2005-02-22, 19:53
Medlem
onemanarmys avatar
Klamydia...

Jag tror att jag har klamydia. Om jag har det så har jag haft det sen i sommras. Hur stor är risken för att jag ska bli steril eller redan är det?
Citera
2005-02-22, 21:34
Medlem
StorMammas avatar
Är du kvinna eller man?

Risken är större för kvinnor att bli sterila, eller att få utomkvedshavandeskap pga. ärrbildningar i äggledarna efter infektionen.

GÅ TILL DOKTORN NU!
Citera
2005-02-22, 21:47
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Jag tror att jag har klamydia. Om jag har det så har jag haft det sen i sommras. Hur stor är risken för att jag ska bli steril eller redan är det?

Risken är mycket liten....den föreligger endast om klamydian givit upphov till inflammerade testiklar...och hade du råkat ut för detta hade du förmodligen märkt det...har du haft ont i kulorna sen i somras?
Citera
2005-02-22, 22:10
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Risken är mycket liten....den föreligger endast om klamydian givit upphov till inflammerade testiklar...och hade du råkat ut för detta hade du förmodligen märkt det...har du haft ont i kulorna sen i somras?

jag är kille, oc´h jag har inte haft något ont i bollarna..
Men tjejen säger att det svider som satan i kärleksgrottan.. Och det började strax efter den sista gången vi hade oskyddat sex. Och hon har inte bagg sen innan, är säker på det.
Citera
2005-02-22, 22:21
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
jag är kille, oc´h jag har inte haft något ont i bollarna..
Men tjejen säger att det svider som satan i kärleksgrottan.. Och det började strax efter den sista gången vi hade oskyddat sex. Och hon har inte bagg sen innan, är säker på det.

Gå och kolla upp skiten bara....tar en minut....pissa i en mugg sen är det över...om det inte är nåt annat än klamydia förstås ....då blir det till att ligga utan kalsingar raklång på en brits medan farbror doktorn undersöker lemmen med diverse otrevliga instrument....ibland tar han även ett smakprov på den.
Citera
2005-02-22, 22:26
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Gå och kolla upp skiten bara....tar en minut....pissa i en mugg sen är det över...om det inte är nåt annat än klamydia förstås ....då blir det till att ligga utan kalsingar raklång på en brits medan farbror doktorn undersöker lemmen med diverse otrevliga instrument....ibland tar han även ett smakprov på den.

Jag är inte så orolig faktiskt, har varit inne och testat mig innan. Men tjejen är nojjig som fan. Hur går det till när man gör ett klamydiatest på en tjej?
smakprov?
Citera
2005-02-22, 22:29
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Jag är inte så orolig faktiskt, har varit inne och testat mig innan. Men tjejen är nojjig som fan. Hur går det till när man gör ett klamydiatest på en tjej?
smakprov?

Det är smakprov som gäller för tjejer också, så din tjej behöver inte vara orolig.
Citera
2005-02-22, 22:34
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Det är smakprov som gäller för tjejer också, så din tjej behöver inte vara orolig.

det låter ju tryggt.. Det löser sig nog...
Men tjejen hade ju som sagt ont och hon hade inget sen innan och då måste det ju ha kommit från mig...Undrade bara om risien va stor för att jag skulle bli steril..
Citera
2005-02-22, 22:36
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
det låter ju tryggt.. Det löser sig nog...
Men tjejen hade ju som sagt ont och hon hade inget sen innan och då måste det ju ha kommit från mig...Undrade bara om risien va stor för att jag skulle bli steril..

Behöver ju inte vara en könssjukdom bara för att hon har lite sveda....kan ju t.ex vara urinvägsinfektion...gå och kolla er...det är egentligen inte mycket mer att säga än så...gonatt!
Citera
2005-07-07, 16:19
Medlem
Gått med klamydia i 7 månader!

Fick för ett tag sen reda på att jag knallat runt med klamydia i 7 månader, Kan jag ha blivit steril på grund av det? Är sju månader en lång tid med klamydia?
Citera
2005-07-07, 16:51
Medlem
Tesans avatar
7 mån är väl ganska lång tid, men finns väl dom som haft klamydia ännu längre. Du har väl fått behandling? Inte behöver du blivit steril, risken är nog inte så jätte stor, större om man får klamydia flera gånger.
Citera
2005-07-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesan
7 mån är väl ganska lång tid, men finns väl dom som haft klamydia ännu längre. Du har väl fått behandling? Inte behöver du blivit steril, risken är nog inte så jätte stor, större om man får klamydia flera gånger.

jo jag har det inte längre, vet att killar löper mindre risk att bli sterila men det finns en chans Funderar lite på om man kan kolla om mina grabbar e ok, skulle va trist om man inte kunde få barn i framtiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in