2011-05-26, 00:09
Medlem
Hade ONS i slutet av förra månaden o fick strax därefter lunginflammation och doxyferm som kur på det. Har nu lite problem emd kissandet och undrar då att om jag blev smittad med klamydia så borde väl kuren jag fick vs lunginflammaion ha hälpt även fast det ännu inte hade brutit ut?

edit lol nu gjorde jag bort mig, har lite doxyferm på lager sas så tryckte i mig 2 bara för att 10 min senare ångra mig. tryckte 2 fingrar i halsen och spydde upp lite vatten och mat för 3h sen. nu e frågan kom dom 2 tabletterna upp i det där? såg inget, borde jag köra en 9 dagarskur hursomhelst.
elle kan jag baa skita i det? inte so att jag blir resistent mot doxyferm efter 2 tablete va? eller att klamydia blir resitent efter 2 tabletter?
Senast redigerad av Nerosmart 2011-05-26 kl. 00:42.
Citera
2011-05-26, 00:34
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerosmart
Hade ONS i slutet av förra månaden o fick strax därefter lunginflammation och doxyferm som kur på det. Har nu lite problem emd kissandet och undrar då att om jag blev smittad med klamydia så borde väl kuren jag fick vs lunginflammaion ha hälpt även fast det ännu inte hade brutit ut?

I teorin ja, i praktiken - vet ej. Beror väl lite på hur stor dos doxy du fick.
Citera
2011-05-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
I teorin ja, i praktiken - vet ej. Beror väl lite på hur stor dos doxy du fick.

10 dagars..

fyllde för övrigt på det förra inlägger lite..kan lägga ind et härockså
edit lol nu gjorde jag bort mig, har lite doxyferm på lager sas så tryckte i mig 2 bara för att 10 min senare ångra mig. tryckte 2 fingrar i halsen och spydde upp lite vatten och mat för 3h sen. nu e frågan kom dom 2 tabletterna upp i det där? såg inget, borde jag köra en 9 dagarskur hursomhelst.
elle kan jag baa skita i det? inte so att jag blir resistent mot doxyferm efter 2 tablete va? eller att klamydia blir resitent efter 2 tabletter?

va för övrigt på vårdcentralen i måndags då det togs urinprov men tror bara dom kollade efter urinvägsinfektion då, kan man missa att jag hade klamydia om dom bara tittade efter urinvägsnfektion????????????????
provet jag tog visade jag hade bakterier i urinen och jag fick antibiotika vs uinvägsinfektion men odling några dagar senrae sa att jag inte hade ngn bakterie... så dom tog mer prover idag. konstigt

mvh dum i huvudet för har varit pissnödig i typ 10 dagar

sry för oredan men de senaste 10 dagarna har fan vart bland de sämsta i mitt liv
Senast redigerad av Nerosmart 2011-05-26 kl. 01:12.
Citera
2011-05-26, 01:13
Medlem
distanss avatar
Citat:
10 dagars..

va för övrigt på vårdcentralen i måndags då det togs urinprov men tror bara dom kollade efter urinvägsinfektion då, kan man missa att jag hade klamydia om dom bara tittade efter urinvägsnfektion????????????????
fört sa dom jag hade urinvägsinfektion med odling några dagar senrae sa nej... så dom tog mer prover idag. konstigt

sry för oredan men de senaste 10 dagarna har fan vart bland de sämsta i mitt liv

Nu hängde jag fan inte alls med Har du tuggat i dig tabletterna eller inte? [dumt råd] Dra i dig dom sista 9 och hoppas på bättre. Eller så påpekar du för dom att du kan ha fått klamme så kanske som snabbare kan ställa en säker diagnos på dig och pillen.

En fråga till dig och en postare längre upp; Frågar dom inte om ni har haft oskyddat sex när dom misstänker att ni har UVI? Känns som klamydia är långt vanligare än UVI bland dagens ungdom
Citera
2011-05-26, 01:28
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
10 dagars..

provet jag tog visade jag hade bakterier i urinen och jag fick antibiotika vs uinvägsinfektion men odling några dagar senrae sa att jag inte hade ngn bakterie... så dom tog mer prover idag. konstigt

