ett jävla pack som verkar ha någon intern tävling om vem som kan få in mest faktafel i varje artikel...
Citera
2008-12-21, 13:01
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Det framkommer inte direkt då man tittar i dagspressen!

Allmänjournalister som gladeligen skriver om katter som klättrat upp i träd och trafikolyckor är ett jävla pack som verkar ha någon intern tävling om vem som kan få in mest faktafel i varje artikel...
Jo, fast det är väl där många börjar och de som är bra och även kan skriva om lite mer avancerade saker klättrar sedan i hierarkin och packet får vara kvar på den nivån.
Citera
2008-12-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Jag håller med dig, så har det ju sett ut i programmet tidigare. Men jag undrar ändå om det inte är en slump. Klart det finns allmänbildade kvinnor utanför journalistiken men i 'På Spåret' lyckas de inte riktigt hitta dem. Jag skulle vilja se Karin Matsson (idrottsrörelsen), Maria Wetterstrand (mp) eller varför inte Margot Wallström (!)
Kanske Gudrun Schyman, Babben Larsson eller varför inte Sissela Kyle (min favorit).
Citera
2008-12-22, 00:36
Medlem
Majakovskis avatar
3 * 10 poäng på resorna

Fy fan vilken bra omgång för min del.

Plockade samtliga resor på 10p (vilket nog är första gången), men det var så att säga rätt resor för min del (i alla fall de två första).

Melbourne tog jag på att det var den tredje största grekiska staden (dessutom bor min syster där)

Värnamo tog jag på att de reste från Borås (min uppväxtstad) och rester åt sydost och att staden hade ärna i sig.

Dubrovnik tog jag på nik i slutet och Du i början.
Citera
2008-12-22, 11:27
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majakovski
Fy fan vilken bra omgång för min del.

Plockade samtliga resor på 10p (vilket nog är första gången), men det var så att säga rätt resor för min del (i alla fall de två första).

Melbourne tog jag på att det var den tredje största grekiska staden (dessutom bor min syster där)

Värnamo tog jag på att de reste från Borås (min uppväxtstad) och rester åt sydost och att staden hade ärna i sig.

Dubrovnik tog jag på nik i slutet och Du i början.

Ja jäklar!! Kan säga att vi hade exakt samma tankesätt då. Jag tog oxå 3 * 10 på denna omgång.

Enda skillnaden tror jag var Värnamo eftersom det var något om 4:e största staden i samband med ostkakans rike eller hur det nu var.
Citera
2008-12-22, 22:50
Medlem
Majakovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Ja jäklar!! Kan säga att vi hade exakt samma tankesätt då. Jag tog oxå 3 * 10 på denna omgång.

Enda skillnaden tror jag var Värnamo eftersom det var något om 4:e största staden i samband med ostkakans rike eller hur det nu var.

Grattis till en bra omgång. Jag brukar tävla mot farsan. Och han ringde på fredagskvällen och var grymt nöjd med att ha fått 39 poäng och trodde på en säker seger. Men vi (jag och min fru) scorade 46 pinnar.
Citera
2008-12-23, 08:24
Medlem
Hoppas F&F trycker dit Hans på fredag, har aldrig gillat honom.

Har dock mycket svårt att se vilka som ska kunna hota Wester & Syrén i år. Wester har ju tagit sig till final "på egen hand" två år i rad och denna vända har han dels en duktig lagkamrat (även om det kanske är tidigt att döma efter en match) och dels sämre motstånd. Tror det kan bli promenadseger.
Citera
2008-12-24, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majakovski
Grattis till en bra omgång. Jag brukar tävla mot farsan. Och han ringde på fredagskvällen och var grymt nöjd med att ha fått 39 poäng och trodde på en säker seger. Men vi (jag och min fru) scorade 46 pinnar.

Ändå en bit ifrån lag Björn Hellbergs På Spåret-rekord på 51 poäng Å andra sidan var det ju tre tävlande i varje lag på Hellbergs tid (Han hade Mats Strandberg och Bengt Grive som medtävlare).
Citera
2008-12-25, 16:13
Medlem
VanNostrands avatar
Jag finner fortfarande mycket nöje i att titta på detta program men visst har Ingvar börjat gå på tomgång de senaste åren?! Det känns som om han stressar igenom programmet och de inte hinner ha med så mycket skönt snack sinsemellan längre. Nåja, endast en reflektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in