Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-17, 06:35
  #1921
Medlem
Hade för 2 månader sedan oskyddat sex. Efter det träffat en annan brud som jag är säker på inte har någon STD och haft regelbundet sex med.

Mina enda symptom är egentligen att det ibland kan kännas lite obehagligt" när jag pissar. Inte så att det gör ont och att jag håller på att svimma varje gång,men en liten konstigt känsla. Är det tillräckligt för att jag ska behöva oroa mig? Kommer självklart testa mig, men ska jag vara inställd på att jag är smittad eller kan mitt "symptom" vara något annat, helt ofarligt?

Skulle det kunna vara prostatit eller UVI? Som sagt, inga akuta smärtor lr liknande men man vill ju vara på säkra sidan.
__________________
Senast redigerad av nadan 2016-04-17 kl. 07:01.
Citera
2016-04-27, 22:09
  #1922
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossMode
Då får vi bita i sura äpplet och käka mediciner haha finns det sjukdomar som inte går bort (förutom hiv då)
Hepatit c är jävligt illa, hep A och b bör alla vaccinera sig mot.

Har förstått det som att hep c är värre än hiv att leva med.

Kan bekräfta att tvätta kuken med bakteriedödande verkar funka mot klamydia men det är förstås helt ovetenskapligt
Citera
2016-04-27, 22:13
  #1923
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadan
Hade för 2 månader sedan oskyddat sex. Efter det träffat en annan brud som jag är säker på inte har någon STD och haft regelbundet sex med.

Mina enda symptom är egentligen att det ibland kan kännas lite obehagligt" när jag pissar. Inte så att det gör ont och att jag håller på att svimma varje gång,men en liten konstigt känsla. Är det tillräckligt för att jag ska behöva oroa mig? Kommer självklart testa mig, men ska jag vara inställd på att jag är smittad eller kan mitt "symptom" vara något annat, helt ofarligt?

Skulle det kunna vara prostatit eller UVI? Som sagt, inga akuta smärtor lr liknande men man vill ju vara på säkra sidan.
Pratade med en läkare i Thailand som menar att det nästan alltid är tydliga symtom på klamydia sen kan man ha ofarliga besvär som bara är bakterier har varit med om det som du beskriver också troligtvis är det inte klamydia men går det inte över borde du nog testa dig
Citera
2016-05-04, 16:31
  #1924
Medlem
Gigialohos avatar
Hej! Jag ska träffa en tjej imorgon, andra gången jag träffar henne. Jag fick reda på idag att jag har klamydia och har börjat ta antibiotika.

Jag tänkte att vi kanske tar något att käka imorrn och sen bio, har inte bestämt mig än.

Förmodligen vill hon hem och knulla efter, vad ska jag säga om det blir en sån situation? Måste ha en bra bortförklaring, kan ju inte säga att jag har klamydia.
Citera
2016-05-07, 21:08
  #1925
Medlem
Jag tror att jag har fått klamydia på kuken pga oskyddad avsugning. Är det möjligt? Har det verkligen hänt? Känns så jävla onödigt. Det kliar ibland urinrörsmynningen och jag föreställer mig att det kommer ut lite sekret om jag klämmer. Kan ju vara en släng av ångest. Har testat mig i alla fall så det är väl bara att vänta och se.
Citera
2016-05-08, 04:56
  #1926
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindrabbit
Jag tror att jag har fått klamydia på kuken pga oskyddad avsugning. Är det möjligt? Har det verkligen hänt? Känns så jävla onödigt. Det kliar ibland urinrörsmynningen och jag föreställer mig att det kommer ut lite sekret om jag klämmer. Kan ju vara en släng av ångest. Har testat mig i alla fall så det är väl bara att vänta och se.

Brukar det i normala fall komma ut gult/vitt sekret ur kuken när du klämmer på den? Garanterat inte. Killar har inte flytningar, det är inte naturligt någonstans om du inte är på väg att bli Transa.

Endast tjejer som kan ha flytningar utan att det kan vara en könssjukdom. Det enda som ska få komma ur din balle är piss, försats och sperma, inget annat.

Har själv haft klamydia och en av gångerna jag hade det så hade jag flytningar, gul-vita flytningar som luktade förjävla äckligt. Kan säga att till 100% har du klamydia om inte någon annan könssjukdom. Läste på symptom bland killar så är det flytningar bland annat. För mig var det första gången jag fick flytningar p.g.a. klamydia så jag tror det är ovanligt med flytningar men att det förekommer.
Citera
2016-05-08, 07:42
  #1927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Brukar det i normala fall komma ut gult/vitt sekret ur kuken när du klämmer på den? Garanterat inte. Killar har inte flytningar, det är inte naturligt någonstans om du inte är på väg att bli Transa.

