2010-05-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarrrrn
hade sex med en tjej som hade klamydia (utan att hon berättade det förens efteråt <.<) till saken, jag var inne i henne en eller två "Strokes" in ut in ut in ut på ett ungefär utan kondom, kom sen på bättre tankar och drog på kondomen och fortsatte sen.

Är jag nu smittad med klamydia? har bokat tid för test men det är inte förens nästa vecka. Hur stor är chansen egentligen att få klamydia vid bara så "lite" oskyddat samlag? är jag garanterat smittad eller?

Omöjligt att säga bara sådär, ungefär som att säga att jag kysste en som är förkyld är jag förkyld nu
Man måste som sagt inte bli smittad för att den andre har det så det är bara att vänta och se eller avvakta några veckor och sen ta ett prov om man vill testa sig för att veta säkert.
Citera
2010-05-06, 12:08
Medlem
Helloooo.

Fick brev idag om att jag KAN vara smittad med klamydia. Frågan är då, smittar klamydia alltid vid sex?

Har läst att klamydia behandlas med antibiotika. Jag har ätit antibiotika de senaste halvåret mot acne, kan det göra chansen mindre att jag blivit smittad? Eller att jag kanske redan har botat det?
Citera
2010-05-11, 18:56
Medlem
Mellers avatar
Happhej. Misstänkte förra veckan att jag hade klamydia eller motsvarande då jag började få flytningar och började känna av att det kliade/sved lite när jag pissade. I alla fall, fick doxyferm och startade behandlingen i fredags (2 tabletter) sen 1 varje dag tills dom är slut (lördag). Nu är det såhär att svedan etc. har försvunnit, medan jag tycker att flytningarna ökat, vilket oroar mig då jag blev tillsagd att alla symptom skulle vara borta inom 2-3 dagar. Nu tänkte jag vänta tills på torsdag innan jag ringer vårdcentralen men finns det någon här som har någon idé om vad som kan ha hänt? Har jag inte klamydia? Behöver jag starkare medicin? Jag har ingen aning...

Tack på förhand.
Citera
2010-05-12, 15:12
Medlem
Alltså KAN Klamydia leva i kroppen i flera år förrän det bryter ut?
Min nuvarande flickvän var på ett klamydia prov för ett par-tre månader sen som var negativt.
Och nu har jag fått några symptom som påminner om Klamydia, och min läkare har frågat mig flera ggr om Klamydia är möjligt och jag har alltid sagt NEJ FÖR FAN, men lämnade i alla fall ett urinprov igår.
Kan man vara "bärare" utan att testas positiv själv?
Citera
2010-05-18, 20:54
Medlem
Afskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v12
Helloooo.

Fick brev idag om att jag KAN vara smittad med klamydia. Frågan är då, smittar klamydia alltid vid sex?

Har läst att klamydia behandlas med antibiotika. Jag har ätit antibiotika de senaste halvåret mot acne, kan det göra chansen mindre att jag blivit smittad? Eller att jag kanske redan har botat det?

Om du tagit antibiotika under tiden du fick klamydia är det antagligen borta nu.
Citera
2010-05-21, 20:40
Medlem
Om man fick klamydia ifrån en tjej och man är kille.. Och man ska ta sitt sista piller imorgon och imorgon är hon på sitt andra piller, finns det risk att killens klamydia infektion fortsätter existera om de har sex med kondom den dagen han tar sitt sista piller?
Citera
2010-05-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Om man fick klamydia ifrån en tjej och man är kille.. Och man ska ta sitt sista piller imorgon och imorgon är hon på sitt andra piller, finns det risk att killens klamydia infektion fortsätter existera om de har sex med kondom den dagen han tar sitt sista piller?

Låter lite flumigt, men jag antar att det är samma tjej du antagligen åkte på klamydia av ?
Om du kör med Kådis så bör det inte vara några problem som sagt, men jag hade nog offrat tiden som krävs för att hon också skulle avsluta kuren så jäkla jobbigt är det ju inte
Citera
2010-05-22, 16:29
Medlem
Anguis.in.herbas avatar
Ponera att jag fick klamydia av en brud på festival i somras, tiden gick, inte speciellt mycket sex fram tills nu, kanske 3-4 samlag och kanske det dubbla som inte gick hela vägen.

Om jag nu testar mig för klamydia och får veta att jag har det, hur går det då till med att få reda på vilka andra som har det? Måste jag uppge ALLA jag varit med osv? Kan man ljuga?

Moralkäringar önskas icke
Citera
2010-05-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Det är en bakterie, och så vitt jag vet, så NEJ. Det går inte. Då skulle du aldrig mer behöva pissa i en liten mugg utan bara ta ultraljud och få svar direkt.

Själv fick jag göra båda två idag, har fått bitestikel inflammation i högra kulan. Gör helt jävla otroligt ont. Den ena kulan har svullnat upp som bara den och jag blev riktigt chockad när läkaren sa att det kan bero på klamydia som jag fått inflammationen.
Citera
2010-06-06, 15:13
Medlem
Galtsurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anguis.in.herba
Ponera att jag fick klamydia av en brud på festival i somras, tiden gick, inte speciellt mycket sex fram tills nu, kanske 3-4 samlag och kanske det dubbla som inte gick hela vägen.

Om jag nu testar mig för klamydia och får veta att jag har det, hur går det då till med att få reda på vilka andra som har det? Måste jag uppge ALLA jag varit med osv? Kan man ljuga?

Moralkäringar önskas icke

Du ska namnge alla du haft sex med. Kan du inte namnen på personerna så blir det ju givetvis svårt.
Har själv inte kunnat uppge någon då jag inte minns namnet på tjejen jag hade sex med, dom verkade ha förståelse för det. Det finns ju liksom inte så mycket att göra åt. Däremot om du låtsas att du inte kan namnen på dom så kan du säkert få skit för det på något sätt, tänk på att ingen vill ha könssjukdomar.
Citera
2010-06-14, 18:32
Medlem
_Raven_s avatar
Hejsan!

Var och pissa i en burk idag, tänkte testa mig för urinvägsinfektion och klamydia.
Tycker det känts lite konstigt senaste 1-2 veckorna och tänkte "lika bra att testa sig".

Pissa i en burk och läkare tog emot mig direkt, berätta vad jag ville testa mig för.
Han återkom efter 5 min och sa att där fanns inga spår av antikroppar i urinen, på kroppspråket så märkte man att han ville avsluta det (gick mot dörren och skulle öppna den).

Jag häver ur mig "gäller det klamydia också!? tycker det gick lite snabbt!".
Han svarar något med "Ja vi kollar det direkt, men jag kan ta bakterieodling på det. Så får vi se." När han säger detta så är han utanför dörren och jag reser mig upp, för att fortsätta samtalet.

Så tar han mig i hand och menar på "vi hör av oss så får det bli ett möte till!".
"Jaha, tack då", svarar jag. men då har han redan vänt ryggen till och är på väg bort.

Och nu sitter jag här som ett frågetecken...
Blev jag "friad" eller får jag vänta ett resultat från odlingen!?
Citera
2010-06-16, 05:21
Medlem
freXers avatar
Suck, fick hem ett sånt brev nu. Att det är en jag har varit med som har det.
Vill veta vem tjejen är? hur fan ska jag få svar på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in