2013-02-16, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Vilken sida levererar Zithromax / Doxyferm till sverige? Varken 24apoteket eller nettapotek24 gör det..

Någon som sitter på några annars?

jooo. klart att nettapotek24.com levererar till sverige.
Jag ger dig dock rådet att kontakta din könsmottagning för säkerhets skull.
mvh
Citera
2013-02-16, 10:39
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemund
Var förbi UMO idag och de sa att symtomen inte riktigt stämmer in på något, och visste inte vad jag skulle testa mig för i sådana fall. De trodde det inte var något, men bad mig avvakta. Så får se om besvären kommer tillbaka.

Mvh,

Ingemund
Tog de inget klamydiaprov?! Klamydia är ofta helt symtomfritt så det kan man inte utesluta genom att analysera några symtom.
Citera
2013-02-16, 12:18
Medlem
Tog min tionde och sista doxyferm idag, så ikväll borde det väl vara lugnt att dra sig en krogrunda?
Citera
2013-02-18, 14:59
Medlem
klamydia

Bor i Spanien för tillfället och har problem med ollonet och kommer inte hem förens i sommar. Är nästan hundra på att jag har klamydia och jag vill ta bort skiten. MEN jag kan inte gå till sjukan här nere i Spanien pga av för mkt papper å skit och d är ett jävla krabb.
Så jag tänkte beställa hem Zithromax på internet. nu till mina problem...

-Vet ni någon sida man kan beställa ifrån(PM)?

-Eller ska jag beställa några andra piller?

Alla tips är välkomna!
Citera
2013-02-18, 15:19
Medlem
Vi fick ett kort av försäkringsbolaget när vi va ut och reste, ifall olyckan skulle vara framme.
Ring dom och kolla.

Edit. Alltså något typ av sjukförsäkringskort som skulle täcka kostnaden eller åtminstone minska den på utländska sjukhus.
Senast redigerad av nicklasde 2013-02-18 kl. 15:21.
Citera
2013-02-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicklasde
Vi fick ett kort av försäkringsbolaget när vi va ut och reste, ifall olyckan skulle vara framme.
Ring dom och kolla.

Edit. Alltså något typ av sjukförsäkringskort som skulle täcka kostnaden eller åtminstone minska den på utländska sjukhus.

Tackar! men jag är inte skriven i Sverige så det går tyvärr inte
Citera
2013-02-18, 15:31
Moderator
Oddballs avatar
Rost i pipan och andra skjutrelaterade saker hör förvisso till V&M men jag undrar om ändå inte M&H vore bättre i det här fallet? Jag provar.

Vapen och militär --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-02-20, 19:31
Medlem
Jag har en fråga.

Saken är den att jag hade sex med en tjej för ett bra tag sedan.
Fick veta lite senare att hon varit med en hel del så jag testade mig för säkerhets skull.
Resultatet såg bra ut.

Nu är jag tillsammans med en tjej och hon fick kraftiga magsmärtor 2-3v efter vi träffades.
Hon testades och det visade sig att hon hade klamydia.

Då tänkte jag osökt att jag testade mig för tidigt efter jag va med den där tjejen och har spridit det vidare till denna tjej.
Men att jag i vilket fall måste fått det av henne nu för vi har haft sex som kaniner.

Hon har inte varit med någon kille på ca 1 år, och hon talar sanning det vet jag.

Men igen, mina tester visar inget konstigt.

Jag fattar inte, kan hon ha burit på det länge och symptomen brutit ut nu?
Kan mina tester visa fel?
Citera
2013-02-20, 21:50
Medlem
Hej.

Om en person misstänker klamydia, alternativt mycoplasma genitalium och sitter inne på 3x500 mg azithromycin, hur bör då doseringen ske?

Personen har tagit 1x500 mg på tom mage i dag, men har nu läst att man doserar 2x500mg i en stöt. Bör personen i fråga vänta tills morgondagen och ta 2x500 mg, eller ta 1x500 mg under tre dagar i rad som personen fick råd om?

H*n har sagt till mig att ett test kommer att beställas via apoteket för att bekräfta att h*n är helt ren.
Citera
2013-02-27, 00:22
Medlem
han solos avatar
Måste jag ha "bevis" för min klamydia för att få antibiotika av en läkare? Räcker det inte med att jag vet om det med 100%. Orkar inte gå och testa mig och vänta en vecka utan vill ha medicinen innan helgen...
Citera
2013-02-27, 01:02
Medlem
han solos avatar
Hittade lite grejer i medcinskåpet. Ery-Max 250 mg.
20 st tabbletter kvar. Är det värt att proppa i sig?
Citera
2013-02-27, 12:01
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Måste jag ha "bevis" för min klamydia för att få antibiotika av en läkare? Räcker det inte med att jag vet om det med 100%. Orkar inte gå och testa mig och vänta en vecka utan vill ha medicinen innan helgen...
Visst händer det att läkare skriver ut direkt, utan att invänta provsvar; tex stark misstanke och besvärande symtom. Men prov måste ju förstås tas ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in