Citat:
Ursprungligen postat av distans
En timme eller två, tror inte det har så stor betydelse, så länge man inte är "nyspolad".
Okej, jag neggar lite.. men att det skulle ha missats så många gånger efteråt? Du kan ju lite fint fråga om han hade typ I eller II, och sen kolla vilken hon har

Finns det olika typer av klamydia?
Första provet gjorde hon i december (hos läkaren för urinvägs infektion), vi träffades i november, hon var med den killen i november. Jag gjorde också ett test i december. Det hade iaf bara gått några veckor från att vi hade sex, till första provet. Det kanske bara var en vecka efter att vi hade sex från sexet till att jag testade mig, nu när jag tänker efter. Mellan tjejen och den förra killen hon strulade med, var det väl ett par veckor, emellan testet. Det ska ju gå ett par, tre veckor innan man ska testa sig efter sex. Så första provet ska man väl inte kolla så mycket på.. Så det är provet för två månader sedan, som man kanske endast ska räkna in, som kan blivit fel på isf?
Alltså det jag menade är att ju kortare tid det gått från att du kissat, till att kissa på provtagningen, destu högre chans är det väl att resultatet inte visar något?
Jag tror inte tjejen ljuger, för jag ser inte minsta tecken på att hon skulle ljuga(jag ser ofta när folk ljuger, lägger märke till när dom säger något lite, lite, olikt mot vad det sagt innan och sånt) efter allt jag/vi har frågat/pratat om. Jag har sett när hon ljugit förut, om små saker, lätt att genomskåda (hon kan helt enkelt inte hålla masken och hon skäms, "gömma ansiktet" o.s.v.). Hennes vänner har sagt ocskå, att hon inte kan ljuga, att hon är värdelös på det. Jag ser däremot att hon rädd för att jag ska dumpa henne, för hon förstår att det precis ser ut som om hon varit med någon annan. Vi har pratat om det här massor, och hon är lika förvånad som jag. Det första hon typ gjorde, när hon fick reda på det, var att ringa att berätta det för hennes mamma och fråga hur hon kunde ha klamydia.
Sen hade ju hon kunnat säga nej till ett klamydiatest hos läkaren också (läkaren sa att det inte behövdes, eftersom hon hade sagt att hon var ren sist och inte bytt partner eller något sånt), men det gjorde hon inte. Hon sa att om dom ville ta prov för klamydia, för säkerhets skull, så kunde dom göra det och då gjorde dom det. Hade hon varit orolig att någon smittat henne, om hon varit med någon annan under våran tid, så hade hon ju enkelt och lätt bara kunnat säga nej till att ta klamydia test också.
Är det större chans att bli smittad som tjej, än för en kille? D.v.s. om killen kommer i tjejen.