2009-06-12, 01:10
Medlem
plexens avatar
Här är en smittad kille med klamydia i ögat. (förra året)
Dyra mediciner och ett fint läskigt öga fick man också. Var jobbigt att titta och ljuskänslig var man på ögat.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/klamydiaiogat.jpg
Citera
2009-07-02, 10:35
Medlem
Plottis avatar
Finns säkert redan frågor om detta, men kör på ändå.

Jag har precis träffat en tjej som hade blivit lurad av sitt ex och fått klamydia, hon tar just nu piller mot skiten. Och jag kan inte få ha sex med henne

Men, hon har då inte sugit av mannen, så har inte klamydia i .. "halsen" utan bara vaginalt.
Kan jag få klamydia genom att hon suger av mig, utan kondom?

Och kyssar och hångel? Inget som smittas genom där?
Citera
2009-07-03, 17:41
Medlem
Köpte själv precis en kur från goldpharma, trodde jag köpte tabletter på 1200mg, 1000mg kan käkas som engångskur så det var ju najs trodde jag.

Nu har jag fått en flaska med Zitromax oral lösning som det står 200mg/5ml och en instruktionsbok på spanska vilket innebär att jag fattar ingenting.

Jag tycker det lät lite, och hittar inget på fass om just denna heller. Hur ska jag bete mig? Ska jag skita i denna och vänta tills jag kan gå på sjukan igen...

Anledningen till självmedicineringen är att jag nyss fått medicin för det, blivit full och legat med en trasig kondom, och nu är symptomen tillbaka måste vänta 2v innan jag ens kan testa mig annars. Mycket tacksam för hjälp!

EDIT: verkar som att jag har fått för lite, så har inte så mycket att välja på. Måste till sjukan igen. Satans helvete... Att inte ens apoteken kan skicka med fel prylar verkar man få räkna med nowadays...
Senast redigerad av sQuid 2009-07-03 kl. 18:27.
Citera
2009-07-03, 18:28
Medlem
torstenhingstens avatar
doxyferm är vanligt när man har klabbe..
viktigt under kuren att man undviker alkohol..sex..och sol (hudreaktioner)
Citera
2009-07-03, 18:37
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Kan jag få klamydia genom att hon suger av mig, utan kondom? ... Och kyssar och hångel? Inget som smittas genom där?

Vårdguiden:

Klamydia smittar vid vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Sjukdomen orsakas av bakterier som finns i urinrör och slida, ibland även i ändtarm och i sällsynta fall svalg.

Jag hade ju inte chansat.. i 10 dagar kan du väl hålla dig
Citera
2009-07-03, 18:51
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sQuid
Köpte själv precis en kur från goldpharma, trodde jag köpte tabletter på 1200mg, 1000mg kan käkas som engångskur så det var ju najs trodde jag.

Nu har jag fått en flaska med Zitromax oral lösning som det står 200mg/5ml och en instruktionsbok på spanska vilket innebär att jag fattar ingenting.

Jag tycker det lät lite, och hittar inget på fass om just denna heller. Hur ska jag bete mig? Ska jag skita i denna och vänta tills jag kan gå på sjukan igen...

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...POFIUB0OOVERT1

Citat:
Anledningen till självmedicineringen är att jag nyss fått medicin för det, blivit full och legat med en trasig kondom, och nu är symptomen tillbaka måste vänta 2v innan jag ens kan testa mig annars. Mycket tacksam för hjälp!

Men du har bara medicinerat dig med preparat du köpt via nätet? Och vad är det för skanky hoes du ligger med?

Citat:
EDIT: verkar som att jag har fått för lite, så har inte så mycket att välja på. Måste till sjukan igen. Satans helvete... Att inte ens apoteken kan skicka med fel prylar verkar man få räkna med nowadays...

Du menar Goldpharma?