Ja, man måste ta specifikt prov för klamydia. Det syns inte på en vanlig urinodling. Men klamydiaprov bör alltid tas på män med uvi symtom! Men man kan såklart inte lita på att de har gjort rätt. Ring och hör.
Citera
2011-05-26, 01:35
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jtos
Nu är det såhär va, påbörjade min klamydiabehandling (doxyferm) på en tisdag, och blev lite väl full på fredagen och hade oskyddat sex med ett krogragg, alltså hunnit äta 4 doser av kuren, med 5 återstående doser.
Jag har sökt runt som en tok och försökt hitta en annan anledningen till varför man skall avstå från sex under behandling förutom att jag kan föra vidare smittan, utan resultat.
Jag är inte orolig för min flyktiga sexpartner, utan är mer orolig för vilken påverkan detta hade på min behandling. (Inga moraliska pekpinnar tack, inte det jag är ute efter)

Är det så att tabletterna inte ger den effekt som de ska om man har sex? (ponera att killen var fullt frisk vid samlaget) Eller handlar enbart avhållsamheten till sex om att man fortfarande kan föra smittan vidare?
Borde inte de 5 resterande tabletter av antibiotikan tagit död på alla bakterier vilket som, särskilt om killen inte var smittad?

Mycket frågor, så lite svar. Men summan av kardemumman: hur stor är risken att jag fortfarande har klamydia?
Enligt smittskyddlagen är du förbjuden att ha sexull kontakt till du är fördigbehandlad/smittfri. Säger inte detta som moralisk pekpinne, utan för att du vill veta varför. Var sexpartnern var helt frisk finns inga risker för din del.

Ps. En liten pekpinne ändå: Gjort är gjort men om du vet vem det var så kan du väl skicka ett anonymt tips (antar att smittspårningen redan är gjord)
Citera
2011-05-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Nu hängde jag fan inte alls med Har du tuggat i dig tabletterna eller inte? [dumt råd] Dra i dig dom sista 9 och hoppas på bättre. Eller så påpekar du för dom att du kan ha fått klamme så kanske som snabbare kan ställa en säker diagnos på dig och pillen.

En fråga till dig och en postare längre upp; Frågar dom inte om ni har haft oskyddat sex när dom misstänker att ni har UVI? Känns som klamydia är långt vanligare än UVI bland dagens ungdom

Well jag tog 2 men tänkte kanske inte var å smart. Kanske inte ens har klamydia så försökte spy upp dom. Osäkert om jag lyckades.

Dom fråga men jag sa "njäaaee, inte direkt typ ."
Är inte allt för bra på att förklara saker vilket kanske märks.

Hahaha jag gör fan inte mycket rätt.
Senast redigerad av Nerosmart 2011-05-26 kl. 01:45.
Citera
2011-05-26, 02:23
Medlem
Även fast jag nu kanske fått i mig 2 doxyfermtbl så kajag väl tidigt imorrn gå och ta ett klamydiaprov så vet jag säkert?
Citera
2011-06-01, 09:54
Medlem
aliv33s avatar
Har kört 3 gånger med en brud utan kondom under en tvåveckorsperiod och nu svider det lite grann längst fram så att säga, när jag pissar. Fick inte känslan efter första gången utan den har nog kommit lite smygandes. Har försökt läsa på och undrar om det är ett tecken på klamydia? Jag är hundra att jag inte haft klamydia innan dessa gånger. Så borde jag testa mig eller se om svidandet försvinner?
Citera
2011-06-01, 14:05
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliv33
Har kört 3 gånger med en brud utan kondom under en tvåveckorsperiod och nu svider det lite grann längst fram så att säga, när jag pissar. Fick inte känslan efter första gången utan den har nog kommit lite smygandes. Har försökt läsa på och undrar om det är ett tecken på klamydia? Jag är hundra att jag inte haft klamydia innan dessa gånger. Så borde jag testa mig eller se om svidandet försvinner?
https://www.flashback.org/sp26659432
Citat:
Det vanligaste symtomet vid klamydia är - INGA SYMTOM alls. Så testa dig oavsett symtom eller inte.
Vore bra om man kunde klistra in detta i rubriken! Så slipper alla fråga efter symtom hela tiden.
Senast redigerad av Vitsippan_79 2011-06-01 kl. 14:08.
Citera
2011-06-06, 17:07
Medlem
Ciriths avatar
Hur snabbt börjar man märka av efter påbörjad kur om antibiotikan tar?
Citera
2011-06-06, 21:01
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirith
Hur snabbt börjar man märka av efter påbörjad kur om antibiotikan tar?

Två tre dagar kanske. Ungefär som med halsfluss skulle jag säga.

(givetvis är det alltid individuellt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in