Endast tjejer som kan ha flytningar utan att det kan vara en könssjukdom. Det enda som ska få komma ur din balle är piss, försats och sperma, inget annat.

Har själv haft klamydia och en av gångerna jag hade det så hade jag flytningar, gul-vita flytningar som luktade förjävla äckligt. Kan säga att till 100% har du klamydia om inte någon annan könssjukdom. Läste på symptom bland killar så är det flytningar bland annat. För mig var det första gången jag fick flytningar p.g.a. klamydia så jag tror det är ovanligt med flytningar men att det förekommer.

Mina flytningar är helt luktfria, skulle tro 100% att det är försats om det inte är så att jag nojar mig.

Så vården kommer höra av sig för att jag ska uppge de sexuella partners jag har haft det senaste halvåret pga positivt svar. Vad kommer de göra, svabba smittbärande-tjejen i munnen? Kommer inte smittspårnings-kedjan brytas om hon kissar negativt? Men skulle inte förvåna mig om hon kissar positivt...

Det här också jävligt delikat. Vill inte dra in en annan tjej jag har crush på. Men henne har jag inte rört i månader samt varit helt skyddat, förutom oralsex. Men det är garanterat inte hon som har gett mig skiten.
Citera
2016-05-09, 02:20
  #1928
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindrabbit
Mina flytningar är helt luktfria, skulle tro 100% att det är försats om det inte är så att jag nojar mig.

Så vården kommer höra av sig för att jag ska uppge de sexuella partners jag har haft det senaste halvåret pga positivt svar. Vad kommer de göra, svabba smittbärande-tjejen i munnen? Kommer inte smittspårnings-kedjan brytas om hon kissar negativt? Men skulle inte förvåna mig om hon kissar positivt...

Det här också jävligt delikat. Vill inte dra in en annan tjej jag har crush på. Men henne har jag inte rört i månader samt varit helt skyddat, förutom oralsex. Men det är garanterat inte hon som har gett mig skiten.

ja men försats kommer ju bara om du är kåt. Om du spontant klämmer på ballen och det kommer vitt klegg så är det inte normalt. Nu menar jag verkligen vitfärgad smörja som kommer, försats är nämligen helt genomskinlig.

Vården kommer att ringa dig och be om namn + telefonnr till alla sexpartners du haft 6 månader tillbaka i tiden. En del vårdcentraler skickar brev hem medans andra ringer upp istället då det går snabbare. För min del så har de ringt upp mig efter positivt test och bett om namn + mobilnr till alla de tjejer jag haft sex med 6 månader tillbaka i tiden.

Spelar ingen roll om du haft skyddad sex med en eller ett par st, det kan ju omöjligen de inom vården veta till 100% bara för du säger att det är så.

Har du varken namn eller nr till vissa tjejer så kan du ju inte uppge en viss person. Du behöver ju inte uppge alla det är bara din moral som sätter stop. Däremot om du inte uppger någon tjej alls är det verkligen konstigt, är inte direkt troligt att du varken har namn eller mobilnr till någon utav de tjejer du haft sex med 6 månader tillbaka i tiden.

Förövrigt är det brottsligt att inte uppge de personer du kan uppge som du ev kan ha smittat. Ioförsig omöjligt att kolla upp för du kan ju bara radera mobilnr direkt om du vill.

De tjejer som du uppger kommer de att ringa upp och be de gå att testa sig alt skicka brev hem till vederbörande.

Problemet med brev är att det är lätt att förstå vem som "angett" eftersom det är stämplat/skriven från den vårdcentral du testade dig på. Du kommer alltså inte vara anonym så sätt men vårdpersonalen får absolut inte ge ut vem som angett personen det är sekretess. Men inga problem för tjejen i fråga att räkna ut vem du är eftersom hon förmodligen vet var du bor och då tillhör du den vårdcentral du bor på om du inte valt en annan som kan göra. Om detta nu är viktigt för dig.
__________________
Senast redigerad av Klopek 2016-05-09 kl. 02:23.
Citera
2016-05-09, 18:01
  #1929
Medlem
Här kommer en fråga som jag inte lyckats hitta svar på.

Här är caset:

Min flickvän var och testade sig på ungdomsmottagningen förra veckan i samband med att hon gjorde en undersökning, idag ringde dom upp och sa att testet visade positivt för klamydia.

Jag har tidigare haft klamydia för ca 4 år sen (innan jag träffade mitt ex) och har ätit kuren och bör efter det varit ren.