När det gäller klamydia förstår jag inte varför man inte går till VC och fixar allt där. Besöket är gratis, behandlingen är gratis och det journalförs inte!
Citera
2009-07-06, 13:05
Medlem
TimeShifters avatar
Läste igenom de första sidorna i tråden men var ju så jäkla mycket dravel att jag inte hittade det jag sökte.
Jag ska in på test om en dryg timma och det är ett snabbtest. Så kallat urinrörsrensartopsing. Det låter smärtsamt men kan någon som gjort detta berätta lite om känslan och proceduren? Gör det ont etc??
Har aldrig haft något inuti mig i de intima delarna innan.
Citera
2009-07-06, 13:36
Medlem
TimeShifters avatar
... Dåligt med svar här.
Jaja, får reda på hur det är inom den närmsta timmen.
Satan vad jag måste pissa. Har hållt mig i över 4 timmar nu. Sinnessjukt.
Hoppas att jag inte har det. Men hade varit jobbigt om det är något annat.
Aja, önska mig good luck! Peace!
Citera
2009-07-06, 15:17
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimeShifter
... Dåligt med svar här.
Jaja, får reda på hur det är inom den närmsta timmen.
Satan vad jag måste pissa. Har hållt mig i över 4 timmar nu. Sinnessjukt.
Hoppas att jag inte har det. Men hade varit jobbigt om det är något annat.
Aja, önska mig good luck! Peace!

Det är inte så farligt, men visst känns det lite konstigt när dom gör det. Men du har väl redan gjort det nu så hehe, du får dela med dig av dina nyvunna erfarenheter haha
Citera
2009-07-07, 10:00
Medlem
TimeShifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Det är inte så farligt, men visst känns det lite konstigt när dom gör det. Men du har väl redan gjort det nu så hehe, du får dela med dig av dina nyvunna erfarenheter haha

Hm. Ja, det var väl inte så jättefarligt. Men jag tyckte det var obehagligt till tusen. Smärtan var väl som ett nålstick. Kylan från metallinstrumentet var det som kändes mest.
Sedan att det var en gammal hårig invandrarsnubbe som gjorde det gjorde saken lite värre. Tyckte det var mest äckligt att ha en gammal gubbe fingrandes där nere.
Hur som blev jag positiv. Jävla skit. Trots att jag vet vem jag fick det från så var jag så dum att jag skrev på pappret hur många jag hade haft sex med de senaste året eller 6 månaderna (minns inte riktigt), sedan kryssat i att jag aldrig använder kondom... Så undersökartjejen jag fick snacka med efteråt tog det verkligen på allvar.
Visserligen är det endast 5 stycken som behöver kontaktas men jag släpptes inte där ifrån förräns jag lämnat namnen och nummer på alla.
Det är egentligen bara 2 som behöver kontaktas. Haha, fan va pinsamt att jag måste säga till div. ex och kk's... Aja, jag får väl stå mitt kast för att ligga med en tjock klamydiasmittad tjej på fyllan... Visserligen sparade jag runt 400:- på att hon betalade taxin hem till mig, men det var det inte värt.

Man lär så länge man lever och vice versa...

Summan av kardemumman är att uppge inte alla som ni har haft sex med det senaste året på "undersökningsblanketten" om ni vet när och av vem ni har fått det. Jag kopplade inte att blanketten gick till någon smittskyddstjej efter undersökningen, och om ni inte vill bli förhörda i en timma efteråt så ta endast med de personer ni har haft sex med sedan smittotillfället.
Är ni dock osäkra på av vem ni fått det så ta med alla personerna!
Citera
2009-07-07, 10:59
Medlem
TimeShifters avatar
Har en ny fråga:
Jag var inte helt vid mina sinnes fulla bruk när jag var på mottagningen så minns inte riktigt vad sjuksköterskorna sa.
Det var så att jag skulle få en 10-dagarsdos antibiotika eller liknande. Så jag fick ta 2 tabletter med en gång.
Sedan nämnde jag att jag ska iväg och dricka den här veckan och jag inte tänkte missa det, och ville vänta lite med behandlingen (jag är inte helt 100 på vad jag sa, men tror det var nåt sånt).
Då fick jag en större tablett som jag fick ta och jag har för mig att de sa att det är en engångsdos... kan detta stämma?
Behöver jag inte ta några fler tabletter eller uppsöka mottagningen igen för påfyllning?

Jag ska ringa dit efter en vecka för att få svar på urinprovet, men stickprovet/urinrörsprovet blev positivt.
Då telefontiderna är typ en timma på måndagar för att ringa dit har jag inte möjlighet att göra detta för att få reda på svaret på frågan.
Citera
2009-07-07, 11:02
Medlem
En väldigt dum, men ack så viktig fråga...Om man går och blir positivt testad i Stad A och uppger att man har haft sex med någon i Stad B. Hör Stad A eller Stad Bs vårdcentral/UM av sig till den andra för smittspårning?

Anledning är att jag fått missade samtal och sms på min mobil från en ungdomsmottagning som inte är i min stad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in