2009-01-12, 18:06
Medlem
alkoholpsykoss avatar
Liten.
Man lär väl gå med de ett antal år iaf för att någon risk för sterilitet ska föreligga.
Citera
2009-01-12, 18:45
Medlem
hajs avatar
För att inkräkta lite i tråden:
Någon som vet om man kan man få något "hemtest" i stockholm eller måste man ta sig till en mottagning för att testa sig?
Citera
2009-01-12, 18:47
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haj
För att inkräkta lite i tråden:
Någon som vet om man kan man få något "hemtest" i stockholm eller måste man ta sig till en mottagning för att testa sig?

Kan beställas enkelt, diskret och gratis via klamydia.se.
Citera
2009-01-12, 19:39
Medlem
Carlsonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkoholpsykos
Liten.
Man lär väl gå med de ett antal år iaf för att någon risk för sterilitet ska föreligga.

Är du helt säker? Så jag behöver inte gå och oroa mig för steriliteten nu alltså?
Citera
2009-01-12, 19:53
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlsonn
Är du helt säker? Så jag behöver inte gå och oroa mig för steriliteten nu alltså?

Risken är förmodligen ganska liten, men kontakta din vårdcentral för ett klamydiatest NU. Kom ihåg att du får inte ha pissat på minst två timmar innan du lämnar ditt urinprov.
Citera
2009-01-12, 22:32
Medlem
Carlsonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Risken är förmodligen ganska liten, men kontakta din vårdcentral för ett klamydiatest NU. Kom ihåg att du får inte ha pissat på minst två timmar innan du lämnar ditt urinprov.

Äre så? Borde inte ungdomsmottagningen och Klamydia.se noterat det lite bättre om det va så menar jag?
Citera
2009-01-12, 23:23
Medlem
Citat:
Nu är det såhär att om jag åkt på klamydia kan jag högst haft det sen Juli om inte lite senare, hur stor är risken då att jag blivit steril om jag gått med detta i sex månader?

Beror på. Är du man eller kvinna?
Citera
2009-01-13, 00:54
Medlem
2MissMes avatar
Man behöver inte ha haft klamydia en viss period för att riskera sterilitet, steril kan man bli om den sprider sig så att man får bitestikelinflammation/äggledarinflammation. Man behöver inte ens ha symtom av inflammationen för att bli steril. Gå och testa dig nu!
Citera
2009-01-13, 07:56
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Äre så? Borde inte ungdomsmottagningen och Klamydia.se noterat det lite bättre om det va så menar jag?

Så var det alla fall för mig när jag gjorde ett klamydiatest för några månader sedan, så det borde inte ha ändrats sedan dess, såvida de inte utvecklat någon ny metod för att testa klamydia.
Citera
2009-01-13, 11:08
Medlem
Spaceys avatar
Är det här klamydia?

Igår så började det svida när jag pissa men jag tänkte inte mer på det än så, men sen när jag vakna idag har jag massa vitt gegga som kommer ut ur urinröret som är helt klibbigt och slemmigt (och det är inte sperma), mina bollar känns svullna och varma och det svider ännu jävligare när jag ska kissa.
Citera
2009-01-13, 11:13
Medlem
BlueStars avatar
Det kan vara klamydia eller möjligen Gonorré, men för att vara säker måste du testa dig - beställ tid hos din läkare så fort som möjligt.
Citera
2009-01-13, 11:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Låter inte som klamydia, förrutom svedan..Låter mer som Gonorre..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in