2009-04-05, 05:43
Medlem
känner mig febrig nu har ont i halsen. är ganska säker på att jag fått skiten i halsen med.. fan va drygt.. äre vanligt med feber med klamydia? ellr vad äre här för korsat skit?
Citera
2009-04-05, 10:59
Medlem
Farbror-Barbroos avatar
Sry det är aids : /
Citera
2009-04-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo

hmm så du är allvarlig ?
Citera
2009-04-05, 17:23
Medlem
kan ju tillägga att jag inte har "ont" i halsen. utan bara lite äcklig i den men det gör inte ont. men har feber. runt 38 men inte högre(dock duschade jag nyss å då hade jag 37,8-9. läste att gonorre kunde ge feber. kan klamydia ge det med? det har nu gått en vecka sen mitt misstag. mitt första å enda misstag. men för övrigt känne jag mig lagomt pigg i kroppen. Det går även förkylningar nu i min stad, men har inte direkt varit kontakt med en sjuk vad jag vet.. detta är ganska påfrestande för psyket eftersom man är orolig.
Citera
2009-04-05, 17:26
Medlem
Finns massor av symptom som man kan relatera till massor av olika sjukdomar.
Och vissa får inga eller knappt märkbara symptom oberoende på om det så skulle vara HIV.

Finns som sagt bara ett sätt att få svar och det är att gå och kolla sig.
Klamydia är väl det vanligaste som folk brukar få, gonorré kan svida det med.
Herpes kan svida.
Feber kan man få av det mesta eftersom vi pratar virus/infektion.
Gå och testa dig på måndag och tala om att du har jätteont när du pissar så får du säkert medicin direkt som hjälper om det rör sig om Klamydia.
Citera
2009-04-05, 17:32
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Barbroo

HIV känns osannolikt då symptom på en primär HIV-infektion, som dessutom drabbar färre än hälften av de smittade, i regel debuterar 1-4 veckor efter smittotillfället (oftast efter c:a två veckor):

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=164
Citera
2009-04-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Finns massor av symptom som man kan relatera till massor av olika sjukdomar.
Och vissa får inga eller knappt märkbara symptom oberoende på om det så skulle vara HIV.

Finns som sagt bara ett sätt att få svar och det är att gå och kolla sig.
Klamydia är väl det vanligaste som folk brukar få, gonorré kan svida det med.
Herpes kan svida.
Feber kan man få av det mesta eftersom vi pratar virus/infektion.
Gå och testa dig på måndag och tala om att du har jätteont när du pissar så får du säkert medicin direkt som hjälper om det rör sig om Klamydia.

ja det tänker jag göra. Men är jäkligt orolig ändå pga jag läst mkt om olika symptom och jag är hypokondriker och nojjig. Jag har bara lega med 3 st i hela mitt liv och är 21 år och så händer detta. Troligtvis borde jag fått feber av den åkomman jag har nu i snorren och halsen eftersom vi både hade sex och oralsex..och klamydia kan sätta sig i halsen med. och som du sa äre ju en bakterie infektion, har för mig att man får feber vid infektion pga kroppen vill försvara sig. men är sjukt nojjig och orolig på att det kan vara det värsta
Citera
2009-04-10, 15:24
Medlem
aceaceaceaces avatar
Dag 7 av 9 med doxy

Ska göra som wempen och supa till lite ikväll då även jag är inne på en 9dagars doxy kur.
Vad anser ni, då jag läst på lite överallt och slutsatsen är att alkohol förkortar halveringstiden, skall jag ta en extra ikväll (tar på morgonen) och sen imorgon bitti som vanligt eller bara skita i den ikväll och ta img som vanligt.

Alltså två idag så att det blir typ 12h mellan varje (med fest i mellan) eller vänta och bara ta "som vanligt" img på morgonen ?

Moral predikare undanbes, jag är vuxen nog att fatta egna beslut om hur jag vill behandla min kropp, nu är jag bara ute efter synpunkter/åsiker runt det medicinska.
Citera
2009-04-18, 01:02
Medlem
KungStefans avatar
Hey! Ehm, jag äter doxyferm just nu och undrar bara (kanske dumt att ens undra det) om det tar ut på effekten om man röker brunt? x) Det gör det väl inte? eller?
Citera
2009-04-18, 13:45
Medlem
men med Doxyferm kan man väl dricka alkohol? orkar inte öppna min förpackning men jag har för mig det står att medicinen påverkas ej av alkohol.
Citera
2009-04-29, 14:30
Bannlyst
Min tjej är klamydia positiv!

Vet inte inte vad jag skulle posta denna riktigt. Jag vill mest veta hur det ligger till, inte vad jag ska göra!

Jag träffade en tjej för cirkus 6 månaders sedan, hade sex bland dom första gångerna vi sågs, blev ihop för fyra månader sedan(har haft sex väldigt mycket och ofta). Jag gjorde ett klamydia test två veckor efter vi hade haft sex första gången, blev negativt.

För ett par månader sedan, kliade min penis ganska mycket och det kom gula flytningar som luktade illa, gjorde ont när jag kissade. Blev lite oroligheter mellan mig och tjejen. Så vi båda åkte in och testades för klamydia och lite annat, det blev negativt för båda två. Visade dock sig att vi båda hade svamp.

Nu hade min tjej fått urinvägsinfektion(hon fick mediciner för det för några dagar sedan), samt klamydia(som hon skulle hämta nya mediciner för), sa läkaren som ringde henne idag, hon var inne för någon vecka sen eller två.

Kan klamydia sitta i "latent", utan att ge utslag på prov(att det suttit i sen innan, utan att ha visats på tidigare prov)? Tänkte på dom föregående proven som varit negativa, det måste väl komma från någonstans, eller kan det vara så som jag frågade ovan?

Jag har inte varit med någon annan, det vet jag med all säkerhet! Min tjej verkar väldigt trovärdig när hon säger att hon inte heller har gjort något. Jag ska åka in och testa mig också, kan provsvaret blivit fel? Värt att båda kanske åker in igen och testar sig?

Väldigt tacksam för svar.
Senast redigerad av Lustgasad 2009-04-29 kl. 14:33.
Citera
2009-04-29, 14:34
Medlem
Dronkens avatar
Vet inte hurvida Klamydia kan ligga latent, dock hört (minns inte vart, elr om det är sant) att P-piller i ovanliga fall kan dölja rätt svar på Klamydiatest.

Sen så kan de vara så att om du inte var smittad första gången ni testa er så kan du haft sån himla tur att du faktiskt inte blivit smittad av henne dom gånger ni haft sex, då klamydia faktiskt inte smittar varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in