2009-02-13, 17:43
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nog.nog
jag ringde dem nyss för att jag undrade om svaren på proverna, det visade bara vita blodkroppar, men för säkerhetens skull skickades det iväg på odling för att kolla om det va nåt annat exempelvis en könsjukdom... jag har inte haft oskyddat sex sen 1,5 år sen, kan bakterier ligga och gömma sig så länge utan sympton och smitta, för min tjej testade sig senast i oktober och tvivlar starkt på att hon har varit otrogen?

Var det så länge sedan så är det förmodligen inte gonorré eller klamydia. Senast jag testade mig för klamydia så sa sjuksköterskan att man kan inte gå tre-fyra månader med klamydia eller gonorré utan att det märks så förmodligen har du något annat.
Citera
2009-02-13, 17:48
Medlem
jag kom på nu att jag har ofta haft urinbesvär sen jag varit väldigt liten, haft ont när jag kissat och lite ont i urinröret typ irritationer, senaste va drygt 2 år sen, men det brukar alltid gå över, men den här gången va det värre och med flytningar.... är så jävla rädd! tänk om jag blir impotent lr nåt!
Citera
2009-02-13, 17:57
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Var det så länge sedan så är det förmodligen inte gonorré eller klamydia. Senast jag testade mig för klamydia så sa sjuksköterskan att man kan inte gå tre-fyra månader med klamydia eller gonorré utan att det märks så förmodligen har du något annat.

Man kan ju ha klamydia utan symtom alls.

Gonnorre kan vara djävulska flytningar....nästan så de droppar efter benen säger dem
Citera
2009-02-13, 18:05
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Man kan ju ha klamydia utan symtom alls.

Ja, men kan det pågå hur länge som helst? Så här skriver Karolinska Sjukhuset om klamydia:

Citat:
Oftast är den smittade under lång tid besvärsfri. Detta kan göra att sjukdomen hunnit spridas vidare innan den upptäckts. Eventuella besvär visar sig dessa sig tidigast en till tre veckor efter det att man blivit smittad, oftare inom två till tre månader.

Källa

Förr eller senare borde väl alltså symptomen göra sig gällande? Tror det är extremt ovanligt att smittade är helt besvärsfria lång tid efter smittotillfället, även om det kanske förekommer i undantagsfall.
Citera
2009-02-13, 18:06
Medlem
jokers avatar
Det kan vara uritrtit. Varje gång jag har testat mig för klamydia så har det varit för mycket vita blodkroppar i urinröret, men klamydiatestet har visat negativt= uritrit. Går iallafall bort med samma antibiotika som klamydian.
Citera
2009-02-13, 18:25
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Ja, men kan det pågå hur länge som helst? Så här skriver Karolinska Sjukhuset om klamydia:

Källa

Förr eller senare borde väl alltså symptomen göra sig gällande? Tror det är extremt ovanligt att smittade är helt besvärsfria lång tid efter smittotillfället, även om det kanske förekommer i undantagsfall.

Vet att förr om åren sa de att det var "rätt" vanligt att inga symtom visades..Men nu kanske bakterien har blivit mer aggressiv..de säger ju att den svenska klamydian nuförtiden (mutation) är bland de värsta..
Citera
2009-02-16, 02:23
Medlem
idezs avatar
Hur gick det? har det hänt nått?

Btw TheBoot kom det fram att hon varit otrogen? för att det skulle vara flytningar låter inte som en lögn precis....
Citera
2009-02-18, 04:16
Medlem
Remixxxs avatar
Klamydia?

Hej om man knullat en brud och inga gått till skitet och kollat sig.. kan man själv märka att man har klamydia? Eller hur långt tid tar det tills man märker det? 1 vecka, 1 månad, eller ett år?

Hur märker man det?
Citera
2009-02-18, 07:08
Medlem
En del har inga symtom. Kolla upp det!!

https://www.klamydia.se/
Citera
2009-02-18, 08:28
Medlem
brunstigs avatar
Som sagt varierar det så du kan aldrig veta. Har råkat ut för eländet 2 gånger. Ena gången märktes inte ett skit o andra gången blev det röda små fina utslag o sveda vi urinering. Usch, aldrig mer.
Citera
2009-02-18, 10:02
Medlem
Thubbes avatar
Men kan bli steril av klamydia i värsta fall.
Ta det säkra före det osäkra och gå till din lokala RFSU-klinik/ungdomsmottagning och kolla upp dig.
Citera
2009-02-18, 11:03
Medlem
Klamydia!

Hallå. Nu kommer ett väldigt komplicerat inlägg av mig..
En person som jag har haft sex med har haft sex med någon annan som hade klamydia, jag blev inte smittad men jag undrar om jag kan smitta andra endå? kan jag bära bakterien utan att den bryter ut på mig? typ latent så att jag kan smitta andra utan att jag själv får någon symtom..?(haha det låter som om att jag vill det kanske men tvärtom..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in