Jag har efter mitt ex enbart haft sex med min nuvarande flickvän och här kommer det kniviga...

Min flickvän har sagt att hon inte legat med någon annan än mig varken innan eller under förhållandet och skyllde direkt på mig efter att hon fick provsvaret på telefon.

Jag pratade precis med mitt ex och hon testade sig så sent som i slutet på 2015 och hon var tydligen ren då (var tillsammans med henne fram till hösten 2014 och varit tillsammans med min nuvarande flickvän sedan Januari 2015)

Så här kommer frågan: är det möjligt att klamydian kan ha kommit tillbaka så jag kan ha smittat min nuvarande tjej eller blåjluger hon om sina tidiagare sexuella erfarenheter?

För om jag lyckats smitta min nuvarande flickvän borde jag ju smittat mitt ex också eller är jag ute och cycklar?
Citera
2016-05-09, 19:54
  #1930
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWJ
Här kommer en fråga som jag inte lyckats hitta svar på.

Här är caset:

Min flickvän var och testade sig på ungdomsmottagningen förra veckan i samband med att hon gjorde en undersökning, idag ringde dom upp och sa att testet visade positivt för klamydia.

Jag har tidigare haft klamydia för ca 4 år sen (innan jag träffade mitt ex) och har ätit kuren och bör efter det varit ren.

Jag har efter mitt ex enbart haft sex med min nuvarande flickvän och här kommer det kniviga...

Min flickvän har sagt att hon inte legat med någon annan än mig varken innan eller under förhållandet och skyllde direkt på mig efter att hon fick provsvaret på telefon.

Jag pratade precis med mitt ex och hon testade sig så sent som i slutet på 2015 och hon var tydligen ren då (var tillsammans med henne fram till hösten 2014 och varit tillsammans med min nuvarande flickvän sedan Januari 2015)

Så här kommer frågan: är det möjligt att klamydian kan ha kommit tillbaka så jag kan ha smittat min nuvarande tjej eller blåjluger hon om sina tidiagare sexuella erfarenheter?

För om jag lyckats smitta min nuvarande flickvän borde jag ju smittat mitt ex också eller är jag ute och cycklar?

Om jag inte minns fel så är smittorisken att smitta vid vaginalt sex (utan kondom förstås) ca 80%. Alltså det är nästan garanti på att smitta någon vid oskyddat sex om man har klamydia.

Nej det låter inte troligt att du skulle gått runt med klamydia om du gått en kur. Körde du kuren som man brukar d.v.s 2 tabs första dagen och sedan en tablett om dagen i 8 dagar i sträck så ska du vara frisk. Har gått flera kurer och alltid varit frisk efter behandling. Viktigt att inte skita i de sista tabletterna bara för man känner sig frisk, kan finnas rester kvar därför viktigt köra igenom hela kuren.

Du kan inte få tillbaka klamydia hux flux, antingen är du botad eller inte och jag har aldrig hört talas om att en klamydiakur inte biter. Har provat båda den längre kuren och även den kortare varianten där man tar 4st tabs en dag och väntar bara 10 dagar tills tabletterna fått verka i 10 dagar så är man sedan frisk. Haft klamydia 4ggr och medicinen har alltid fungerat.
Citera
2016-05-10, 07:18
  #1931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
ja men försats kommer ju bara om du är kåt. Om du spontant klämmer på ballen och det kommer vitt klegg så är det inte normalt. Nu menar jag verkligen vitfärgad smörja som kommer, försats är nämligen helt genomskinlig.

Ja. Där har vi ett case. Det kommer ut vit sörja när jag klämmer på snoppen efter att jag har vaknat med en erektion. Jag verkar inte ha haft en utlösning. Så det är en försats eller liknande som är helt vitt.

Kommer aldrig mer ha oskyddat någonting om jag känner mig osäker, trodde verkligen att oskyddat passivt oralsex var helt osannolik som smittkälla.
Citera
2016-05-10, 19:01
  #1932
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blindrabbit
Ja. Där har vi ett case. Det kommer ut vit sörja när jag klämmer på snoppen efter att jag har vaknat med en erektion. Jag verkar inte ha haft en utlösning. Så det är en försats eller liknande som är helt vitt.

Kommer aldrig mer ha oskyddat någonting om jag känner mig osäker, trodde verkligen att oskyddat passivt oralsex var helt osannolik som smittkälla.
Nu vet jag inte riktigt vad passivt oralsex är? Men både klamydia och gonorré kan man ha i svalget samt kan ge flytningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback